Heeft er iemand ervaring met de Traffic Queue Assistant van BMW? Is dit pack waarin het wordt aangeboden zijn geld waard?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Traffic Queue Assistant
Collapse
X
-
Ik heb het, en wil dat niet meer missen, maar het BMW systeem heeft een paar nadelen tov Audi.
In de file volgt je auto simpelweg de voorganger. Waar de Audi pas boven de 70km/h gaat bijsturen, doet BMW dit tot 60 km/h.
Nadeel daarvan bij BMW is dat de auto bij het inschakelen van de stuurfunctie de snelheid beperkt tot 60km/h. Je moet dan gas geven om erboven ook verder met ACC te rijden.
Het systeem van BMW kijkt amper 100m vooruit, ongeveer half zo ver als bij Audi.
De BMW doet af en toe rare dingen als er een moto tussen de autos door rijd, auto gaat dan proberen de moto te volgen en geeft gas, ook als er een voorganger is.
Ik vind het vooral bij snelheden tussen 80 en 130 km/h een zaligheid. Je kan echt van Brussel naar Oostende rijden met druk verkeer zonder je voeten te gebruiken.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk heb het, en wil dat niet meer missen, maar het BMW systeem heeft een paar nadelen tov Audi.
In de file volgt je auto simpelweg de voorganger. Waar de Audi pas boven de 70km/h gaat bijsturen, doet BMW dit tot 60 km/h.
Nadeel daarvan bij BMW is dat de auto bij het inschakelen van de stuurfunctie de snelheid beperkt tot 60km/h. Je moet dan gas geven om erboven ook verder met ACC te rijden.
Het systeem van BMW kijkt amper 100m vooruit, ongeveer half zo ver als bij Audi.
De BMW doet af en toe rare dingen als er een moto tussen de autos door rijd, auto gaat dan proberen de moto te volgen en geeft gas, ook als er een voorganger is.
Ik vind het vooral bij snelheden tussen 80 en 130 km/h een zaligheid. Je kan echt van Brussel naar Oostende rijden met druk verkeer zonder je voeten te gebruiken.
Comment
-
Ik kan de afstand instellen in 5 stappen. Standaard staat dat op 3, en ik verzet dat iedere keer naar 2.
In de file gaat de auto inderdaad stoppen achter je voorganger (automatische versnellingsbak).
Beweegt die auto terug binnen ca 10-20 seconden, dan vertrekt de auto ook vanzelf. Duurt het langer, dan moet je ofwel even een dot gas geven, of de knop RES op het stuur induwen.
Comment
Comment