Ik ben geïnteresseerd in een VW Scirocco 1.4TSI (122pk) uit 11/2009. Als ik de horrorverhalen lees op het internet over de kettingproblemen van die 1.4 motor (zowel in 122 als 160pk uitvoering), ben ik niet geneigd om tot aankoop over te gaan. Anderzijds wil ik me niet laten leiden door wat men allemaal schrijft op het internet. Als iets misloopt, reageren mensen uitgebreid op verschillende fora. Als er niets aan de hand is, lees je er niets over.
De Scirocco voldoet qua uitrusting wel aan mijn eisen. De verleiding tot aankoop is maw. nogal groot!
Wat zijn hier zoal de meningen over die motor? Hoe kan ik te weten komen dat deze motor geen distributieproblemen gaat geven of gehad heeft? Is er maw. een manier om dat te weten te komen?
Er staan iets meer dan 100.000km op de teller. Kan ik dan verwachten dat het probleem van die ketting al opgelost is? Wetende dat er motoren waren die al bij 30.000km serieuze problemen gaven. VW heeft zich met die 1.4 toch serieus verslikt, denk ik dan.
De auto staat niet bij een officiële VW garage en ik verwacht me al aan de gekende verkoopspraatjes dat er bij deze Scirocco geen vuiltje aan de lucht is. Er is uiteraard 1 jaar garantie op de wagen maar hij staat niet bepaald achter mijn deur (77km).
En ja, ik weet dat 122pk niet vet is maar ik moet ook naar het financiële plaatje kijken aangezien ik een 25.000 - 30.000 km per jaar rijd. (BIV, verzekering, verbruik) Ik heb 5 jaar geleden eens een ganse dag met een Scirocco 2.0liter 200pk DSG naar de Ardennen gereden en ik was toen meer dan 85€ aan benzine kwijt... Moest ik dat nu met mijn Polo 1.6 TDI doen, kost me dat de helft.
Maar als autoliefhebber begrijpen jullie toch ook met wat ik het liefst zou willen rijden: Polo Scirocco
Ik wil gewoon niet voor té grote kosten staan die ik misschien had kunnen weten voor de aankoop.
Merci alvast voor jullie reacties.
De Scirocco voldoet qua uitrusting wel aan mijn eisen. De verleiding tot aankoop is maw. nogal groot!
Wat zijn hier zoal de meningen over die motor? Hoe kan ik te weten komen dat deze motor geen distributieproblemen gaat geven of gehad heeft? Is er maw. een manier om dat te weten te komen?
Er staan iets meer dan 100.000km op de teller. Kan ik dan verwachten dat het probleem van die ketting al opgelost is? Wetende dat er motoren waren die al bij 30.000km serieuze problemen gaven. VW heeft zich met die 1.4 toch serieus verslikt, denk ik dan.
De auto staat niet bij een officiële VW garage en ik verwacht me al aan de gekende verkoopspraatjes dat er bij deze Scirocco geen vuiltje aan de lucht is. Er is uiteraard 1 jaar garantie op de wagen maar hij staat niet bepaald achter mijn deur (77km).
En ja, ik weet dat 122pk niet vet is maar ik moet ook naar het financiële plaatje kijken aangezien ik een 25.000 - 30.000 km per jaar rijd. (BIV, verzekering, verbruik) Ik heb 5 jaar geleden eens een ganse dag met een Scirocco 2.0liter 200pk DSG naar de Ardennen gereden en ik was toen meer dan 85€ aan benzine kwijt... Moest ik dat nu met mijn Polo 1.6 TDI doen, kost me dat de helft.
Maar als autoliefhebber begrijpen jullie toch ook met wat ik het liefst zou willen rijden: Polo Scirocco
Ik wil gewoon niet voor té grote kosten staan die ik misschien had kunnen weten voor de aankoop.
Merci alvast voor jullie reacties.
Comment