Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.89m Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1.89m Mazda MX-5

Hey iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een sportieve wagen, waardoor het voor mij momenteel gaat tussen de 2017 Civic 1.5 hatchback en een Mazda MX-5 RF 2019, momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Mazda, maar ik heb gehoord dat deze klein uitvalt.

Zelf ben ik 1m89, en ik heb gezien dat dit voor sommige mensen die 1.90+ zijn, aan de krappe kant lijkt. Is daadwerkelijk zo klein, of is dit op te lossen met de positie van de zetels? Ik zou een testrit willen proberen, maar zou dit zit vinden als het niet eens de moeite waard is om het te proberen, aangezien de garage niet al te dichtbij is.

Weet iemand hier iets meer over?

Mijn buurman zit toch comfortabel in zijn Fiat met zijn 191cm zegt hij.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hangt volgens mij ook gedeeltelijk af van de lichaamsbouw (langere benen of bovenlichaam). Ik zou sowieso eens gaan testrijden, moet je toch sowieso doen als je er interesse in hebt. En zelfs als blijkt dat je er te groot voor bent, dan weet je tenminste wat het is. Want kmoet wel zeggen, een MX-5 of een Civic zijn wel twee totaal verschillende wagens.

Comment

Zelf ben ik 1m96, gewoon die zetel naar achter en stuur omhoog. Er hoeft niemand meer achter je te zitten.

Comment

Ben 1m93, ik pas in een NA, NB en de NC. De ND zou niet gaan, stuur zou blokkeren op mijn benen.

Maar de facelift die net uit is zou dat probleem niet hebben gezien het stuur aan te passen is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Zelf ben ik 186cm en destijds een paar keer gereden in ne maat zijne MX5 van de aller eerste generatie. Eender hoe de stoel stond, mijn voorhoofd kwam net boven het raam uit. Enerzijds belemmerde dat het zicht en anderzijds koud voorhoofd Ik vermoed dat ze bij de latere generaties buiten de kleine aziaten rekening hebben gehouden met de lengte van de Europeanen

Comment

Working...
            X