Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Traffic Queue Assistant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW Traffic Queue Assistant

    Heeft er iemand ervaring met de Traffic Queue Assistant van BMW? Is dit pack waarin het wordt aangeboden zijn geld waard?

  • #2
    Ik heb het, en wil dat niet meer missen, maar het BMW systeem heeft een paar nadelen tov Audi.

    In de file volgt je auto simpelweg de voorganger. Waar de Audi pas boven de 70km/h gaat bijsturen, doet BMW dit tot 60 km/h.
    Nadeel daarvan bij BMW is dat de auto bij het inschakelen van de stuurfunctie de snelheid beperkt tot 60km/h. Je moet dan gas geven om erboven ook verder met ACC te rijden.
    Het systeem van BMW kijkt amper 100m vooruit, ongeveer half zo ver als bij Audi.
    De BMW doet af en toe rare dingen als er een moto tussen de autos door rijd, auto gaat dan proberen de moto te volgen en geeft gas, ook als er een voorganger is.

    Ik vind het vooral bij snelheden tussen 80 en 130 km/h een zaligheid. Je kan echt van Brussel naar Oostende rijden met druk verkeer zonder je voeten te gebruiken.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik heb het, en wil dat niet meer missen, maar het BMW systeem heeft een paar nadelen tov Audi.

      In de file volgt je auto simpelweg de voorganger. Waar de Audi pas boven de 70km/h gaat bijsturen, doet BMW dit tot 60 km/h.
      Nadeel daarvan bij BMW is dat de auto bij het inschakelen van de stuurfunctie de snelheid beperkt tot 60km/h. Je moet dan gas geven om erboven ook verder met ACC te rijden.
      Het systeem van BMW kijkt amper 100m vooruit, ongeveer half zo ver als bij Audi.
      De BMW doet af en toe rare dingen als er een moto tussen de autos door rijd, auto gaat dan proberen de moto te volgen en geeft gas, ook als er een voorganger is.

      Ik vind het vooral bij snelheden tussen 80 en 130 km/h een zaligheid. Je kan echt van Brussel naar Oostende rijden met druk verkeer zonder je voeten te gebruiken.
      Ik rij momenteel nog met een Skoda Superb en deze heeft Adaptive Cruise Control, en dat is ook precies wat hij doet net zoals hierboven beschreven, maar wat mij echt boeit is hoe de wagen omgaat wanneer de file (Traffic Queue) tot stilstand komt en dan weer voort schrijdt... moet ik dan zelf het rempedaal induwen om stil te blijven staan en bij vertrek terug even het gas beroeren om de auto terug in beweging te krijgen of doet hij dat dan volledig zelfstandig. Is de afstand tot de voorligger voldoende kort in te stellen (dit is bij de Skoda redelijk groot) zodat er niet telkens auto's in het gat voor mij duiken?

      Comment


      • #4
        Ik kan de afstand instellen in 5 stappen. Standaard staat dat op 3, en ik verzet dat iedere keer naar 2.
        In de file gaat de auto inderdaad stoppen achter je voorganger (automatische versnellingsbak).
        Beweegt die auto terug binnen ca 10-20 seconden, dan vertrekt de auto ook vanzelf. Duurt het langer, dan moet je ofwel even een dot gas geven, of de knop RES op het stuur induwen.

        Comment

        Working...
        X