Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kettingproblemen VW 1.4TSI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kettingproblemen VW 1.4TSI

    Ik ben geïnteresseerd in een VW Scirocco 1.4TSI (122pk) uit 11/2009. Als ik de horrorverhalen lees op het internet over de kettingproblemen van die 1.4 motor (zowel in 122 als 160pk uitvoering), ben ik niet geneigd om tot aankoop over te gaan. Anderzijds wil ik me niet laten leiden door wat men allemaal schrijft op het internet. Als iets misloopt, reageren mensen uitgebreid op verschillende fora. Als er niets aan de hand is, lees je er niets over.
    De Scirocco voldoet qua uitrusting wel aan mijn eisen. De verleiding tot aankoop is maw. nogal groot!
    Wat zijn hier zoal de meningen over die motor? Hoe kan ik te weten komen dat deze motor geen distributieproblemen gaat geven of gehad heeft? Is er maw. een manier om dat te weten te komen?
    Er staan iets meer dan 100.000km op de teller. Kan ik dan verwachten dat het probleem van die ketting al opgelost is? Wetende dat er motoren waren die al bij 30.000km serieuze problemen gaven. VW heeft zich met die 1.4 toch serieus verslikt, denk ik dan.
    De auto staat niet bij een officiële VW garage en ik verwacht me al aan de gekende verkoopspraatjes dat er bij deze Scirocco geen vuiltje aan de lucht is. Er is uiteraard 1 jaar garantie op de wagen maar hij staat niet bepaald achter mijn deur (77km).

    En ja, ik weet dat 122pk niet vet is maar ik moet ook naar het financiële plaatje kijken aangezien ik een 25.000 - 30.000 km per jaar rijd. (BIV, verzekering, verbruik) Ik heb 5 jaar geleden eens een ganse dag met een Scirocco 2.0liter 200pk DSG naar de Ardennen gereden en ik was toen meer dan 85€ aan benzine kwijt... Moest ik dat nu met mijn Polo 1.6 TDI doen, kost me dat de helft.
    Maar als autoliefhebber begrijpen jullie toch ook met wat ik het liefst zou willen rijden: Polo Scirocco

    Ik wil gewoon niet voor té grote kosten staan die ik misschien had kunnen weten voor de aankoop.
    Merci alvast voor jullie reacties.

  • #2
    Hier op het forum is er al redelijk wat te vinden over deze problemen.

    Je hoort het tikken blijkbaar goed en dacht ook dat het redelijk vroeg begint, bij een lage km stand dus.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Ze vragen nog vrij veel voor die bakken vind ik, rond de 10k € voor ene van 2009 (9 jaar oud), da's ni min.
      Informeer in elk geval naar de historiek. Geloof dat de 122 pk versie minder problemen had dan de 160 pk .
      Als de historiek onduidelijk is, is dat een reden om wat van de prijs af te doen, kan je toch nog de kosten betalen mocht de ketting vervangen moeten worden.

      Comment


      • #4
        10k voor een auto van bijna 10 jaar oud is echt wel veel, geen idee hoeveel ze voor de jouwe vragen.

        1 jaar garantie is niet slecht, maar dan best via een verzekering, zodat je die bij VW kan laten herstellen.
        Als die handelaar dat zelf wil oplossen, dan kan het zijn dat die verdwijnt of er gewoon dikke olie in kapt.
        Ik zou dat niet vertrouwen.

        Comment


        • #5
          Het zijn dus zulke berichten die me niet veel vertrouwen geven. Vraag is natuurlijk of al die motoren er last van hebben.

          Comment


          • #6
            Een opgerokken ketting is altijd mogelijk. Maar als da voor 1000€ te herstellen is, niet het einde van de wereld. Vraag is waarom je een scirocco wil want voor dat geld is er nog wel wat leuks te koop.

            Comment


            • #7
              Als je een betaalbare coupe wilt is er toch niet zoveel keuze denk ik.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Ik rij met Audi a3 1.4 tfsi en 125pk. Wagen heeft 115.000km.
                Bij koudstart een sterk ratelend geluid dus even bij garagist binnen gestoken.
                Blijkbaar komt de kettingspanner niet meer genoeg op druk en dient vervangen te worden. Ketting is goed zegt hij. Kostprijs 550 euro.
                Is nu ook de wereld niet.
                heden 2014 Bmw M235i 326pk
                heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

                Comment


                • #9
                  Nou, even tussendoor, je noemt 77km niet dicht bij de deur terwijl ik bijna 450km heb gereden heen en 450km terug voor de mijne. Die 77km valt echt wel goed mee om even te gaan kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Nou, even tussendoor, je noemt 77km niet dicht bij de deur terwijl ik bijna 450km heb gereden heen en 450km terug voor de mijne. Die 77km valt echt wel goed mee om even te gaan kijken.

                    Comment

                    Working...
                    X