Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 35i 2010 M gekocht met chinese HiFly banden! Wat leg ik er op, graag advies.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X5 35i 2010 M gekocht met chinese HiFly banden! Wat leg ik er op, graag advies.

Net een BWM X5 35i x drive M pakket gekocht* uit 2010

Staat op splinternieuwe banden die de vorige eigenaar er op heeft gezet, HiFly, chinees merk waar ik vooralsnog niet veel vertrouwen in heb.
    Ik woon in Auckland Nieuw Zeeland. Hard rijden kan je hier niet. Er is weinig 4 baans snelweg en als je meer dan 50 km te hard rijdt ben je je rijbewijs kwijt.
    Geen Duitsland om de hoek, Australie is 3500 km ver weg over zee
    Maar fijn bochtenwerk is er overal genoeg.Dus ik wil wel een paar goede banden onder mijn auto.
    Regenen doet het hier tropisch, Kort maar met enorme bakken tegelijk. Ik surf ook,om de kust te bereiken moet je vaak een stukje ongeasfalteerd rijden,

Iemand ervaring met die chinese banden onder een X5? of goed advies voor een nieuw rubber?
    Run flats of niet? Michelin (had ik onder mijn golf GTI) heeft hier geen runflats te koop. Dunlop heeft ze wel.
    Ze zijn duur, wel veilig? Beter om mijn 20 inch velgen heel te laten als ik lek rijdt. Ook oncomfortabel offroad?

Dank voor jullie advies. Hier downunder is niet zoiets handigs als een Autoforum.

Willem

*(als die probleemloos door de aankoopkeuring komt ). .

Zou er een tijdje mee rijden en kijken of ze voldoen of niet.
    Z4 M40i

Comment

Idd, gewoon mee rijden en zien wat het doet. Zou nu niet meteen die onkosten doen.

Comment

Idem hier. Het is nu niet dat elk Chinees product slecht is. Even aftasten is de boodschap, lijkt me.

En als ze niet voldoen, zijn zowat alle "premium" merken een goed alternatief, als je het mij vraagt.
        Persoonlijk de beste ervaringen met Michelin en Bridgestone.
        Runflat zou ik nooit nog moeten hebben op een auto.

20" Velgen zijn sowieso niet geschikt om echt offroad te gaan hé?

Fotootje van je auto?

Comment

Ja akkoord met de goede adviezen hier, gewoon ff uitproberen!
          Zelf goede ervaringen met Continental (RFT) en Michelin (non-rft).
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

In zo'n klimaat presteert dat misschien ook wel beter vergeleken met hier?
            Er zal daar toch ook wel een forum bestaan hoor!
            Last edited by Titleist; 06/09/2018, 22:10.

Comment

Dank voor suggesties zover.

Na lang zoeken betrouwbare test gevonden voor Hifly banden. Ongeveer 10% langere remweg droog en nat, dan duur rubber.

(Individuele ervaring is geen peil op te trekken, alles tussen drek en prima).
              Dat kan veel zijn en weinig.

Ik heb de auto ook gekocht omdat het verkeer hier zo onveilig is.
              En ongeveer de helft van de auto's een pick up truck.
              Dan heb je ook een pick up of SUV nodig om niet platgereden te worden.
              Als je daarmee botst vanwege de hoogte en t chassis.
              Doden per km in het verkeer hier omstreeks 8/100.000 inwoners per jaar en dat is hoog.
              (ongeveer twee keer zo hoog als in de meeste Noord Europeesche landen)

(Fotootje komt eraan, staat nu bij keuringsstation)

.
              Last edited by ; 07/09/2018, 00:33.

Comment

Ik zou die banden eraf gooien... De banden zijn het enigste contact met de weg en Hi Fly banden staan nu niet gekend voor hun degelijkheid; Bij de X modellen hoor je wel vaker over problemen met de tussenbak. Er wordt aangeraden om de baden met het sterretje te monteren. Of het een marketing truck is of niet... Er zijn al veel discussies over geweest en testen heb ik er nog niet over gevonden.
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wagen staat nog steeds op de keuring?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                  X