Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelin Crossclimate+ of Vredestein Quadtrac ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Michelin Crossclimate+ of Vredestein Quadtrac ?

Ik had graag was advies in verband met aankoop van een set 4 seizoenen banden.

De wagen waar ik mee rijd is een C180 Diesel van Mercedes
    Bandenmaat is : 195/60 16

Ik rijd elk weekend naar de ardennen en daar ligt soms wat sneeuw. Dus ik wil ook vlot door lichte sneeuw willen rijden.

Welke banden zou ik heb beste nemen, wetende dat ik ene rustige rijder ben en nooit boven de limiet ga die vooropgesteld is.

en bijkomende vraag : in welke garage/centrale stel je voor dat ik die laat plaatsen (rekening houdende met de prijs ook...) ?

Bedankt voor jullie advies.
    groetjes,
    Stefaan
    Last edited by ; 27/09/2018, 15:47.

Bel toch gewoon 3 bandencentrales in je buurt, en vraag de prijs voor aankoop en plaatsing.
    We weten toch niet waar je ergens woont?

Ik zou voor de Michelins kiezen.

Comment

Er werd mij verteld dat de vredesteins beter GRIP hebben op sneeuw of glad wegdek.

Comment

En de kozijn van de vrouw van mijnen buur rijdt met die Michelins, en die wil nooit nog iets anders....
        Daarentegen, de zoon van de beenhouwer van mijn collega wil die Vredesteins nog niet op zijne kruiwagen zetten.

Lees een paar testen, en trek uw conclusies zelf, bel dan 3 bandencentrales op en vraag wat ze kosten en wanneer je ze kan laten plaatsen.
        Niet te lang wachten, binnenkort staan al die mannen met firmawagens daar aan te schuiven om hun zomerbanden te wisselen op kosten van hunnen baas.

Comment

The 2017 Auto Bild All Season Tyre Test puts eight 225/50 R17 all season tyres through the usual dry, wet and snow testing, and includes a reference summer and winter tyre for benchmarks. The two ...

De Michelins...

Vooral als je er bij stilstaat dat je meer dan 90% van de tijd bij droog weer rondrijdt. ( " bij onze noorderburen regent of sneeuwt het gemiddeld gesproken 7,5 procent van de tijd. Dat wil zeggen dat het gedurende 92,5 procent van de tijd droog is in Nederland" https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag177.php)

Comment

Of koop een extra set velgen met winterbanden.
            Z4 M40i

Comment

ik heb de Michelins gekocht.
              Bij feuvert in frankrijk. Ik ben toch elk weekend in de ardennen vlak bij de franse grens.
              De kost in Belgie voor de CrossClimates is 160 euro per stuk (plaatsing en balancering inbegrepen).
              in Frankrijk heb ik ze besteld aan 130 euro per stuk (alles inbegrepen).
              Dat is toch 120 euro goedkoper.

Comment

Top!!
                Goede keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Als op de daily de banden moeten vervangen worden ga ik er toch ook die Michelin op leggen en de winterset verkopen.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    Zou ik toch ook doen. Vooral gezien er frequent naar de Ardennen gereden wordt, ook in winterse omstandigheden.

Zo'n 4seasons-banden zijn voor veel mensen een ideaal compromis: ze doen niet al te veel te veel kilometers, en dan nog allemaal rond de kerktoren. Op die paar echte sneeuwdagen die we kennen in Vlaanderen gaan ze beter af zijn dan op hun (soms ook nog) versleten zomerbanden, en de rest van het jaar gaan ze misschien een net iets minder performante band hebben dan de zomerbanden van een A-merk.

Langs de andere kant: hoeveel wagens zie ondertussen al niet rond rijden met Wanli en consoorten ? Die scoren in meestal al niet te fameus in de testen, gericht op hun specifieke gebruik, laat staan dat die banden nog eens buiten hun comfortzone moeten opereren.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik denk thans ook dat er wel iets valt te zeggen voor vierseizoensbanden, voor in de tussenseizoenen. De ene dag 18 graden smiddags, maar drie dagen later vriezend snachts. Kga bij mijne middagpost niet de zomerbanden opleggen om te gaan werken en de winterbanden om terug naar huis te rijden.

Comment

Ik heb ook de CrossClimates op de Megane (en daarvoor ook al op de C4) en heb me dat tot nu toe nog geen dag beklaagd.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik ben na 3 jaar nog altijd heel tevreden van x-climates op Mondeo en Leon het hele jaar door.

Op de V70-veelrijder liggen zomerbanden tot het koude en natte seizoen begint. Nog altijd wel het beste om de 250 pk naar het asfalt te brengen in lente/zomer.
                          Maar straks vriest het weer 's ochtends, en x-climates doen het ook supergoed als er bakken regen uit de lucht vallen, en op sneeuw, dus ergens tussen eind oktober en begin december wissel ik weer.
                          Puur winterbanden doe ik niet meer. Veel te wollig weggedrag wanneer het warmere dagen zijn in tussenseizoen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik heb ook de CrossClimates op de Megane (en daarvoor ook al op de C4) en heb me dat tot nu toe nog geen dag beklaagd.
                            Idem hier! Zonder twijfel de Crossclimates bestellen. Ik kan vergelijken want op mijn GLA had ik de Quatrac, eveneens een zeer goede band ook in sneeuw en ijs maar iets luidruchtiger.

Ik wil in ieder geval niks anders meer dan 4 seasons, ik zit er nu al jaren tijdens strenge winters mee in Polen en Duitsland en kom in vergelijking met mijn winterbanden van vroeger zeker niks tekort. Geloof ook niet wat die bandenboeren allemaal vertellen, maja zij leven ervan en hoe meer banden ze verkopen, hoe beter hé
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                              Ik ben na 3 jaar nog altijd heel tevreden van x-climates op Mondeo en Leon het hele jaar door.

Op de V70-veelrijder liggen zomerbanden tot het koude en natte seizoen begint. Nog altijd wel het beste om de 250 pk naar het asfalt te brengen in lente/zomer.
                              Maar straks vriest het weer 's ochtends, en x-climates doen het ook supergoed als er bakken regen uit de lucht vallen, en op sneeuw, dus ergens tussen eind oktober en begin december wissel ik weer.
                              Puur winterbanden doe ik niet meer. Veel te wollig weggedrag wanneer het warmere dagen zijn in tussenseizoen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                              Ik heb natuurlijk maar 205 pk, wat een stukje minder is, maar ik heb totaal geen probleem op die met de CrossClimates op de weg te zetten.

En ze doen het goed, ondertussen 22.000 km op de teller en ze zien er nog altijd heel goed uit (aan 15.000 km kon ik ze zelfs amper van nieuw onderscheiden).
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idem hier! Zonder twijfel de Crossclimates bestellen. Ik kan vergelijken want op mijn GLA had ik de Quatrac, eveneens een zeer goede band ook in sneeuw en ijs maar iets luidruchtiger.

Ik wil in ieder geval niks anders meer dan 4 seasons, ik zit er nu al jaren tijdens strenge winters mee in Polen en Duitsland en kom in vergelijking met mijn winterbanden van vroeger zeker niks tekort. Geloof ook niet wat die bandenboeren allemaal vertellen, maja zij leven ervan en hoe meer banden ze verkopen, hoe beter hé
                                Heeft niks te maken met wat bandenboeren vertellen maar met wat onafhankelijke organisaties testen en op wetenschappelijke basis beoordelen.

Net zoals ze die CC als een heel goede band beoordelen.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Heeft niks te maken met wat bandenboeren vertellen maar met wat onafhankelijke organisaties testen en op wetenschappelijke basis beoordelen.

Net zoals ze die CC als een heel goede band beoordelen.
                                  De bandenboeren die ik ken breken onterecht 4 seasonbanden af. Ik ga verder op mijn eigen ervaring en op die van kennissen.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

dubbel.
                                    Last edited by Jocar; 01/10/2018, 08:13.

Comment

De bandenboeren die ik ken breken onterecht 4 seasonbanden af. Ik ga verder op mijn eigen ervaring en op die van kennissen.
                                      Ik dacht dat je het over de zomer en winterbanden had.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

Echt? Toen ik met de Citroën voor het eerst all seasons (de CrossClimates dus) ging laten plaatsen, was dat bij de Conde.
                                        En daar waren ze toen toch ook heel positief over die banden.

Comment

Working...
                                        X