Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies aankoop occasie, V50?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • advies aankoop occasie, V50?

    Ik start in augustus aan mijn eerste job en ben op zoek naar een eerste wagen.

    -Budget: +-4000 euro
    -koop waarschijnlijk van een particulier
    -Ik sta zelf in voor alle kosten en de verzekering komt op mijn naam.
    -km/jaar kan ik niet goed inschatten, ik denk 20k
    -dagelijks woon werk 50km autosnelweg met mogelijk file
    -automaat mag maar hoeft niet voor mij en is niet echt relevant/interessant in mijn budget vermoed ik
    -ik krijg ongeveer na een jaar of anderhalf jaar een bedrijfswagen
    -regelmatig passagiers mee in de auto
    -bagageruimte is een must
    -uitrusting: airco en trekhaak, leder is plus..
    -belangrijk:
    prestaties: 4 (voor aanhangwagen liefst rond 90pk, voor verzekering ook liefst niet te hoog...)
    comfort: 4
    onderhoudskost: 4
    waardebehoud: 3

    Ik heb al wat zitten rondkijken en mijn oog viel op de volvo v50 1.6D's van rond 2007. Graag koop ik een auto die niet té veel km gedaan heeft dus ik keek rond onder de 180k km. Zijn er dingen waar je bij deze wagens goed moet op letten?

    Auto's die ik niet zie zitten zijn citroen en peugot, vanwege persoonlijke smaak :-) (renault op het randje..)

    Wat denken jullie, zou zo een volvo V50 een goede koop zijn? Kijk ik beter uit naar iets anders? Ik besef dat ik een diesel daarna minder goed kwijt kan maar daar kan ik mee leven. Het aanbod in benzine auto's bleek tijdens mijn zoektoch ook beduidend kleiner.


  • #2
    Welke euronorm is dat? Waar moet je komen met die wagen?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Welke euronorm is dat? Waar moet je komen met die wagen?
      Euronorm 4 en soms vind je een met euronorm 5.

      Meestal tussen aarschot en leuven en verder af en toe naar klanten op momenteel onbekende locaties.

      Comment


      • #4
        In dat geval zal het op het randje zijn, maar misschien een goede reden voor uw werkgeven om u dan snel genoeg een bedrijfswagen te geven.
        Euro4 mag vanaf 2020 al Antwerpen niet meer binnen, dus als je daar naar een klant zou moeten, zou je wel een probleem hebben vanaf dan.

        Tis dat je zelf 1-1.5 jaar, dan zou dat nog net gaan inderdaad.

        Comment


        • #5
          bij de 1.6d: goed kijken of ze alle beurtjes op tijd gekregen hebben, dan gaan ze lang mee
          reken erop dat om de 120.000km de roetfilter vervangen moet worden(kan ietsje later, of iets vroeger) dus eentje die dicht bij die stand zit(of het dubbele) vragen of de roetfilter reeds vervangen werd...
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • #6
            Ja, onderhoud is zeer belangrijk, ik geloof dat deze een zeer gevoelige turbo hebben.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              bij de 1.6d: goed kijken of ze alle beurtjes op tijd gekregen hebben, dan gaan ze lang mee
              reken erop dat om de 120.000km de roetfilter vervangen moet worden(kan ietsje later, of iets vroeger) dus eentje die dicht bij die stand zit(of het dubbele) vragen of de roetfilter reeds vervangen werd...
              Misschien beter eentje zoeken waar de roetfilter leeg gemaakt is. Wisti k trouwens niet dat die zo snel kapot zijn. Had gedacht dat die langer mee gingen gezien het toch wel wat kost die te vervangen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                bij de 1.6d: goed kijken of ze alle beurtjes op tijd gekregen hebben, dan gaan ze lang mee
                reken erop dat om de 120.000km de roetfilter vervangen moet worden(kan ietsje later, of iets vroeger) dus eentje die dicht bij die stand zit(of het dubbele) vragen of de roetfilter reeds vervangen werd...
                Misschien beter eentje zoeken waar de roetfilter leeg gemaakt is. Wistik trouwens niet dat die zo snel kapot zijn. Had gedacht dat die langer mee gingen gezien het toch wel wat kost die te vervangen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                  Misschien beter eentje zoeken waar de roetfilter leeg gemaakt is. Wistik trouwens niet dat die zo snel kapot zijn. Had gedacht dat die langer mee gingen gezien het toch wel wat kost die te vervangen.
                  Dan heb je binnen 1 jaar alvast minstens €1000 extra kosten ...

                  De Belgische autokeuringscentra starten in juni een test met een nieuwe controle op de aanwezigheid van een roetfilter. Verschillende bedrijven bieden immers aan om die voor enkele honderden euro te verwijderen. Dat antwoordde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) in het parlement op een vraag van Johan Danen (Groen).


                  Comment


                  • #10
                    Is die 1.6 nu net niet van Peugeot? En dat wil de TS vermijden?
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Is die 1.6 nu net niet van Peugeot? En dat wil de TS vermijden?
                      Dat heb ik ook eens gelezen, maar het gaat me vooral om het tekentje dat erop hangt . is misschien een beetje kieskeurig van me

                      Comment


                      • #12
                        Is een samenwerking tussen ford en PSA, die motor.

                        Comment


                        • #13
                          1.6 DV6 van PSA die in de V50 ligt is in basis een goede motor,zeker de Euro5 en de laatste Euro4's....De bouwjaren 2004-2006 kan wel beter vermijden.
                          Echter is bij deze motor nog meer dan bij een andere diesel de oliewissels en oliekwaliteit van groot belang. Ga dus best voor een dealer onderhouden exemplaar en check of er geen zwarte smurrie rond de injectoren hangt,want dat is vaak het begin van alle ellende. V50 met benzine motor is 100% probleemloos,welke versie je ook neemt. Met D52...T... motor in theorie ook. Met 2.0 DW10 moet je geen zorgen maken om het mechanische gedeeltje maar goed opletten of er geen fouten in de regeneratiecyclus zitten
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #14
                            Update: heb een volvo v50 1.6D gekocht bij een handelaar! Nu wachten op de keuring voor verkoop en ze gaan nog de distributieriem en waterpomp vervangen, + een onderhoud doen. roetfilter is reeds vervangen. Daarna kan ik eindelijk mijn eerste auto ophalen!

                            Bedankt voor de informatie!

                            Comment

                            Working...
                            X