Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Papieren en sleutels verloren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Papieren en sleutels verloren

Zo'n vijf jaar geleden werd een kennis van mij ongeneeslijk ziek, en overleed kort daarna.
    Zijn zoon, toen 15 jaar, erfde oa zijn wagen, een bijna nieuwe VW Caddy 1.2 met een dikke 800 km op de teller.
    Omdat hij nog niet mocht rijden, werd de wagen bij mij gestald totdat hij zijn rijbewijs zou halen.
    Ondertussen is de zoon aan lager wal geraakt, heeft al zijn geld erdoor gedraaid, geen rijbewijs behaald en is - last but not least - opgenomen in een instelling.
    De papieren en sleutels zijn nergens meer te vinden, de auto staat wel met de deuren los in mijn stalling. De bewindvoerder overweegt nu om de auto te verkopen.
    Wat is de meest aangewezen manier om terug aan papieren en sleutels te geraken? Of wordt dat een gevalletje "verkoop voor onderdelen"?
    Merci voor jullie gewaardeerde adviezen!
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Naar VW garage gaan en overal duplicaat van aanvragen. Auto heeft chassisnummer en daarop kan gekeken worden of de auto gestolen is of niet. Zo niet, kunnen ze aan de hand van de nummers wel nieuwe sleutels en papieren bezorgen.

Comment

Naar een VW garage gaan. Volgens mij kunnen die via het chassisnummer een nieuwe sleutel bestellen. Kost wel iets van 300-400€ dacht ik. Voor de papieren weet ik niet. Importeur van het merk of de DIV contacteren. Denk wel dat dit gedaan moet worden door de huidige eigenaar. Dat zal de zoon moeten doen, maar die zal wsl wat hulp nodig hebben zo te horen.

Comment

Free_ltd was me voor.

Comment

Dankuwel mannen
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Papieren attest van verlies bij flikken maar let op dit is maar 1 maal te verkrijgen en één maand geldig. Dus niet gekeurd etc binnen 1mnd pech.
            Dus eerst sleutels verkrijgen
            Dan een garagist vinden die die kan keuren met Z platen, je word afgekeurd voor de papieren ok geen probleem
            Dan papier bij flikken aanvragen en nog eens naar de keuring.

Zorg dat je goed weet hoe en wat met attest van verlies!
            Last edited by verbatim2; 15/06/2018, 09:26.
            Polo 6n 1.4

Comment

Bij de officiële VW-dealer kan je terecht voor een duplicaat van het Europees gelijkvormigheidsattest en nieuwe sleutels ... deze sleutels zullen moeten gecodeerd worden.

Informeer in eerste instantie bij VW of je voor het aanvragen van dat duplicaat al dan niet een attest van verlies nodig hebt.

Keuren voor herinschrijving kan met nummerplaten van een handelaar of met de nummerplaat van de nieuwe eigenaar, als die al een plaat heeft en de auto op dezelfde titularis wenst in te schrijven. Hiervoor heb je eveneens een attest van verlies nodig (vervangt dus op dat moment de verloren inschrijving). Neem dat attest dus zeker mee als je hem laat keuren, zo voorkom je dat ze je terug naar huis sturen met lege handen of met een herkeuring.

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Free_ltd was me voor.
              Leuk om weten, maar de meesten wassen hun voor zelf ...

Comment

Nog even melden hoe het is afgelopen: aangezien ik geen reactie kreeg van de VW-dealer uit de buurt, is de auto zonder papieren en sleutels verkocht aan een handelaar, die op basis van het chassisnummer een nieuwe sleutel had besteld en de papieren ook opnieuw gaat aanvragen. Bedankt voor jullie tips!

Comment

Rietje is dus verkocht
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                  X