Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoopadvies Tesla Model S

Hey,

vermits betaalbare electrische wagens uitblijven of alleen SUV's lijken te worden, is het misschien interessanter om op de zaak een 2dehands Model S te kopen.
    In Nederland vrij veel verkocht en met de nieuwe bijtellingsregels daar 2dehands niet al te duur.
    Het moet niet voor direct zijn, maar tussen nu en eind volgend jaar zou dit misschien kunnen gebeuren.
    Op zich geen interesse in Dual of Performance series, de gewone is mij snel genoeg denk ik.
    Maar voor kleine meerprijs mag het wel natuurlijk

Over het elektrische gedeelte maak ik me eigenlijk niet al te veel zorgen.
    Ook de degradatie van de batterij lijkt goed mee te vallen volgens deze klokje rond bij Autoweek: https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k

Waar ik eerder wat zorgen over heb, is de afwerking en kwaliteit van de rest van de wagen.
    Tesla is tenslotte toch een nieuwe autofabrikant waarbij het eerste model slechts een roadster was. En dan ineens een luxewagen...

Autoblog heeft wel een post voor aankoopadvies: https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...12-heden-83185
    Ik vroeg me af of men bvb kan zeggen: "vanaf die jaargang is de kwaliteit drastig omhoog gegaan", of zoiets.
    Lees ook wel dat Tesla heel gemakkelijk is (was?) met garantiegevallen, dus misschien zijn problematische vroege exemplaren allemaal verbeterd?

Ook vraag ik me af of de 60 en 70 modellen echt minder goed zijn dan de modellen met grotere batterij.
    Ik dacht dat ze eigenlijk met dezelfde batterij geleverd werden, maar minder beschikbaar voor de klant.
    Als 2dehands koper lijkt me dat net beter, want dan heeft een individuele cel in de batterij minder laadcycli meegemaakt.
    Dus minder range, maar wel batterij die er beter aan toe is. Klopt dat?

En welke opties zijn aanraders en welke niet echt?
    Welke maat van velgen is nog beetje comfortabel op onze Belgische wegen?
    Last edited by Chris_147; 16/07/2018, 14:48.

Niemand die iets zinnigs kan zeggen over 2dehandse Tesla?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Niemand die iets zinnigs kan zeggen over 2dehandse Tesla?
      Stofzuigerforum.be anders eens proberen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Zwakke punten zijn het centrale bedieningsscherm bij vroege modellen en de deurhendels die makkelijk stuk gaan. Ook zeker een Tesla kiezen met verlengde garantie op de motor.

Comment

Ik hou af en toe zo toch de 2dehands markt van Tesla S in de gaten, moet zeggen dat ik wel verschoot toen ik deze zag:
          Tesla Model S te koop aangeboden. Bekijk 248 Tesla Model S occasions op AutoWereld.nl. Grootste aanbod Tesla Model S occasions van Nederland.

Model S 85, 2014 met 420.455km.
          Dat is 105.000km per jaar. Met een EV!
          Ben benieuwd hoe die batterij er aan toe is. Ik zou er niet van verschieten als die +80% is.

Comment

Die heeft idd goed gereden en wss veel aan een supercharger gestaan

Comment

Maar aan 6 liter diesel per 100km aan 1,5 euro was die wel meer dan 36000 euro kwijt geweest, terwijl nu indien enkel supercharger 0 euro, om maar te zwijgen van onderhoudskosten, zeker met die km’s.

ik heb mij altijd laten vertellen dat de carrosserie van Tesla nog gevoelig was. Kennis van mij heeft zijn Tesla laten wrappen tegen steenslag. Dus kan mij voorstellen na +400 000 km dat het koetswerk heeft afgezien?
              Last edited by Moeftie; 30/09/2018, 10:34. Reden: Discalculatie
              Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
              Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Ziet er anders nog goed uit voor 400.000+km (visueel tenminste) maar ik denk dat die batterij toch wat leed heeft gehad.

Comment

hmm der is geen enkel deurpaneel dat goed uitgelijnd zit. of is dat normaal bij tesla's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                    Maar aan 6 liter diesel per 100km aan 1,5 euro was die wel meer dan 6000 euro kwijt geweest, terwijl nu indien enkel supercharger 0 euro, om maar te zwijgen van onderhoudskosten, zeker met die km’s.

ik heb mij altijd laten vertellen dat de carrosserie van Tesla nog gevoelig was. Kennis van mij heeft zijn Tesla laten wrappen tegen steenslag. Dus kan mij voorstellen na +400 000 km dat het koetswerk heeft afgezien?
                    Ik denk dat je berekening niet erg juist is...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ik denk dat je berekening niet erg juist is...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Oeps
                      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik hou af en toe zo toch de 2dehands markt van Tesla S in de gaten, moet zeggen dat ik wel verschoot toen ik deze zag:
                        Tesla Model S te koop aangeboden. Bekijk 248 Tesla Model S occasions op AutoWereld.nl. Grootste aanbod Tesla Model S occasions van Nederland.

Model S 85, 2014 met 420.455km.
                        Dat is 105.000km per jaar. Met een EV!
                        Ben benieuwd hoe die batterij er aan toe is. Ik zou er niet van verschieten als die +80% is.
                        Ik zou eerder nog altijd +85% verwachten: http://insideevs.com/wp-content/uplo...ints-chart.jpg. Ik vraag me wel af of het nog de originele remschijven zijn?

Comment

Working...
                        X