Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 2016 start stop permanent uitzetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW X1 2016 start stop permanent uitzetten

    Blijkbaar kan de BMW garage dit niet meer uitzetten. (of mogen ze dat niet meer)
    Weet er iemand een manier om het start-stop systeem permanent uit te zetten? Telkens op de knop drukken na starten is wel niet onoverkomelijk, maar als het met een (simpele?) ingreep kan vermeden worden, graag.
    Deze vraag zal al wel eens gesteld geweest zijn, maar vind dit niet direct terug.
    Alvast bedankt voor suggesties!

  • #2
    kan gecodeerd worden. Op bimmerboard.be zitten er verschillende die zo'n dingen doen.
    Maar waarom zou je dat uitzetten ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Omdat s/s irritant is.

      Comment


      • #4
        Dit is nu mijn vijfde auto met S/S, ik zou het ondertussen vervelend vinden als mijn motor niet meer zou afslaan aan de lichten of aan een overweg.

        Waar die niet mag afslaan: tijdens het manoeuvreren (een automaat met S/S doet dit) of in de file.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          En bij mijn vorige auto was dat het eerste wat ik uitschakelde.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Waar die niet mag afslaan: tijdens het manoeuvreren (een automaat met S/S doet dit) of in de file.
            Daar heb in toch geen last van, kan perfect manoeuvreren zonder de motor te laten uitvallen.
            ​​​​​
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              edit

              Comment


              • #8
                Mijne C valt ook veel te snel uit. Even stil staan bij het aanschuiven aan een rotonde en het is al van dat. Écht irritant!

                Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Ik was er bij mijn eerste S/S auto ook geen fan van maar ben het ondertussen gewoon, geen probleem meer.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Daar heb in toch geen last van, kan perfect manoeuvreren zonder de motor te laten uitvallen.
                    ​​​​​
                    De mijne valt vrij vlug stil, in eco-stand zelfs als die nog niet helemaal stil staat.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      Jullie leven allemaal te gejaagd.
                      Ge moet meer ontstressen, ik zit al te vloeken als hij blijft draaien aan de lichten.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12
                        Je moet dit door een externe laten coderen. Ik plan het ook al lang, maar komt er maar niet van. Ondertussen ben ik danig gewoon direct op de uit knop te duwen na de startknop, dat het zeker niet meer van komt
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #13
                          En wat met slijtage? Waar vroeger een motor per rit maar 1 keer moest starten, is dit nu toch vaak een tienvoud als men het niet uitschakelt. Of zijn deze s/s systemen daarop voorzien?

                          Momenteel plan ik wat vooruit, als ik weet dat het nog lang op rood gaat staan of ik ga wat langer stilstaan, schakel ik het in, anders staat het standaard uit. Trouwens een vraagje hierover, als je het inschakelt terwijl je al stil staat, krijg je de melding dat s/s niet beschikbaar is. Waarom is dit? (is een automaat)
                          Last edited by ; 19/08/2018, 19:46.

                          Comment


                          • #14
                            Je kan het zelf doen met de Carly app of Bimmercode app en een Bluetooth obd2 stekker of de mensen bij bimmerID.be contacteren.

                            Op bimmerboard is er een topic over coderen en dergelijke waar veel info staat.

                            Is bij mij ook het eerste dat permanent uitgeschakeld wordt.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • #15
                              Ik stel mij toch ook de vraag naar duurzaamheid en slijtage. Iedereen weet dat starten slecht is voor een motor. S/s is dan toch waanzin. Ikzelf schakel het steeds uit.

                              Comment


                              • #16
                                Persoonlijk begrijp ik niet goed waarom je dit zou doen, want dat zal wel flink doorgetest zijn naar duurzaamheid toe. Alleen is het wel zo dat blijkbaar de Duitse merken er minder in slagen om die start stop heel snel te laten verlopen. VAG en BMW zijn wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek. Bij mijn Peugeot 508 en nu bij mijn Volvo XC60 gaat dat zo snel dat je er écht geen probleem mee hebt. Enkel in de file zet ik het heel soms nog eens af.
                                Bij de nieuwe Arona van mijn vrouw is het zelfs soms gevaarlijk, omdat hij te laat opstart, vind ik persoonlijk. Daar gaat het knopje dus steevast op af, als ik er mee rij.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Persoonlijk begrijp ik niet goed waarom je dit zou doen, want dat zal wel flink doorgetest zijn naar duurzaamheid toe. Alleen is het wel zo dat blijkbaar de Duitse merken er minder in slagen om die start stop heel snel te laten verlopen. VAG en BMW zijn wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek. Bij mijn Peugeot 508 en nu bij mijn Volvo XC60 gaat dat zo snel dat je er écht geen probleem mee hebt. Enkel in de file zet ik het heel soms nog eens af.
                                  Bij de nieuwe Arona van mijn vrouw is het zelfs soms gevaarlijk, omdat hij te laat opstart, vind ik persoonlijk. Daar gaat het knopje dus steevast op af, als ik er mee rij.
                                  Dat zal dan van model en transmissie afhangen denk ik, ikzelf heb een BMW automaat (ZF 8 en in minder dan een seconde is die al aan het bollen. En doorgetest, waarschijnlijk en hopelijk wel, maar die systemen zijn er in de eerste plaats ingezet voor lagere verbruikcijfers te bekomen. Het kan gewoon niet goed zijn om zo vaak een motor te laten stoppen en starten. Bekijk het een beetje als jezelf, als je aan het joggen bent, ga je ook niet stoppen om dan 30 seconden later terug te vertrekken, dat doet verschrikkelijk veel pijn :-).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Idd er is veel gedaan om dit systeem betrouwbaar te maken. Bij een hybride wordt de motor ook constant gestart en gestopt, toch zijn toyota hybrides heel erg betrouwbaar.
                                    Echter bij mij gaat het ook altijd uit (automatisme). Als iemand anders met mijn auto rijdt en ik passagier ben, dan nog zet ik het uit vooraleer de chauffeur er nog maar erg in heeft.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij mijn vorige 3 reeks vond ik het ook tergend traag, maar dat is ondertussen ook al wel een jaar of 8 geleden moet ik toegeven.

                                      't Is vooral toch een idee fix, denk ik. Al vraag ik me ook wel af of het überhaupt zoveel bijdraagt tot een verbeterd verbruik.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Doorgestest... Is puur voor uitstoot in te perken en moet maar meegaan tot de garantie voorbij is. Daarna kan de klant een nieuwe alternator dokken
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment

                                        Working...
                                        X