Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelin Crossclimate+ of Vredestein Quadtrac ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Onze Yaris staat op all seasons, verplicht van het bedrijf. We kunnen er geen goed woord over zeggen eerlijk gezegd.
    Ervaring met Uniroyal en Goodyear.
    Woensdag komen er Vredestein banden op gezien de Uniroyals na 12000km van voor al op zijn.
    Onze bandencentrale kan ook geen goed woord zeggen over all seasons, "blinken nergens in uit".

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

De Michelin heeft toch al mooie testresultaten neergezet.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Echt? Toen ik met de Citroën voor het eerst all seasons (de CrossClimates dus) ging laten plaatsen, was dat bij de Conde.
        En daar waren ze toen toch ook heel positief over die banden.
        Idd! Bij mij was het bij de Condé in Hasselt pas positief toen ze zeker waren dat ik niks anders wou, hadden toen ook geen andere keuze meer hé

Ben in Hasselt nog bij 2 andere bandenboeren geweest en het was overal hetzelfde liedje. Ondertussen zal hun mentaliteit wel veranderd zijn nu meer en meer automobilisten overtuigd zijn over 4 seasonbanden. Uiteraard zijn die banden ook veel beter geworden dan pakweg 10 jaar geleden.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Als je amper 10k per jaar rijdt, dan zijn all seasons zeker een goede keuze.
          Met winter en zomerbanden gaan die gewoon veel te oud worden, en dan is het voordeel van winterbanden ook weg. Als een winterband over de 4 jaar gaat, dan wordt de rubber harder, en dan kan je ze beter in de zomer oprijden. Maar je zit dan wel met een band die snel slijt, en slecht presteert.

Uiteindelijk, als je je aan de verkeersregels houdt, dan zal je zelden aan de limieten van je banden zitten in de zomer. Het is pas in de winter op sneeuw en ijs dat je echt wel een voordeel hebt en misschien wel eens een schuifpartij kan vermijden.

Comment

Auto van mijn vrouw (Seat Arona) is ondertussen ook uitgerust met all season banden. Pirelli.
            Zij doet inderdaad nog geen 10K per jaar en heeft een zeer rustige rijstijl. Komt ook niet in de bergen of zo, dus dan is dat duidelijk de beste keuze volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Als je amper 10k per jaar rijdt, dan zijn all seasons zeker een goede keuze.
              Met winter en zomerbanden gaan die gewoon veel te oud worden, en dan is het voordeel van winterbanden ook weg. Als een winterband over de 4 jaar gaat, dan wordt de rubber harder, en dan kan je ze beter in de zomer oprijden. Maar je zit dan wel met een band die snel slijt, en slecht presteert.
              Klopt! Ook als je meer dan 10k rijdt trouwens. En dan nog niet te spreken van de duizenden die het ganse jaar met hun winterbanden blijven rijden, zeker in Duitsland. Waar is dan het voordeel?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ook gewoon met het wisselvallige weer, was dat vorig jaar of daarvoor, weet het niet meer. Alleszins, ff sneeuw/vriezen in oktober, dan weer dagen van 15 graden in november om daarna weer af te koelen. Wat geven echt winterbanden bij 15 graden ivm zomerbanden? Of als je in april nog een shortski wilt gaan doen terwijl het hier in Maart mss al boven de 20 graden uitkomt?

Comment

Working...
                X