Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebreken bij tweedehandswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gebreken bij tweedehandswagen

Ik kocht een aantal maanden geleden een tweedehands Volvo v60 bij een handelaar met +-100k km.
    Ik merkte de eerste week al een geluid op bij het achteruitrijden en bij het aanzetten in 1e.
    Hiermee naar een volvo garage geweest want bij de handelaar wisten ze niet waar het geluid vandaan kwam. Dir bleek dan de koppeling te zijn. Koppeling werd vergangen (garantie).
    Dezelfde periode hoorde ik nog een geluid komende van het rechter wiel. Tekens ik over een vluchtheuvel of oneffenheid in de weg rijd hoor een soort van zuiggeluid. De autohandelaar zei dat dit normaal is en veel voorkomt.
    Ik vind het alvast heel erg storend.
    Nu vorige week komt er van de rechterwiel ook een gekletter als ik over oneffenheden op de weg rijd.
    Ik ga met het laatste deze week terug nr de garage. Ik vraag mij nu af wat kan ik doen met dat zuiggeluid van de schokdemper? Ik vind het niet normaal dat dat ding lawaai maakt, kan ik eisen dat hier iets aan gedaan wordt ook al zou dit 'normaal' zijn?

Klopt de km stand wel?
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Alle documenten waren ok, carpass, onderhoudsboekje, ect. Wagen was een kbc directiewagen dus dat zit wel goed

Comment

Zag net een fout in mn eerste post. Zuiglawaai komt van de linker wiel, nieuw geluid komt van rechter.

Comment

Best nog eens bij Volvo een diagnose laten doen indien de handelaar ermee akkoord gaat.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
          X