Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar wagen met ruime koffer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op zoek naar wagen met ruime koffer

Beste,

We zijn op zoek naar een ruimere tweedehandswagen (type SUV).
    We doen maximaal 15000 km per jaar, maar hebben wel nood aan een ruime koffer.
    We vinden het type Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsibushi Outlander etc wel mooi.
    Budget: 25000€.

Hebben jullie tips? Eventueel andere merken van auto’s die we over het hoofd zien?

Degelijkheid vinden we wel belangrijk.

Alvast bedankt!

In die categorie is er zo veel keuze. Persoonlijk vind ik de nieuwe Sorento een heel mooie auto.
    Hyundai heb ik al wat klachten over gehoord, uit mijn persoonlijke omgeving, maar dat kan exemplarisch geweest zijn natuurlijk.

Zelf rijd ik met een Volvo XC60. Die zou ik zeker ook eens gaan proberen als alternatief. Qua comfort zeker een topper.
    En zoveel verkocht in België dat je zeker een goed exemplaar gaat kunnen vinden voor dat geld.

Comment

Skoda is gekend voor de grote koffers!
      Moet het echt een SUV zijn?
      Voor dat geld heb je een goed uitgeruste Oktavia met de binnenruimte van een BMW 7.

Comment

Een Octavia nu niet meteen, maar een Superb, zeker weten.
        Die zou bij mij ook op nummer één staan, moest ik een ruime koffer nodig hebben, en geen SUV.

Comment

SUV en ruime koffer gaat niet altijd met mekaar. Meeste koffer gaat ge nog hebben met een degelijke break.

Comment

Is natuurlijk maar de vraag wat er als "ruime koffer" wordt beschouwd. Wat heb je zelf in gedachten? Wat voor de ene "ruim" is omdat het meer is dan een hatchback van 7 jaar oud, is voor de andere klein omdat het minder is dan 600 liter.

Daarnaast, wat zoek je voor de rest in een wagen? Welke opties heb je graag op je wagen zitten?

Comment

Bedankt voor de reacties!

De superb is inderdaad ook een alternatief. Degelijke wagens?

Qua opties: lederen interieur vind ik mooi meegenomen en parkeersensoren... Uiteraard ac etc.

Verder geen vereisten

Comment

Inderdaad, graag minstens 600l qua kofferruimte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dosfel Bekijk Berichten
                  Inderdaad, graag minstens 600l qua kofferruimte
                  Awel de Tiguan zou juist 600l hebben, maar weet niet of dat met of zonder de laadvloer is

Ben ook al stillekes aan zo wat aant rondneuzen voor de opvolger binnen 2 jaar, en vergelijk zeker inhoud koffer. Echter komen er vaak verschillende cijfers boven en is het niet altijd duidelijk of het met of zonder laadvloer is.

Ik vind de koffer van mijne Tiguan net te klein. Ttz, niet diep genoeg, want een reistas past er niet in de lengte in. Anders konden er zo 3 netjes naast mekaar staan. Dat lukt wel als de achterbank naar voor geschoven staat, maar dat is niet interessant voor onze zoon. Dus op vakantie is het 2/3de achterbank naar voor geschoven en daar dan 1 reistas en de rest zien hoe te stapelen. Met de Tiguan All-Space is dat probleem wss opgelost, maar die gaat ge occasie nog niet vinden.

Comment

Qua ruimte en hoge zit, dan denk ik dat iets in de aard van de Ford S-max één van de betere keuzes is.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...20e5?cldtidx=4

700 liter achter de 2de zitrij, onder de ramen.1035/965 tot aan het dak achter de 2de zitrij (zonder derde rij/derde rij neergeklapt)

En is één van de fijner rijdende auto's in zijn klasse.

Comment

Beste,

We hebben nu een Santa Fe gezien bij Dex. We hebben wel interesse, maar het is een diesel!
                      Wij doen echter maar 15.000km per jaar. Waarvan twee keer per jaar een autovakantie.

Maar voor het overige weinig kilometers op de autosnelweg..

Best wegblijven van die diesel zeker?

Blijkbaar benzine heel moeilijk te vinden...

Comment

Een diesel doet het voor mij nog altijd beter in zo’n hogere en zwaardere koets.
                        Zal ook zuiniger zijn dan een naft.

Enige waar een geroetfilterde diesel niet tegen goed tegen kan, zijn veel korte & koude ritjes, en amper langere ritten. Met dat gebruik kan de roetfilter niet regenereren, en gaat alles dichtkoeken.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

We hebben nu ook de nieuwe i30 break gezien. Ook een ruime koffer. VermiVermoed wordt het deze. Of zijn er opmerkingen aan de i30 (qua degelijkheid)

Comment

Beste,

We hebben nu een Santa Fe gezien bij Dex. We hebben wel interesse, maar het is een diesel!
                            Wij doen echter maar 15.000km per jaar. Waarvan twee keer per jaar een autovakantie.

Maar voor het overige weinig kilometers op de autosnelweg..

Best wegblijven van die diesel zeker?

Blijkbaar benzine heel moeilijk te vinden...
                            Veel zal afhangen waaruit die 15000kms bestaan. Zijn dat hoofdzakelijk lange ritten of niet? Naar mijn mening past een dieselmotor wel bij dit concept. De diesel zal gemiddeld 3 liter minder verbruiken dan een benzine variant... Hoe lang zou je ermee willen rijden? De restwaarde kan wel eens tegenvallen maar voor iemand die een auto wil oprijden zou ik het toch overwegen.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wekelijks naar mijn ma: 20 km enkel, voornamelijk gewestwegen. Ik kan eventueel ook de autisbautos nelen. Dat is in tijd hetzelfde, en is dan 40km.
                              verder vooral kkekle afstanden in het dorp... En één a tweemaal per haaj op reis...

Comment

Peugeot 5008. Koffer van ongeveer 1000liter. 25000 zal wel niet voor een splinternieuwe zijn, maar er zal wel wat te vinden zijn. Een van de mooiste SUV's, met het koffer van een monovolume.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Comment

We hebben nu een Outlander phev zien staan van 2015 met 25000km. Ik vermoed dat hij vaak gebruikt werd om aanhanger te trekken Enzo.

Is dat een probleem? Wat met betrouwbaarheid van dergelijke wagens? Aandachtspunten?

Alvast bedankt!

Comment

Totaal geen ervaring met de PEHV, maar wel een Outlandervariant van het vorige model gehad. Stonden bij mijn Citroënlogo's op Op 1 dingetje na op 3 jaar zorgeloos 185000 km mee gedaan.

Comment

Beste,

We zijn op zoek naar een ruimere tweedehandswagen (type SUV).
                                      We doen maximaal 15000 km per jaar, maar hebben wel nood aan een ruime koffer.
                                      We vinden het type Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsibushi Outlander etc wel mooi.
                                      Budget: 25000€.

Hebben jullie tips? Eventueel andere merken van auto’s die we over het hoofd zien?

Degelijkheid vinden we wel belangrijk.

Alvast bedankt!

Wat is het uiteindelijk geworden?

Comment

Subaru outback

Comment

Working...
                                        X