Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Persoonlijk heb ik al Renault en Peugeot gereden als leasing wagen. Een Espace en een 508.
Van beide auto's heel erg tevreden, en niet meer of niet minder problemen gehad met BMW, VAG en Volvo wat ik nu rijd.
Persoonlijk ben ik wel tegen de lange onderhoudsintervallen bij VW.
En laatste tijd hoor ik dikwijls verhalen over hoge onderhoudsfacturen.
De Golf zou kwalitatief niet meer zoals vroeger zijn, terwijl Peugeot een inhaalbeweging gemaakt heeft betreft betrouwbaarheid.
Ik geloof wel dat Japanners het betrouwbaarst zijn, maar helaas kan geen enkel model mijn vrouw bekoren.
Mazda 3 zag ik anders wel zitten.
Enige alternatief is de Seat Leon maar dan zit je terug in de VAG stal.
Zelf nooit met Franse wagens gereden.
Dus weet niet of dat cliché nog klopt dat Franse wagens brol zijn.
Heb een Renault Clio gehad uit 2007 en deze had is 2015 een kapotte motor op +-110k kilometer. Weet niet hoe hoog je verwachtingen zijn maar ik ben erna overgestapt op Ford (een even grootte vergissing na veel onkosten) en zit nu bij de Duitse wagens.
In vergelijkende tests verliest de peugeot vaak punten omdat de bediening omslachtig is (te veel touch screen, te weinig knoppen). Voor de rest is het wellicht een prima wagen. Onderhoudsinterval van 30k km is idd vrij lang maar langs de andere kant zijn de modern vw motoren met distributietiem wel betrouwbaar. Met een ketting kan meer mislopen, die zit in de motor en als de smering niet optimaal is, kan de distributie en mogelijk heel de motor in de soep lopen. Daar heeft een motor met riem geen last van. Met 10k km per jaar gewoon om de 2 jaar binnen steken en dan heb je geen probleem. Voor de rest zou de golf zuiniger moeten zijn maar met 10k km per jaar speelt dat geen rol. Kies dus waar je jezelf het beste bij voelt.
ZIt al aan mijn 3de golf en nog geen klachten.. Wel 1.9 tdi / 2.0 tdi. Wss dat het afwerkingsverschil met de jaren kleiner is geworden.. Tussen nissan en vw toch groot verschil qua afwerking, peugeot alleen maar camionetten gereden, ook niet jedat.
Camionetten kunde der dan ook absoluut niet mee vergelijken. Ouders hebben een nieuwe caddy maxi gekocht, kvind dat eigenlijk ook maar zeer triestig qua afwerking.
In vergelijkende tests verliest de peugeot vaak punten omdat de bediening omslachtig is (te veel touch screen, te weinig knoppen). Voor de rest is het wellicht een prima wagen. Onderhoudsinterval van 30k km is idd vrij lang maar langs de andere kant zijn de modern vw motoren met distributietiem wel betrouwbaar. Met een ketting kan meer mislopen, die zit in de motor en als de smering niet optimaal is, kan de distributie en mogelijk heel de motor in de soep lopen. Daar heeft een motor met riem geen last van. Met 10k km per jaar gewoon om de 2 jaar binnen steken en dan heb je geen probleem. Voor de rest zou de golf zuiniger moeten zijn maar met 10k km per jaar speelt dat geen rol. Kies dus waar je jezelf het beste bij voelt.
Peugeot gebruikt een distributie riem, die ook in de olie draait. (Ford ook op sommige type motoren)
Tijdig vervangen is wel essentieel, want de olie tast op termijn de riem aan…. (ook al heb je slechts 37000 km.....)
Ik moet het even doen wat mijn moeder mij aan de telefoon heeft verteld; haar man heeft een Peugeot 208 1.0 3-cilinder turbo van 5 jaar oud met 37.000 km op de teller. Laatste wilde de auto niet meer starten (na wat rare geluiden) maar de dag erna deed ie het weer. Maar toen deed ie het na twee...
Er was blijkbaar een fameuze terugroepactie op de 1.2 vti motor in de 208, door probleem met krukas moest de hele motor vervangen worden bij een hele hoop voertuigen... http://www.208ownersclub.co.uk/forum...e-failure.html
Camionetten kunde der dan ook absoluut niet mee vergelijken. Ouders hebben een nieuwe caddy maxi gekocht, kvind dat eigenlijk ook maar zeer triestig qua afwerking.
Geen ervaring mee, alleen met de camionette van peugeot, transporter/vito/vivaro..
Kben nu wel geinteresseerd in meer details, als in welke uitvoeringen en welke prijzen.
Het betreft de Golf Join 1.0 TSI 115 pk 6 versnellingen met business pack.
Belangrijkste uitrusting:
Metaalkleur
5 deuren met elektrische ruitbediening voor en achter.
Airco 2 zones
Parkeersensoren voor -en achteraan
Navigatie Discover Media 8 inch
Achteruitrijcamera
Lichtsensor
Regensensor
Electro-chromatische binnenspiegel
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Adaptieve snelheidsregelaar
DAB+ radio
Verdonkerde ruiten achteraan
Volwaardig reservewiel staal
Catalogusprijs: 28450€
Netto: 21685€
Korting: 6765€ of ongeveer 24%.
Wagen is ondertussen besteld. Ik denk een hele goeie zaak gedaan te hebben.
Prijs/kwaliteit top volgens mij.
Voor sommige jonge tweedehands durven ze soms meer vragen met vergelijkbare opties.
Ja, lijkt me ook wel dat je een goede zaak gedaan hebt. Is toch wel een mooie korting.
Ik ben bij de aankoop van mijn Megane uiteindelijk ook voor nieuw gegaan omdat de jonge tweedehands toen duurder waren dan een gelijkaardige nieuwe met korting.
(Met het extra voordeel dat ik hem volledig naar mijn zin kon samenstellen)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mooie korting idd. Ik vind dat het interieur er met de facelift stevig is op vooruit gegaan (pre facelift trendline is deprimend saai / grijs ). Ook het 8” navi scherm is prettig. Welke kleur heb je gekozen?
Ik heb zelf minder korting gekregen maar ik had wel interessante packs, dat ik quasi gratis een achteruitrijcamera en active info display kreeg.
Ik zie dat je parkeersensoren voor en achter hebt, helaas heb je dan wss geen sensoren aan de zijkant! Als je park pilot neemt als extra optie (200€ geloof ik), krijg je wel 4 extra sensoren aan de zijkant, kan handig zijn.
Comment