Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 1 serie f20 116d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 1 serie f20 116d

Ik ben van plan om begin 2019 een bmw 1 serie aan te schaffen (116d) hatchback . Al enkele weken ben ik op zoek naar allerlei informatie. Daarom hier nog enkele vragen... Ik ben op zoek naar een sportieve wagen, velen zeggen dat deze versie net te weinig kracht heeft, maar ik hecht geen belang om de wegpiraat te spelen. Als hij vlot meegaat in het verkeer is het voor mij goed 116pk lijkt mij prima. Thuis rijd ik met een Renault (75pk) en een Peugeot (90pk) van mijn ouders dus dit zal wel genoeg verschil uitmaken denk ik? Zou ik ongeveer een schatting kunnen krijgen hoeveel km deze wagen zou kunnen doen met een volledig volle tank? En hoe zit dat met de distributieketting, moet die zeker vervangen worden aan een bepaalde km stand of niet? Mijn budget ligt rond de 10.000 euro, mocht ik echt verliefd worden op een wagen zou ik nog 11.000 geven. Ik denk dat ik zoiets kan vinden met om en rond de 100.000km? Qua opties zou ik graag een navigatie systeem hebben. Verder is alles vanzelfsprekend... Zijn er hier eigenaars met een 1 serie die mij hun mening kunnen geven? Bedankt!

Nu een BMW is automatisch een sportieve wagen, algemeen bekend.
    Als je niet op zoek bent naar de PK's zoals velen onder ons wel zoeken denk ik, of ik spreek in ieder geval voor mezelf, dan zit je met die 116d wel goed. Zit altijd wel wat pit onder, zeker in Sport-modus, het geeft toch wel een goede boost.
    Nu de KM per volle tank is wat variabel, ik denk dat de tank in zo een BMW ongeveer 50l bevat? Sla me er niet dood op als ik er langs zit maar hij zou er wel zon 800km uit moeten halen en als je wat zuinig rijdt met Eco-modus tegen de 1000km/tank zou ik zeggen. (Niemand rijdt echter Eco in mijn omgeving, kun je evengoed een goedkopere wagen aanschaffen)
    En BMW werkt normaal gezien bij de 116d met een distributieketting in plaats van een riem.
    Echter voor dat budget zul je een iets ouder model gaan kiezen, 2012-2014? In Duitsland vind je ze voor deze prijs op mobile.de.
    Voor mijn BMW ervaring in het algemeen: Vraag eens een testrit aan en ervaar het. Je zal niks te kort komen. Echter iedereen ervaart auto's anders, mijn vriendin is bijvoorbeeld compleet immuun voor de luxe van mijn wagen. Ik zelf was als een blok verliefd geworden erop.

Comment

Last edited by ; 20/09/2018, 17:07.

Comment

Comment

Working...
        X