Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies verkoop auto voor export

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• advies verkoop auto voor export

hallo,

ik wil mijn auto verkopen, niet gekeurd voor export. is al ondertussen 19 jaar oud en geroest vanonder. en kan niet hersteld worden.
    nu m'n vraag was welke documenten van de auto mag/moet ik meegeven aan de koper? en welke documenten moet ik bijhouden.
    ik ben niet plan om momenteel auto te kopen. dus moet ik nummerplaat van de auto binnenbrengen? waar afgeven?
    en m'n verzekering opzeggen? of gebeurt dit automatisch?

alvast bedankt

Documenten die je moet meegeven:
    - inschrijvingsbewijs
    - gelijkvormigheidsattest
    - laatste keuringsbewijs

Verzekeringsbewijs mag je weggooien, je moet de verzekering wel zelf stopzetten.
    De nummerplaat kan je bij BPost inleveren, je krijgt dan een bewijsje mee dat je ze hebt afgegeven.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Documenten die je moet meegeven:
      - inschrijvingsbewijs
      - gelijkvormigheidsattest
      - laatste keuringsbewijs

Verzekeringsbewijs mag je weggooien, je moet de verzekering wel zelf stopzetten.
      De nummerplaat kan je bij BPost inleveren, je krijgt dan een bewijsje mee dat je ze hebt afgegeven.
      Bedankt Elio.
      de nummerplaat inleveren bij Bpost? gewoon afgeven?

Comment

Inderdaad :-)
        Een nieuwe nummerplaat aanvragen? Dat doe je zelf op papier, of online via je verzekeraar. Wij leveren ze voor je. Ontdek hoe.
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

en als je de nrplaat binnengegeven hebt, dan krijg je een bewijs van afgifte. Dat kan je gebruiken om aan je verzekeringsagent te geven (die van mij vraagt het in ieder geval vóór hij de verzekering stopzet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door idrees2be2002 Bekijk Berichten

Bedankt Elio.
            de nummerplaat inleveren bij Bpost? gewoon afgeven?
            als ze niet staken gewoon afgeven ja... met een tientje erbij :s

gratis kan het nog bij een DIV antenne binnensteken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

gratis kan het nog bij een DIV antenne binnensteken
              ah ja ? wist ik niet goeie tip merci :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ah ja ? wist ik niet goeie tip merci :-)
                of ze moeten het afgeschaft hebben, maar vroeger stond / staat daar een speciale brievenbus voor (ben al ff niet meer op den DIV geweest, soms is dat spijtig, soms is dat gelukkig )

Comment

Zes maanden geleden was dat nog zo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

moet binnenkort naar DIV zal 'ns kijken

Comment

of ze moeten het afgeschaft hebben, maar vroeger stond / staat daar een speciale brievenbus voor (ben al ff niet meer op den DIV geweest, soms is dat spijtig, soms is dat gelukkig )
                      bji DIV in Gent staat er in ieder geval nog een bak om je nrplaat in te zwieren, daar is het gratis.
                      Bij Bpost betaal je, maar heb je wel direct bewijs dat nrplaat stopgezet is, kan je verzekering direct stopzetten. Als je bij DIV inlevert is het gratis maar moet je op zijn minst paar dagen wachten op bewijs van inlevering

Comment

Verzekering stopt op moment van schrapping, dus als dat bewijs 2 weken later pas bij de verzekering aankomt maakt geen verschil uit je gaat altijd even veel terug krijgen van je premie.

Comment

Verzekering stopt op moment van schrapping, dus als dat bewijs 2 weken later pas bij de verzekering aankomt maakt geen verschil uit je gaat altijd even veel terug krijgen van je premie.
                          ah ok, nog beter

Comment

In Kontich kan je de nummerplaat ook nog steeds afgeven. Na het afgeven het bewijs van schrapping nummerplaat afwachten en dit aan de verzekering bezorgen zodat ze u kunnen terugbetalen voor de resterende periode.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik geeft die af bij de verzekeringsagent.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bedankt allemaal voor de hulp

Comment

Working...
                                X