Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies: Mercedes C klasse break advertentie en dealer
- Geen originele Mercedes-velgen (Quid kwaliteit banden?)
- 200d op de foto’s op de klep, 180d in de beschrijving in de advertentie. Scheelt toch wat. CO2-uitstoot is dan ook geen 109 gr
- welke GPS? Garmin (kut), Comand (goed)
- mist comfortzetels
- geen Avantgarde of andere uitrustingsline, noch exterieur noch interieur. Beetje doodse bedoening dan
- de 200d manueel is geen 2.1, zoals opgegeven in de advertentie, maar een 1.6 (van Renault-makelij)
Leconte ken ik van passeren. Er staat altijd wel mooi gerief, meestal niet te dik in de opties en met mooie aftermarket- velgen (van een onbekend merk)
Bedankt A160, hier kan ik al wat mee.
Hoe zie je het verschil tussen de garmin en de comand (zodat ik het in andere advertenties herken).
Waar kan ik ergens een lijst vinden om te weten welke motorisatie wat is? (bv 200d manueel is 1.6 Renault, is heel bruikbare info, maar ik ken daar niets van).
Ik zoek eigenlijk minstens een 1.8 en liefst 2liter met minimum 136pk.
Hoe zie je het verschil tussen aftermarket velgen en de echte?
Comand: vooral het grotere scherm, met smallere zwarte rand. Meestal ook met de touchpad (al zijn er ook Garmins die die hebben). Werkt niet met een geheugenkaartje, Garmin wel.
Werkt veel sneller, en heeft meer mogelijkheden dan de Garmin. Spraakbediening werkt voortreffelijk. Adressen doorsturen vanaf je smartphone, meer informatie op de snelweg.
Comand= DVD-speler. Anders is het een gewone CD-lezer.
Meerendeel heeft de Garmin.
Motoren:
180d : 1.6 van Renault 115 pk, zowel manueel als automaat.
200d : 1.6 indien manueel - 136 pk
200d automaat: 2.1 van Mercedes. 7G-versnellingsbak is minder goed dan de 9G op de latere modellen- 136 pk
220d: altijd 2.1 - 163 of 170 pk (verschil is niet waarneembaar)
Die hierboven mist volgens mij ook de knappe en efficiënte LED-koplampen met het fijne streepje als dagrijlicht en de mooiere achterlichten (High Performance LED). Daarboven heb je dan nog de meesturende Intelligent Led System.
De manuele 200d (1.6) rijdt goed. Zeer comfortabel. De motor is zelfs stiller dan de grotere 2.1. De 220d heeft dan weer een scheut extra koppel, en rijdt in de praktijk ook zuiniger.
Met de 200d had ik een gemiddeld gemeten verbruik van 5,7 liter, voornamelijk snelweg aan legale snelheden.
Mijn 220d heeft meer nodig, maar ik spreek de paarden meer aan, en doe nu veel kortere ritten, en nog zelden snelweg.
Gisteren met surfplanken (zie foto in Mercedes-loverstopic) had ik genoeg met 5,4 l heen en terug naar de kust. Wat best zuinig is.
Mercedes biedt deze velgen niet aan op een niet-AMG (de veelspaakvelg van Mercedes is te breed voor de bumpers/wielkasten), waardoor ze op de AMG een klein extra vleugeltje op de achterbumper zetten).
Plus de banden natuurlijk: Mercedes legt af-fabriek alleen merk-banden (nu Bridgestone, vorige Michelin, sommige van mijn collega’s hun wagen werd op Kumho geleverd) die bovendien dan nog MO-approved moeten zijn (staat op de zijwand van de band). Mijn bandenman, die trouwens vlakbij de handelaar in kwestie zit) raadt zelfs af om andere dan Mercedes-originele velgen te leggen, en absoluut weg te blijven van spacers edm, omdat het onderstel en de wegligging nogal gevoelig is qua afstelling.
Merci voor de moeite.
Beetje verwarrend: is de 200d manueel (136pk) ook van Renault, of is enkel de 180d (1.6 115pk) van Renault?
Ik zie hier ook 220d's met manuele koppeling (170pk), dat is dan de Mercedes Motor?
200d manueel is Renault 1.6, dezelfde motor als in de 180d (maar met een beetje meer paardjes 136 pk vs. 115 pk)
200d automaat is Mercedes 2.1 met 136 pk met 7G of 9G-automaat
220d is zowel in automaat als in manueel te krijgen, en is altijd de 2.1 Mercedesmotor. Er is een fiscale versie van 163 pk, en een vrije versie van 170 pk.
Mensen kennen soms hun eigen auto niet en vullen de advertentie verkeerd in.
Via het chassisnummer wist de officiële MB dealer mij te bevestigen dat de wagen die ik wilde (andere advertentie) een Renault motor heeft.
Ondertussen een andere C klasse break (en weldegelijk 2.1) besteld.
Comment