Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 maanden oude wagen terug verkopen of bijhouden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 10 maanden oude wagen terug verkopen of bijhouden?

Ik heb sinds oktober 2017 een nieuwe wagen (120d) waarvan ik zeer tevreden ben, enkel het aantal pk's is me te weinig. Mijn keuze zou vallen op hetzelfde model, maar dan de 140i.

Binnen een maandje moet ik op onderhoud (met dan ongeveer 28000km) en ga ik met een verkoper praten wat mijn opties zijn, maar ik zou me al graag informeren en voornamelijk weten hoeveel geld ik kwijt ga zijn (exclusief de meerprijs tussen een 120d en een 140i), met name dus het verlies op de huidige wagen. Hieromtrent maak ik dan een beslissing om nog een drietal jaar door te rijden of er toch maar voor gaan.

Het zal waarschijnlijk niet min zijn, maar zijn er misschien acties/promoties die bmw hiervoor doet? Kan ik een mooie offerte verkrijgen bij het inruilen van de huidige voor een nieuwe of ben ik nog beter af op de tweedehandsmarkt?

De enige die u daar een antwoord op kan geven is de BMW-verkoper. Mijn idee is wel dat ge mss beter nu uw diesel verkoopt daar ge volgens mij over drie jaar er minder gaat voor terug krijgen dan nu. En het belangrijkste is natuurlijk YOLO. Als die M140i binnen de mogelijkheden ligt, waarom niet.

Comment

Ja, een M140i is wel iets heel anders. Zeer toffe keuze en zal één van de laatste (of laatste) zescilinders zijn met achterwielaandrijving in een wagen van deze categorie. Eentje om te koesteren dus...
      Vrees wel dat het verlies op je 120D vrij groot zal zijn. Persoonlijk zou ik de overnamewaarde vragen in de garage en als ik daarmee kan leven tekenen uiteraard. Maar ik zou in ieder geval nog proberen om de wagen zelf te verkopen voor een betere prijs. Dus zou ik vragen om op de bestelbon die mogelijkheid te noteren om geen misverstanden te hebben nadien.

Comment

Wat ga je kwijt zijn: 21% BTW en dan nog eens een paar %?

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Niet overdrijven.

Comment

Normaal moet ge met een verlies van 30% rekening houden, maar geloof dat BMW op BMW overnames daar niet het onderste uit de kan haalt als ge ne nieuwe BMW koopt. Dus gewoon gaan vragen en zien.

Comment

Dat lijkt mij toch ook zwaar overdreven hoor. Dat een auto van 25k nog maar 17,5k zou vangen? Of een wagen van 35k nog geen 25k meer waard zou zijn. Dat maakt je mij niet wijs.

Tov de catalogusprijs misschien, maar dan ben je niet zoveel kwijt, behalve als TS de auto zonder iets van korting zou gekocht hebben.

Comment

het eerste jaar is de afschrijving het grootst.
                voorbeeld(ok geen BMW en einde reeks): ik heb zopas een volvo v60 gekocht(allez de lease) die catalogus een 49900€ kost, wagen wordt 24990€ betaald, is van maart 2017 en heeft 17.000km, rekening houdend met de huidige korting op dit model(+/-10.000€) is er voor de eerste eigenaar een verlies te slikken van 37.5%
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Nog 3j verder rijden met een wagen die mij niet bevalt lijkt me geen optie als de ruimte er is financieel gezien. Je kan ook altijd de 120d particulier verkopen en een jonge 2e hands M140i in Duitsland zoeken. Hou ons op de hoogte als je niet achterover bent gevallen van het voorstel dat ze je doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    het eerste jaar is de afschrijving het grootst.
                    voorbeeld(ok geen BMW en einde reeks): ik heb zopas een volvo v60 gekocht(allez de lease) die catalogus een 49900€ kost, wagen wordt 24990€ betaald, is van maart 2017 en heeft 17.000km, rekening houdend met de huidige korting op dit model(+/-10.000€) is er voor de eerste eigenaar een verlies te slikken van 37.5%
                    Alsof de korting maar 10000 euro is op zijn einde loopbaan model, zeker met een goed uitgerust wagen. Op een simpele, maar goed uitgerust V40 hebk ook kortingen gezien van 9500 euro. Niet einde reeks, en dat was dan maar op een catalogusprijs van zo'n 35k. Je moet kijken naar wat er effectief betaalt is voor de wagen. Niet naar een random geafficheerde korting

Comment

Jammer dat je daar 10 maand geleden niet meteen aan gedacht hebt om meteen voor de 140i te gaan. :-)

Ik zou geen maand meer wachten als dat echt je ding is. Gewoon met de wagen naar de garage en kijken wat de opties zijn en als je er teveel op verliest ja zelf verkopen. Er zijn heus nog mensen die diesel kopen.

Op een 10 maand oude wagen ga je altijd veel verlies hebben. Bij nieuwe wagens is het nu eenmaal zo. Maar zou daar ni van wakker liggen. Gewoon doen als het u ding is, later heb je daar toch alleen maar spijt van! Liever 3 jaar meteen genieten dan nog 3 jaar wachten. Op een jaar kan er veel gebeuren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                        Jammer dat je daar 10 maand geleden niet meteen aan gedacht hebt om meteen voor de 140i te gaan. :-)
                        True maar het is de verslavende werking van pk's en koppel waarschijnlijk. Toen ik deze wagen testreed en had, dacht ik "dit is genoeg", maar nee de laatste maanden mis ik toch meer.

Comment

Tiens, 190pk, 400nm koppel, 7,2 op 100 en bijna 230km/h top. Daar rijdt ge 90% van het Belgische wagenpark mee naar huis. Maar goed, als het kriebelt moet ge krabben.

Comment

Als ge daar eenmaal mee begint, gade ni altijd "meer" willen?

Comment

Bij mijn wagens probeer ik totaal niet voor meer pks te zorgen. Ik koop iets met meer dan genoeg, en dan pas ik alles wat aan aan mijn persoonlijke wensen, zoals rijkwaliteiten, sound, enz... de pk wedloop is zinloos en absurd. Beleving, daar is het om te doen
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Bij mijn wagens probeer ik totaal niet voor meer pks te zorgen. Ik koop iets met meer dan genoeg, en dan pas ik alles wat aan aan mijn persoonlijke wensen, zoals rijkwaliteiten, sound, enz... de pk wedloop is zinloos en absurd. Beleving, daar is het om te doen
                                Tja, met een totaal van 985pk voor de deur hebt gij natuurlijk ook niet te klagen.

Comment

Misschien is het in uw geval interessanter om de wagen van extra vitamientjes te voorzien... Al is dit verboden en dus eigenlijk geen optie... Er zal maar 1 ding opzitten en dat is de wagen particulier verkopen want de BMW dealer gaat er wellicht niet veel voor geven.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ik ben ook ni zo voor vitamientjes maar in dit geval kan het u toch wel veel geld besparen.
                                    Of gewoon blijven rijden en accepteren dat ge toch nooit genoeg pk's gaat hebben.
                                    In mijn ogen is een 120d al een behoorlijk rappe wagen.

Comment

Chippen zal ik nooit laten doen, kan me geld besparen, tot ik een ongeval heb waarbij een slachtoffer blijvende lichamelijke schade heeft en de verzekering erachter komt, daar zit ik dan met mijn besparing.

Waarom kan men trouwens in een 1-serie niet de zwaardere motoren kiezen zoals de 30i/d? Pure marketing om je zo naar een ander model te sturen? Een 2-7 serie zegt mij helemaal niets, het 1 model is perfect voor mij, groter hoeft niet.

Comment

Er is ooit nog een 125d geweest. De snelwegpolitie heeft ze nog als anonieme wagen gehad.
                                        Zag je voor de rest amper
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X