Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 of Volkswagen Golf?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Daar zit ook wel wat in.
    Nu, eerlijkheidshalve, der zit natuurlijk geen zekerheid, en het is voor een stuk gevoel, absoluut. Maar ik vermoed dat je wel snapt wat ik bedoel?

    Comment


    • #22
      Persoonlijk heb ik al Renault en Peugeot gereden als leasing wagen. Een Espace en een 508.
      Van beide auto's heel erg tevreden, en niet meer of niet minder problemen gehad met BMW, VAG en Volvo wat ik nu rijd.

      Geluk moet je sowieso een beetje hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door 1891 Bekijk Berichten
        Persoonlijk ben ik wel tegen de lange onderhoudsintervallen bij VW.
        En laatste tijd hoor ik dikwijls verhalen over hoge onderhoudsfacturen.
        De Golf zou kwalitatief niet meer zoals vroeger zijn, terwijl Peugeot een inhaalbeweging gemaakt heeft betreft betrouwbaarheid.
        Ik geloof wel dat Japanners het betrouwbaarst zijn, maar helaas kan geen enkel model mijn vrouw bekoren.
        Mazda 3 zag ik anders wel zitten.
        Enige alternatief is de Seat Leon maar dan zit je terug in de VAG stal.
        Zelf nooit met Franse wagens gereden.
        Dus weet niet of dat cliché nog klopt dat Franse wagens brol zijn.
        Heb een Renault Clio gehad uit 2007 en deze had is 2015 een kapotte motor op +-110k kilometer. Weet niet hoe hoog je verwachtingen zijn maar ik ben erna overgestapt op Ford (een even grootte vergissing na veel onkosten) en zit nu bij de Duitse wagens.

        Comment


        • #24
          In vergelijkende tests verliest de peugeot vaak punten omdat de bediening omslachtig is (te veel touch screen, te weinig knoppen). Voor de rest is het wellicht een prima wagen. Onderhoudsinterval van 30k km is idd vrij lang maar langs de andere kant zijn de modern vw motoren met distributietiem wel betrouwbaar. Met een ketting kan meer mislopen, die zit in de motor en als de smering niet optimaal is, kan de distributie en mogelijk heel de motor in de soep lopen. Daar heeft een motor met riem geen last van. Met 10k km per jaar gewoon om de 2 jaar binnen steken en dan heb je geen probleem. Voor de rest zou de golf zuiniger moeten zijn maar met 10k km per jaar speelt dat geen rol. Kies dus waar je jezelf het beste bij voelt.

          Comment


          • #25
            ZIt al aan mijn 3de golf en nog geen klachten.. Wel 1.9 tdi / 2.0 tdi. Wss dat het afwerkingsverschil met de jaren kleiner is geworden.. Tussen nissan en vw toch groot verschil qua afwerking, peugeot alleen maar camionetten gereden, ook niet jedat.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

            Comment


            • #26
              Camionetten kunde der dan ook absoluut niet mee vergelijken. Ouders hebben een nieuwe caddy maxi gekocht, kvind dat eigenlijk ook maar zeer triestig qua afwerking.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                In vergelijkende tests verliest de peugeot vaak punten omdat de bediening omslachtig is (te veel touch screen, te weinig knoppen). Voor de rest is het wellicht een prima wagen. Onderhoudsinterval van 30k km is idd vrij lang maar langs de andere kant zijn de modern vw motoren met distributietiem wel betrouwbaar. Met een ketting kan meer mislopen, die zit in de motor en als de smering niet optimaal is, kan de distributie en mogelijk heel de motor in de soep lopen. Daar heeft een motor met riem geen last van. Met 10k km per jaar gewoon om de 2 jaar binnen steken en dan heb je geen probleem. Voor de rest zou de golf zuiniger moeten zijn maar met 10k km per jaar speelt dat geen rol. Kies dus waar je jezelf het beste bij voelt.
                Peugeot gebruikt een distributie riem, die ook in de olie draait. (Ford ook op sommige type motoren)

                Tijdig vervangen is wel essentieel, want de olie tast op termijn de riem aan…. (ook al heb je slechts 37000 km.....)

                Ik moet het even doen wat mijn moeder mij aan de telefoon heeft verteld; haar man heeft een Peugeot 208 1.0 3-cilinder turbo van 5 jaar oud met 37.000 km op de teller. Laatste wilde de auto niet meer starten (na wat rare geluiden) maar de dag erna deed ie het weer. Maar toen deed ie het na twee...

                Comment


                • #28
                  Is dat nog steeds het geval met de huidige 1.2 puretech? Het is het eerste wat ik daar van hoor.

                  Comment


                  • #29
                    Er was blijkbaar een fameuze terugroepactie op de 1.2 vti motor in de 208, door probleem met krukas moest de hele motor vervangen worden bij een hele hoop voertuigen... http://www.208ownersclub.co.uk/forum...e-failure.html

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Camionetten kunde der dan ook absoluut niet mee vergelijken. Ouders hebben een nieuwe caddy maxi gekocht, kvind dat eigenlijk ook maar zeer triestig qua afwerking.
                      Geen ervaring mee, alleen met de camionette van peugeot, transporter/vito/vivaro..
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                      Comment


                      • #31
                        Het zal de Golf worden. Korting van goeie 6000€ tov 3000€ bij de 308. Golf ook meer uitgerust. Overnamebod bij VW ook pak hoger.
                        Keuze gemakkelijk zo.

                        Comment


                        • #32
                          Golf meer uitgerust dan een gelijk geprijsde en gemotoriseerde 308?

                          Comment


                          • #33
                            Zeker en vast. Zelfs goedkoper!
                            Ik ga voor de joyn versie.
                            Rijkelijk uitgeruste Golf.
                            ​​

                            Comment


                            • #34
                              Uiteindelijk kiest de Belg altijd Duits hé? ;-)

                              Al begrijp ik je standpunt wel. Het gaat om de centen tenslotte.

                              Comment


                              • #35
                                De Peugeot vind ik het mooiste, zeker vanbinnen vind ik de golf oer en oersaai.

                                Maar dat terzijde is een golf normaal ook altijd prima.

                                Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Kben nu wel geinteresseerd in meer details, als in welke uitvoeringen en welke prijzen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                    Kben nu wel geinteresseerd in meer details, als in welke uitvoeringen en welke prijzen.
                                    Het betreft de Golf Join 1.0 TSI 115 pk 6 versnellingen met business pack.

                                    Belangrijkste uitrusting:

                                    Metaalkleur
                                    5 deuren met elektrische ruitbediening voor en achter.
                                    Airco 2 zones
                                    Parkeersensoren voor -en achteraan
                                    Navigatie Discover Media 8 inch
                                    Achteruitrijcamera
                                    Lichtsensor
                                    Regensensor
                                    Electro-chromatische binnenspiegel
                                    Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                                    Adaptieve snelheidsregelaar
                                    DAB+ radio
                                    Verdonkerde ruiten achteraan
                                    Volwaardig reservewiel staal

                                    Catalogusprijs: 28450€
                                    Netto: 21685€

                                    Korting: 6765€ of ongeveer 24%.

                                    Wagen is ondertussen besteld. Ik denk een hele goeie zaak gedaan te hebben.
                                    Prijs/kwaliteit top volgens mij.
                                    Voor sommige jonge tweedehands durven ze soms meer vragen met vergelijkbare opties.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ja, lijkt me ook wel dat je een goede zaak gedaan hebt. Is toch wel een mooie korting.
                                      Ik ben bij de aankoop van mijn Megane uiteindelijk ook voor nieuw gegaan omdat de jonge tweedehands toen duurder waren dan een gelijkaardige nieuwe met korting.
                                      (Met het extra voordeel dat ik hem volledig naar mijn zin kon samenstellen)
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #39
                                        Mooie korting idd. Ik vind dat het interieur er met de facelift stevig is op vooruit gegaan (pre facelift trendline is deprimend saai / grijs ). Ook het 8” navi scherm is prettig. Welke kleur heb je gekozen?
                                        Ik heb zelf minder korting gekregen maar ik had wel interessante packs, dat ik quasi gratis een achteruitrijcamera en active info display kreeg.
                                        Ik zie dat je parkeersensoren voor en achter hebt, helaas heb je dan wss geen sensoren aan de zijkant! Als je park pilot neemt als extra optie (200€ geloof ik), krijg je wel 4 extra sensoren aan de zijkant, kan handig zijn.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Neen geen sensoren aan zijkant.
                                          Kleur is zwart geworden. (Deep black)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X