Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Finaal advies kleine wagen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Finaal advies kleine wagen.

Goedemorgen
    Ik rijd met een Toyota Avensis 2 liter benzine uit 2002. Een wagen die ik indertijd heb gehad toen m’n grootvader is overleden. Auto rijdt nog perfect, zuipt alleen heel veel benzine 11 a 13 liter op 100 km. Wij hebben enkele jaren geleden een huis gekocht pal in de stad en we zijn ook echte stadsmensen die heel veel gebruik maken van trein, bus, tram en fiets of te voet. We gaan graag eens met de auto op reis of naar familie en we hebben onze ogen laten vallen op 2 auto’s de Ford Fiesta is definitief afgevallen. We rijden niet veel kilometers maar een goede motor is wel belangrijk vind ik. Wij hebben geen kinderen en die zijn ook uitgesloten in de toekomst

Honda Jazz Dynamic 1.5 benzine 130 pk
    VW Polo 1.0 TSI benzine 115 pk

Bevindingen:

Honda Jazz

- Goedkoopste van de 2
    - Zeer vinnige wagen
    - Tijdens lange testrit in stad en snelweg amper 1liter meer dan normverbruik
    - mooi uitgerust
    - vriendelijkste dealer veel know-how

VW Polo

- werkelijk een heel mooi interieur
    - 95 pk versie getest normverbruik lag 2,5 a 3,5liter hoger. De verkoper zei dat dit normaal is omdat de auto niet ingereden is. Weersomstandigheden waren hetzelfde (zelfde dag) en die Jazz had 45 km op de teller de Polo 2500 wat moet ik me bij ingereden voorstellen?
    - vlotte verkoper, wel weinig motor know-how
    - 3500 euro duurder dan Jazz
    - lager in BIV en jaarlijkse baantaksen

Welke van de 2 kiezen jullie? Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een Aziatische wagen ik mag de eindbeslissing nemen, mijn vrouw vindt de Polo wel mooier.

*Bedankt.

Comment

Hier een vorig model Polo met de 1.2 TSI DSG.
      Ik vind dat een zalige auto. Verbruik op wat langere ritten gaat onder de 6, in de stad tussen 7 en 9 voor heel korte ritjes.
      De Jazz ken ik niet echt, maar om 3500€ meer uit te geven voor die Polo zou die toch al véél mooier moeten zijn.

De Jazz zal zeker betrouwbaar zijn, dus als die bevalt: waarom dan 3500€ meer uitgeven.
      ALs je amper 10k per jaar rijdt of zo maakt een liter verbruik ook geen verschil. Taksen kunnen belangrijker zijn omdat je die ook betaalt als je niet rijdt.

Comment

Als je er weinig gebruik van maakt en hij in orde staat vraag ik mij af waarom je wilt veranderen.
        Het meer verbruik dat je nu hebt ga je er niet snel uithalen.
        En als je dan op reis gaat heb je nog volume om veel mee te nemen.

Automaat in de stad vind ik plezanter en een Polo verkoopt snel als het moet.
        Maar denk dat de Jazz ruimer en zuiniger gaat zijn.
        VW benzine motoren zijn niet zo zuinig als ze laten uitschijnen heb ik al dikwijls ondervonden.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M Bekijk Berichten
          maar een goede motor is wel belangrijk vind ik. .
          Dan zou ik voor de Fiesta gaan, ecoboost 100pk of 125, zeer goede reputatie
          Waarom is die afgevallen ?
          Aangezien je iets vinniger motoren kiest zo te zien en je niet veel km doet zou ik een Swift Sport van de vorige generatie kiezen (atmo). Absoluut betrouwbaar

Comment

Zeer opdringerig bij Ford en dat stond me niet aan. Ben daar zeer consequent in. De Jazz is inderdaad heel ruim, oogt wel ja echt Aziatisch. Polo wel zeer zakelijk. Wel ja heb zin om eens iets nieuw te kopen, we hebben geen kinderen, verdienen goed, huis is bijna effen. Op eens naar Frankrijk gaan of een dichtbij vakantie opteren we meestal voor het vliegtuig/huurwagen als transportmiddelen.

Comment

De 1.5 in de Jazz is ook met een atmosferische motor. Is niet de 1.5 turbo die in de Civic zit. ‘t Is een wagen die je hier niet veel ziet rijden. Maar al gereisd naar Australië, VS, Canada, Japan daar zie je bijna niks anders rijden bij wijze van spreken. Hoe zit het met betrouwbaarheid bij VW en op lange termijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                een Polo verkoopt snel als het moet.
                Mij lijkt dat zo'n Jazz ook vlot verkoopt, als je kijkt naar de 2dehands prijzen, behouden deze toch ook zeer goed hun waarde precies.
                Staan dan ook bekend om hun betrouwbaarheid natuurlijk.

Comment

Heb het niet nagekeken maar dacht het wel.
                  Mijn Honda was qua betrouwbaarheid destijds ook top en is ook nog voor een mooie prijs verkocht.

Denk alleen dat je een Polo sneller kwijt kan geraken.
                  Dat is zo een wagen waar jonge gasten, vrouwen en senioren mee rijden.

Maar het is maar een gedacht, kan zijn dat een Jazz ook snel weg gaat.

Eigenlijk zou je daar niet mogen over nadenken ook tenzij je zoals ik regelmatig wisselt van wagen.
                  En dan nog is het met al die veranderingen niet meer te voorspellen.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Uhu, kdenk dat beide goed verkopende auto's zijn, maar dan om andere redenen. Denk dat er inderdaad wel meer vraag is naar een polo, maar er is ook een veel groter aanbod hiervan. Van de Jazz is er niet zoveel aanbod 2dehands, maar deze heeft ook wel de vraag sterk mee door zijn reputatie van betrouwbaarheid.

Kdenk dat puur vanuit een kosten-perspectief, de jazz de interessantere auto is.

Comment

Iedereen al bedankt voor het advies. Ik zal voor de Jazz gaan, ik heb hem al gebeld, morgenochtend gaan we tekenen. Voor de Polo is het incl kortingen en die soort recyclage toch nog altijd 18500 bij Honda kop 15000.

Comment

Das toch een enorm prijsverschil ja, zeker in die prijsklasse.

Comment

Zeer groot prijs verschil.
                          Dan moet de liefde al groot zijn als je de meerprijs wilt betalen.
                          Heb je een voorbeeldfoto van hoe hij er uit gaat zien?
                          den borre

Int3x0r

Comment

twijfel nog tussen wit of dat lichtblauw

Comment

lijkt mij een heel goede koop en een vlot probleemloos karretje voor 15.000

Comment

en waarom niet aan de Mazda2 - 115pk gedacht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  lijkt mij een heel goede koop en een vlot probleemloos karretje voor 15.000
                                  Is dat zonder btw die 15.000 ? Lijkt me abnormaal laag ...

Comment

Ook aan gedacht, maar de Jazz is beter uitgerust, ruimer en een 5 sterren veiligheidsrating vind ik toch ook niet onbelangrijk. De Mazda 2 haalt die rating niet.

Comment

Zeer goede koop gedaan met de Jazz. Zelf zou ik voor lichtblauw gaan gezien er al enorm veel witte auto's rondrijden,

Comment

Working...
                                      X