Hey,
vermits betaalbare electrische wagens uitblijven of alleen SUV's lijken te worden, is het misschien interessanter om op de zaak een 2dehands Model S te kopen.
In Nederland vrij veel verkocht en met de nieuwe bijtellingsregels daar 2dehands niet al te duur.
Het moet niet voor direct zijn, maar tussen nu en eind volgend jaar zou dit misschien kunnen gebeuren.
Op zich geen interesse in Dual of Performance series, de gewone is mij snel genoeg denk ik.
Maar voor kleine meerprijs mag het wel natuurlijk
Over het elektrische gedeelte maak ik me eigenlijk niet al te veel zorgen.
Ook de degradatie van de batterij lijkt goed mee te vallen volgens deze klokje rond bij Autoweek: https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k
Waar ik eerder wat zorgen over heb, is de afwerking en kwaliteit van de rest van de wagen.
Tesla is tenslotte toch een nieuwe autofabrikant waarbij het eerste model slechts een roadster was. En dan ineens een luxewagen...
Autoblog heeft wel een post voor aankoopadvies: https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...12-heden-83185
Ik vroeg me af of men bvb kan zeggen: "vanaf die jaargang is de kwaliteit drastig omhoog gegaan", of zoiets.
Lees ook wel dat Tesla heel gemakkelijk is (was?) met garantiegevallen, dus misschien zijn problematische vroege exemplaren allemaal verbeterd?
Ook vraag ik me af of de 60 en 70 modellen echt minder goed zijn dan de modellen met grotere batterij.
Ik dacht dat ze eigenlijk met dezelfde batterij geleverd werden, maar minder beschikbaar voor de klant.
Als 2dehands koper lijkt me dat net beter, want dan heeft een individuele cel in de batterij minder laadcycli meegemaakt.
Dus minder range, maar wel batterij die er beter aan toe is. Klopt dat?
En welke opties zijn aanraders en welke niet echt?
Welke maat van velgen is nog beetje comfortabel op onze Belgische wegen?
vermits betaalbare electrische wagens uitblijven of alleen SUV's lijken te worden, is het misschien interessanter om op de zaak een 2dehands Model S te kopen.
In Nederland vrij veel verkocht en met de nieuwe bijtellingsregels daar 2dehands niet al te duur.
Het moet niet voor direct zijn, maar tussen nu en eind volgend jaar zou dit misschien kunnen gebeuren.
Op zich geen interesse in Dual of Performance series, de gewone is mij snel genoeg denk ik.
Maar voor kleine meerprijs mag het wel natuurlijk
Over het elektrische gedeelte maak ik me eigenlijk niet al te veel zorgen.
Ook de degradatie van de batterij lijkt goed mee te vallen volgens deze klokje rond bij Autoweek: https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k
Waar ik eerder wat zorgen over heb, is de afwerking en kwaliteit van de rest van de wagen.
Tesla is tenslotte toch een nieuwe autofabrikant waarbij het eerste model slechts een roadster was. En dan ineens een luxewagen...
Autoblog heeft wel een post voor aankoopadvies: https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...12-heden-83185
Ik vroeg me af of men bvb kan zeggen: "vanaf die jaargang is de kwaliteit drastig omhoog gegaan", of zoiets.
Lees ook wel dat Tesla heel gemakkelijk is (was?) met garantiegevallen, dus misschien zijn problematische vroege exemplaren allemaal verbeterd?
Ook vraag ik me af of de 60 en 70 modellen echt minder goed zijn dan de modellen met grotere batterij.
Ik dacht dat ze eigenlijk met dezelfde batterij geleverd werden, maar minder beschikbaar voor de klant.
Als 2dehands koper lijkt me dat net beter, want dan heeft een individuele cel in de batterij minder laadcycli meegemaakt.
Dus minder range, maar wel batterij die er beter aan toe is. Klopt dat?
En welke opties zijn aanraders en welke niet echt?
Welke maat van velgen is nog beetje comfortabel op onze Belgische wegen?
Comment