Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop tweedehandsauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies aankoop tweedehandsauto

1. P
    3. 5000 euro
    4. tweedehands
    5. maakt niet uit
    6. zelf
    7. 35000 km
    8. Voornamelijk lange ritten. Elke week 1 keer op en af van Leuven naar Groningen (+- 370 km)
    9. Normaal niet.
    10. Liefst handmatig schakelen
    11. Toch zeker 3 jaar.
    12. Neen
    13. Neen
    14. gps
    15. a. 2; b. 2; c. 5; d. 3
    16. Neen
    17. Neen

Hallo iedereen! Ik zou graag mijn eerste auto kopen. Ik heb bovenstaand lijstje ingevuld. Ik ken helemaal niets van auto's. Aangezien ik elke week twee grote reizen (370 km) zal afleggen, betekent dit dat ik op bepaalde dingen dien te letten bij de aankoop? Voor mij is vooral de lage kosten aan onderhoud, belastingen en verbruik belangrijk.

Alvast veel dank!

Eerste wat me opvalt, dat het een relatief laag budget is. Met die km's ga je al snel een veelvoud daarvan aan andere kosten hebben. Met een verbruik van 6 liter diesel, op 35000km, aan 1,4 euro, is dat al een kleine 3000 euro/jaar aan naft. Daarnaast zit je met die km's natuurlijk ook sneller op je onderhoudsintervallen en zullen auto's die binnen dat budget zitten sneller stukken beginnen krijgen.

Ik ga dadelijk eens kijken wat ik tegenkom binnen dat budget, maar wat ik maar wil zeggen, is dat het financieel voordelig kan zijn om het budget wat op te trekken.
    En qua GPS : Zeker bij auto's binnen dat budget, totaal NIET op letten. Dan kun je beter je gsm gebruiken of desnoods nen tomtom kopen. Het beperkt je keuze bij de aankoop van wagen en 9/10 zal een GPS in dit budget toch niet up-to-date zijn en al zeker geen live-verkeersinfo gebruiken.

Comment

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a5db?cldtidx=5
      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mazda-3-1-6-turbo-cdvi-16v-e-motion-diesel-blauw-0e79d9ba-0a18-417f-94ae-efe99e2abfaa?cldtidx=1

Zoiets zou ik naar uitkijken, betrouwbare wagens. Belangrijkste voor naar uit te kijken bij deze wagens specifiek is roest.

Maar algemeen dus vooral goed kijken naar staat van auto (logisch natuurlijk) en onderhoudsboekje. Liever 6000 uitgeven aan een auto die goed onderhouden is dan 5000 waarbij je het niet weet en je ook nog eens banden, remmen, ... moet beginnen vervangen direct na aankoop. (Niet dat daar persé iets mis mee is natuurlijk. Maar als het volledig kale banden zijn, kan al een indicatie zijn naar hoe er bespaart is op de rest van de wagen/onderhoud.)

Met te kijken zie ik wel dat je dus inderdaad wel dingen vindt voor dat budget, maar gewoon goed kijken naar de staat van de wagen. Dankzij heel de dieselhetze zal de prijs hiervan zelfs wat gedrukt worden. Terwijl je met jouw traject en km's toch niets moet aantrekken van LEZ of restwaarde.
      Last edited by Phate; 13/07/2018, 17:59.

Comment

Bedankt Phate voor de reactie. Ik kan best nog wat wachten met een auto te kopen en wat meer geld bijeen sparen. Hoeveel zou jij dan aan een tweedehandsauto uitgeven, zodat het uiteindelijk financieel beter uitkomt?

Comment

Het lastige is dat er veel meer komt kijken dan enkel de aanschaf van een auto. Je hebt BIV, jaarlijkse taksen, tanken, onderhoud & herstellinge,... Voor 5000 euro kan je best wel een mooie auto vinden maar het belangrijkste is dat er niet uw laatste euro aan uitgeeft. Hou ook rekening met de recente wijzigingen qua milieu/euronorm.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
          X