Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota of mazda behouden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota of mazda behouden

    Heb zelf een Mazda 6 van september 2010, met een diesel 2200, 180000km.Zeer tevreden over.
    Mijn vader heeft een Toyota avensis break(model 2008 , 01/2009,diesel 2000 cc, met 126 pk en slechts 81000km. Hij kan door ouderdom niet meer rijden(mijn vader dus), dus moet de auto de deur uit.
    Maar een euro 4, wat gaan ze daar nog voor krijgen ?
    Nu stel ik mij de vraag: zou ik er zelf niet mee verder rijden en mijn Mazda weg doen , die het dubbel van de kilometers heeft.
    Ik heb net mijn Mazda op 2dehands gezet, om te zien of daar reactie op komt of niet.

    Maar ik twijfel dus. Welke houden.

    Ik doe 35000km per jaar, dus momenteel nog steeds dieselend.

    iemand raad ?

  • #2
    Zijn beide euro4 denk ik, niet?
    Waar kom je zoal, moet je wel eens in een LEZ zijn?

    Comment


    • #3
      Daar beiden zeer betrouwbaar zijn zou ik verder doen met deze die minst km heeft.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Euro 4, daar kan je nog even mee verder, tenzij je regelmatig Antwerpen of Brussel in moet.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Euro 4, daar kan je nog even mee verder, tenzij je regelmatig Antwerpen of Brussel in moet.
          De Mazda is Euro 5
          De Toyota is Euro 4
          Naar Antwerpen centrum ga ik niet meer met de wagen(en mijn echtgenote heeft een fordje Euro5, en ik werk in Brussel maar ga eind 2021 op pensioen, en tot dan mag de Toyota Brussel binnen.
          Tot zover geen rpobleem.

          Mazda 163 pk, Toyota slechts 126. Dat wringt al een beetje. Maar natuurlijk de lage kilometerstand daarentegen...

          Comment


          • #6
            In dat geval, de Mazda houden en de Toyota verkopen.
            180k is niet echt een probleem voor een diesel, dus gewoon door rijden en af en toe de olie verversen.


            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              In dat geval, de Mazda houden en de Toyota verkopen.
              180k is niet echt een probleem voor een diesel, dus gewoon door rijden en af en toe de olie verversen.

              Ik heb in feite geen idee in hoeverre die mazda 2,2 betrouwbaar blijft op lange termijn (boven de 200000 bedoel ik). Ik las hier en daar dat sommigen problemen hadden met het uitrekken van de distributieketting

              Comment


              • #8
                Ik denk dat ze allebei even goed zijn deze wagens. Ik zou ze allebei te koop zetten en die waar je het meeste voor krijgt verkopen...

                en met de andere verder rijden

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Ik denk dat ze allebei even goed zijn deze wagens. Ik zou ze allebei te koop zetten en die waar je het meeste voor krijgt verkopen...

                  en met de andere verder rijden
                  Dat is ook een idee, maar dan krijg je direct de stempel opgeplakt van 'handelaar' denk ik. En dat is niet de bedoeling.
                  Ik ga dit week-end wat lange ritten maken met de Toyota, want tot nu toe heb ik er 30km mee gedaan en dan kan je niks vergelijken.
                  Hopelijk valt het tegen, dan is mijn keus direct gemaakt.

                  Comment


                  • #10
                    bij ons op het werk hebben ze toch wel miserie met de Mazda 6: turbo's kapot(beide auto's), motor kapot(eentje) en nu eentje met koppelingsproblemen op 175.000km, degene met de motor kapot, is onder garantie vervangen, enkel groot onderhoud moeten betalen) de turbo's is 50-50 tussenkomst geweest
                    en beide collega's rijden normaal, zitten op een verbruik van 6.5L/100km
                    ik ben er dus niet van overtuigd dat de motors goed zijn...
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • #11
                      En geloof denk ik ook dat Mazdas last krijgen van roest wanneer ze op leeftijd zijn, of dit was in ieder geval vroeger zo. Weet niet of dit kwaaltje al is opgelost.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten

                        Dat is ook een idee, maar dan krijg je direct de stempel opgeplakt van 'handelaar' denk ik. En dat is niet de bedoeling.
                        Ik ga dit week-end wat lange ritten maken met de Toyota, want tot nu toe heb ik er 30km mee gedaan en dan kan je niks vergelijken.
                        Hopelijk valt het tegen, dan is mijn keus direct gemaakt.
                        zeg gewoon eentje op 2dehands en eentje op autoscout, of maakt tweede profiel aan op 2dehands. is fluitje van een cent.

                        ik had ook twee profielen, omdat ik spullen verkocht in woonst in oost belgie, en andere spullen stonden in woonst in brussel. dat was voor de klanten veel te verwarrend, of mensen die regionaal zochten vonden de spullen niet tewrijl die wel lagen waar zij woonden bv.

                        dus tweede profielleke gemaakt en opgelost

                        Comment


                        • #13
                          Net 4 dagen met de Toyota gereden. is niet veel op aan te merken, enkel dat het model ouder is dan de mazda en de motor minder krachtig uiteraard, en minder uitgerust met toeters en bellen.
                          Handelaarsprijs voor de Toyota is 2500 euro, en voor de Mazda 3600 euro. Maar voor 3600 laat ik de Mazda niet gaan, dat is helemaal te gek.

                          Comment

                          Working...
                          X