Volgende doet zich voor:
Momenteel rijd ik met een occasie Opel Astra H 1.3 TDCI met 205.000 km op de teller. Jaarlijks komen er gemiddeld 15.000 à 20.000 bij.
Elk jaar op onderhoud geweest en inmiddels nieuwe remschijven, EGR klep, ... Maar ik denk eerlijk gezegd dat bv. de distributieriem nog niet vervangen werd. Laatste keuring was OK.
Mijn schoon-grootouders verkopen nu hun Citroën C3 Picasso 1.6 VTI van bouwjaar 2010 met 9.180 km (dus inderdaad, <10.000 km!). Betreft Exclusive-uitvoering met sensoren, gps, automatische airco,... en wij zouden deze voor €6.500 kunnen kopen, hoewel ze er meer voor kunnen krijgen. Leeftijd is minpunt, maar prijs en km-stand zijn fantastisch denk ik.
Ik doe vooral langere afstanden aan constante snelheid, maar met de stijgende dieselprijzen....
Vraag is: doen of niet? Mijn Astra rijdt nog prima maar ze wordt er niet jonger op en wie weet welke kosten bieden zich binnenkort aan. Heb er in 2011 zo'n €7.500 voor betaald.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Momenteel rijd ik met een occasie Opel Astra H 1.3 TDCI met 205.000 km op de teller. Jaarlijks komen er gemiddeld 15.000 à 20.000 bij.
Elk jaar op onderhoud geweest en inmiddels nieuwe remschijven, EGR klep, ... Maar ik denk eerlijk gezegd dat bv. de distributieriem nog niet vervangen werd. Laatste keuring was OK.
Mijn schoon-grootouders verkopen nu hun Citroën C3 Picasso 1.6 VTI van bouwjaar 2010 met 9.180 km (dus inderdaad, <10.000 km!). Betreft Exclusive-uitvoering met sensoren, gps, automatische airco,... en wij zouden deze voor €6.500 kunnen kopen, hoewel ze er meer voor kunnen krijgen. Leeftijd is minpunt, maar prijs en km-stand zijn fantastisch denk ik.
Ik doe vooral langere afstanden aan constante snelheid, maar met de stijgende dieselprijzen....
Vraag is: doen of niet? Mijn Astra rijdt nog prima maar ze wordt er niet jonger op en wie weet welke kosten bieden zich binnenkort aan. Heb er in 2011 zo'n €7.500 voor betaald.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Comment