Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 TFSI vs bmw 3 serie (diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 TFSI vs bmw 3 serie (diesel)

Ik ben van plan binnenkort een occassie wagen aan te schaffen als zelfstandige met een budget tussen 18-20k. En mijn smaak is gevallen op een 3 serie BMW 2014-2015 (past bij m'n budget).
    De meeste van deze wagens zijn echter een diesel en nog eens "EURO 5" en ik heb schrik dat de restwaarde over een vier jaar veel zal verliezen door het feit dat het dus een diesel is.
    Blijkbaar mag je vanaf 2025 Antwerpen of Brussel niet meer binnen(tenzij met een extra pas) en dat zal dus de verkoopwaarde verminderen.

Het alternatief dat ik int oog had in dezelfde prijs categorie was een Audi A3 1.4tfsi? Een Mercedes CLA ligt dan net boven m'n budget. Ja ik weet het, ik ga voor de cliché merken. Een Japanse of Koreaanse merk zit er voor mij echt niet in.

Ik hoop hier wat wijsheden uit te verkrijgen. Thx

Wil je RWD -> BMW 1 of 3, beiden op benzine te krijgen (een 118i rijdt vlot zat, voor een 3 reeks misschien toch beter een 20i nemen)
    Is FWD ok -> dan kan je voor een A3 gaan, maar eigenlijk is die redelijk duur en niet echt spannend. Een Golf is goedkoper, een Alfa Giulietta spannender. Of waarom geen Volvo V40 of Mazda 3?

Of deze: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...52d2?cldtidx=1
    Last edited by sunking; 29/08/2018, 11:40.

Comment

Als je voor een diesel gaat zou ik minimaal EURO 6 aanraden. Persoonlijk denk ik dat benzine ook niet lang veilig meer zal zijn. En de meeste hybrides/elektrische autos zijn oftewel zeer duur ofwel aarslelijk (persoonlijke smaak).

wat leg je zelf ongeveer af van kms jaarlijks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
        aarslelijk (persoonlijke smaak)

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Niet gedeelde mening?

Comment

Denk dat je een nieuw woordje gelanceerd hebt

Comment

Tussen dit en 4 jar zal elke wagen met verbrandingsmotor veel in waarde zakken, een euro 5 diesel uiteraard meer dan een euro 6 diesel. Maar in 2014-15, had je toen nog geen 3 serie met Euro 6 ? Denk iig in 2015 toch ?

Je moet ook anders redeneren vind ik. Nu kan je zo'n BMW aan een goede prijs aankopen. Een tijd terug had je een pak meer moeten betalen voor een 3 serie van die leeftijd. Dus in se verandert er weinig qua totaal waardeverlies... Een 3 serie zal altijd wat duurder zijn om rijden dan een Golf van dezelfde leeftijd, dat is een keuze natuurlijk.
              Maar je moet wel opletten met die motoren. N47 zou nogal gevoelig zijn voor probs met de distributieketting. Beter is een B47 te kopen. Ik weet niet juist wanneer men overstapte naar die B47...

Comment

B47 is een nieuw platform waarbij men zoveel mogelijk componenten tussen benzine en dieselmotoren deelt, en tussen 3- en 4- cilinder motoren. Dus alle cilinders zijn 500 cc (identiek).

Comment

Working...
                X