Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel in de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Diesel in de toekomst?

Een goedemorgen, ik ben nieuw hier al heb ik dit forum al frequent geconsulteerd. Na een loopbaan van 44 jaar bij de rijkswacht/FedPol ga ik begin ‘19 op pensioen. Door de job heb ik nog een een grotere liefde voor auto’s ontwikkelt en ik heb het genoegen gehad om met leuke wagens te mogen rijden. Mijn auto vood dagelijks gebruik is een Audi A6 2.7 diesel Quattro nieuw gekocht in 2011 waar ik nu inmiddels 400000 probleemloze kilometers mee heb gereden. De nieuwe wagen wordt eveneens een Audi A6 50 TDI. ‘t Zal dan onze 6de Audi zijn, ik ben tevreden over het merk, verdeler en het rijcomfort en het is een ruime wagen voor de 2 kinderen van mijn dochter. Ons rijden zal flink worden gereduceerd omdat ik niet meer ga werken, mijn dochter zit nu ook niet meer op kot in Leuven van 40000 km of meer per jaar zal ik nu wel terugvallen op 20 á 25. We gaan wel graag eens een weekje of midweek naar Frankrijk, Duitsland of eens met de auto naar Spanje/Portugal. Heeft diesel nog een toekomst in deze toch wel onstabiele tijden? Mijn vrouw rijdt met een A1 benzine en dat verbruik is quasi hetzelfde als mijn A6.

Koop wat ge graag zelf wilt en laat die anti-diesel hetze aan u voorbij gaan.

Comment

Je moet kopen wat je graag wil. Die 50 TDI is een beest, alhoewel er wat klachten zijn over gebrek aan kracht bij het wegrijden, maar op de autostrade is die zeker top.
      Ik heb ook naar de nieuwe A6 45 TDI gekeken als volgende firmawagen, maar vond het aanbod bij VOLVO véél genereuzer. Het is dus een V90 geworden.

Het verbruik van je A1 vergelijken met dat van je A6 is niet helemaal fair.
      Ik ben er van overtuigd dat je met die A1 veel korte ritten doet, en met de A6 veel autostrade.
      Onze Polo 1.2 TSI DSG verbruikt op een korte rit naar de supermarkt van 3-7 km makkelijk 9l/100km, maar als je wat langer op de autostrade rijdt zakt die onder de 6l. Dat lijkt me correct.

Mijn BMW 525d verbruikt in de stad ook makkelijk 9-10l, en op lange ritten minder dan 6l.

Comment

Lol, had eerst gelezen dat je 44 was en volgend jaar op pensioen ging.

“Een benzinewagen stoot evenveel fijnstof uit als tien diesels.” Dat zijn de woorden van Alain Bonnafous, professor en onderzoeker aan het Laboratoire Aménagement, Économie, Transports. De man hamert specifiek op de recente vooruitgang van de laatste generatie dieselmotoren.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeenenR Bekijk Berichten
          Een goedemorgen, ik ben nieuw hier al heb ik dit forum al frequent geconsulteerd. Na een loopbaan van 44 jaar bij de rijkswacht/FedPol ga ik begin ‘19 op pensioen. Door de job heb ik nog een een grotere liefde voor auto’s ontwikkelt en ik heb het genoegen gehad om met leuke wagens te mogen rijden. Mijn auto vood dagelijks gebruik is een Audi A6 2.7 diesel Quattro nieuw gekocht in 2011 waar ik nu inmiddels 400000 probleemloze kilometers mee heb gereden. De nieuwe wagen wordt eveneens een Audi A6 50 TDI. ‘t Zal dan onze 6de Audi zijn, ik ben tevreden over het merk, verdeler en het rijcomfort en het is een ruime wagen voor de 2 kinderen van mijn dochter. Ons rijden zal flink worden gereduceerd omdat ik niet meer ga werken, mijn dochter zit nu ook niet meer op kot in Leuven van 40000 km of meer per jaar zal ik nu wel terugvallen op 20 á 25. We gaan wel graag eens een weekje of midweek naar Frankrijk, Duitsland of eens met de auto naar Spanje/Portugal. Heeft diesel nog een toekomst in deze toch wel onstabiele tijden? Mijn vrouw rijdt met een A1 benzine en dat verbruik is quasi hetzelfde als mijn A6.
          Ssssstttt, ondanks de vele goede ervaring met je wagens, niet te veel pochen over Audi. Dat hebben “ze” hier niet graag.
          Ik zou die 50tdi nu toch niet laten staan als ik jou was. Volgens mij ga je met een Euro6b of d? nog wel overal gratis binnen mogen de komende 7 jaar.
          O ja, welkom hier! En veel plezier met je toekomstige bolide.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Je moet kopen wat je graag wil. Die 50 TDI is een beest, alhoewel er wat klachten zijn over gebrek aan kracht bij het wegrijden, maar op de autostrade is die zeker top.
            Ik heb ook naar de nieuwe A6 45 TDI gekeken als volgende firmawagen, maar vond het aanbod bij VOLVO véél genereuzer. Het is dus een V90 geworden.

Het verbruik van je A1 vergelijken met dat van je A6 is niet helemaal fair.
            Ik ben er van overtuigd dat je met die A1 veel korte ritten doet, en met de A6 veel autostrade.
            Onze Polo 1.2 TSI DSG verbruikt op een korte rit naar de supermarkt van 3-7 km makkelijk 9l/100km, maar als je wat langer op de autostrade rijdt zakt die onder de 6l. Dat lijkt me correct.

Mijn BMW 525d verbruikt in de stad ook makkelijk 9-10l, en op lange ritten minder dan 6l.
            Tommie, Volvo veel genereuzer...omdat je een twee liter krijgt i.p.v. een 3.0l bij Audi. Beetje serieus blijven. :;-):

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Dank u wel. Zal nu m'n derde A6 zijn. Eerste was een 2.5 TDI Quattro, dan die 2.7 nu eens de stap zetten naar een 3-liter. Goh kan daar nu niks verkeerd over zeggen, maar heb voor het werk al genoeg met Volvo gereden. En Audi weinig positief .. met geen enkele auto problemen gehad. 'k Vind Audi een zeer aangenaam merk om mee te rijden en ben ook zeer tevreden over de verdeler/garage. Ieder z'n keuze zeker? 't Is een euro 6d-Temp.

Comment

zorg dat je een verstelbaar stuur hebt, dat je snor tussen jou en het stuurwiel kan

Comment

Gewoon kopen waar je zin in hebt, de meerprijs aan de pomp zal bij die kms verwaarloosbaar zijn en volgens ik lees rij je lang met een auto, dus gewoon genieten van je eigen keuze
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Tommie, Volvo veel genereuzer...omdat je een twee liter krijgt i.p.v. een 3.0l bij Audi. Beetje serieus blijven. :;-):

Tja... tot 205pk is het bij Audi ook een 4 cilinder.
                    En daarboven het je bij VOLVO niet veel.

Mijn vergelijking was gebaseerd op een D4 Volvo tov een 40 TDI bij Audi.

Comment

Tja... tot 205pk is het bij Audi ook een 4 cilinder.
                      En daarboven het je bij VOLVO niet veel.

Mijn vergelijking was gebaseerd op een D4 Volvo tov een 40 TDI bij Audi.
                      Neen want je schreef dat je een 45tdi hebt vergeleken met een Volvo en dat is altijd 2.0l-4cil. en dat kan natuurlijk niet.

Een 40Tdi 205pk inderdaad dan weer wel maar die 211pk versie dan ook weer niet. Kwestie van het onoverzichtelijk te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        zorg dat je een verstelbaar stuur hebt, dat je snor tussen jou en het stuurwiel kan
                        Geen probleem hoor. Ja midden jaren '70, en in de jaren '80 we hadden allemaal één. Ja, dat waren nog eens tijden Niet altijd positief in beeld gekomen maar we hebben vele leute gehad Maar goed met de huidige generatie jonge mensen is het ook fantastisch om mee te werken, maar er is een tijd van komen en gaan al zal ik het toch wel missen. De bedoeling is om, om de 4 à 5 jaar een nieuwe wagen te kopen. Mijn dochter is afgestudeerd, gehuwd, heeft gebouwd. Het geld mag wat meer gaan rollen nu. Gewoon genieten van het pensioen, m'n dochter wat helpen in haar huis, de kleinkinderen, de vrouw, reizen en proberen jong van geest te blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Neen want je schreef dat je een 45tdi hebt vergeleken met een Volvo en dat is altijd 2.0l-4cil. en dat kan natuurlijk niet.

Een 40Tdi 205pk inderdaad dan weer wel maar die 211pk versie dan ook weer niet. Kwestie van het onoverzichtelijk te maken.

Ik had me inderdaad deftig vergist. 6 cilinders zijn sowieso voor mij buiten bereik.

Comment

Een grotere motorinhoud is voor mij de meerprijs waard. Met een V6 of hoger is het zeer aangenaam om lange afstanden af te leggen of indien nodig eens goed bijgeven. Mijn dochter rijdt met met een C200d van de firma met 160 pk, maar toch vind ik het aangenamer en rustiger rijden met mijn ‘oude’ A6. De dikke moteur onderstreept ook de premium badge. Want veel fabrikanten zijn er niet die nog wagens met dikke motorblokken uitbrengen (in Europa).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeenenR Bekijk Berichten

Geen probleem hoor. Ja midden jaren '70, en in de jaren '80 we hadden allemaal één. Ja, dat waren nog eens tijden Niet altijd positief in beeld gekomen maar we hebben vele leute gehad Maar goed met de huidige generatie jonge mensen is het ook fantastisch om mee te werken, maar er is een tijd van komen en gaan al zal ik het toch wel missen. De bedoeling is om, om de 4 à 5 jaar een nieuwe wagen te kopen. Mijn dochter is afgestudeerd, gehuwd, heeft gebouwd. Het geld mag wat meer gaan rollen nu. Gewoon genieten van het pensioen, m'n dochter wat helpen in haar huis, de kleinkinderen, de vrouw, reizen en proberen jong van geest te blijven.
                              toen hadden jullie ook nog een deftig hoofddeksel dat wat gezag uitdroeg, met die bootjes tegenwoordig...
                              geniet maar ferm van het pensioen met een leuke wagen

Comment

Ik had me inderdaad deftig vergist. 6 cilinders zijn sowieso voor mij buiten bereik.
                                Ja, niet erg hé, maar je kan maar best twee gelijke paarden vergelijken.
                                Nu, het swingt bij Audi inderdaad wel de pan uit met hun prijzen maar alle wagens in het algemeen zijn veel duurder geworden het laatste jaar.
                                Om zo’n A6 50Tdi beetje deftig samen te stellen kom je toch al gauw aan €85k en moet je niet gek doen. Als TS dat er voor over heeft moet hij dit zeker niet laten, de BiT is een heerlijke machine waar hij ongelooflijk veel rijplezier mee gaat hebben...vooral alleen dan vermoed ik...

Comment

Ik zou eerlijk gezegd geen diesel meer kopen. De regelgeving evolueert zo snel dat het mij niet zou verwonderen dat zelfs diesels die voldoen aan de laatste milieu eisen binnen een paar jaar toch volledig in de ban geslagen worden. In Duitsland is men van plan om op bepaalde stukken autosnelwegen en in bepaalde steden diesels tout court te verbieden.

Comment

Bedankt. Wel met alles erop en eraan ga ik net over de €80000. Met nog een redelijke overname, meer dan 3 decennia klant kunnen ze wel iets. En bepaalde kleine opties geven ze er voor niks bij oa grotere dieseltank, extra airbags, korting op packs. Al zitten er zeer dure opties in zoals die matrix koplampen.

Comment

Working...
                                    X