Ik zou dus een wagen willen importeren uit Nederland
zijn hier al een aantal topics over geweest (bijvb http://www.autoforum.be/forum/aankoo...jtje-import-nd)
maar heb toch een paar specifieke vragen :
1. De verkoper is bereid de wagen tot hier te brengen (heeft een transporter).
Op die manier heb ik dus geen exportplaten nodig of verzekering.
De verkoper stelt een factuur op.
2. De verkoper gaat de auto uiteraard afmelden bij RDW (uiteraard)
-> specifieke vraag : moet ik daar bij zijn ? Ik veronderstel dat de verkoper dit alleen kan doen ?
3. Papieren van de wagen :
bij de wagen is geen gelijkvormigheidsattest en geen COC
Er is wel een groenn papier van de RDW bij de wagen, het kentekenbewijs.
Op dat kentekenbewijs staat het typegoedkeuring nummer vermeld.
-> kan ik met dat papier (dat zou blijkbaar na uitschrijven bij de RDW ongeldig gemaakt worden en aan de eigenaar teruggegeven worden)
hier in Belgie een Gelijkvormigheidsattest/COC bekomen of is dat niet nodig ?
4. Ik ga met de papieren naar de Douane (factuur en ex-kentekenbewijs). Nog iets meer nodig van papieren ?
5. Naar de keuring. Aangezien de wagen naar hier gebracht wordt zal ik geen nummerplaten hebben. Kan ik met de nummerplaten
van mijn huidige wagen naar de keuring (uiteraard verzekering hiervan op de hoogte brengen) ?
Ik weet dat dit kan en heb dit al gedaan voor een oldtimer maar niet zeker of dit mag voor een gewone wagen ?
6. met roos formulier van de keuring naar de verzekering.
7. bedankt voor uw aandacht en klopt dit ?
zijn hier al een aantal topics over geweest (bijvb http://www.autoforum.be/forum/aankoo...jtje-import-nd)
maar heb toch een paar specifieke vragen :
1. De verkoper is bereid de wagen tot hier te brengen (heeft een transporter).
Op die manier heb ik dus geen exportplaten nodig of verzekering.
De verkoper stelt een factuur op.
2. De verkoper gaat de auto uiteraard afmelden bij RDW (uiteraard)
-> specifieke vraag : moet ik daar bij zijn ? Ik veronderstel dat de verkoper dit alleen kan doen ?
3. Papieren van de wagen :
bij de wagen is geen gelijkvormigheidsattest en geen COC
Er is wel een groenn papier van de RDW bij de wagen, het kentekenbewijs.
Op dat kentekenbewijs staat het typegoedkeuring nummer vermeld.
-> kan ik met dat papier (dat zou blijkbaar na uitschrijven bij de RDW ongeldig gemaakt worden en aan de eigenaar teruggegeven worden)
hier in Belgie een Gelijkvormigheidsattest/COC bekomen of is dat niet nodig ?
4. Ik ga met de papieren naar de Douane (factuur en ex-kentekenbewijs). Nog iets meer nodig van papieren ?
5. Naar de keuring. Aangezien de wagen naar hier gebracht wordt zal ik geen nummerplaten hebben. Kan ik met de nummerplaten
van mijn huidige wagen naar de keuring (uiteraard verzekering hiervan op de hoogte brengen) ?
Ik weet dat dit kan en heb dit al gedaan voor een oldtimer maar niet zeker of dit mag voor een gewone wagen ?
6. met roos formulier van de keuring naar de verzekering.
7. bedankt voor uw aandacht en klopt dit ?
Comment