Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare motorkeuze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • rare motorkeuze

    Ik zit hier nu toch al een heel aantal jaren op AF, en ne mens word ouder (slimmer) dus dit is niet een topic om een polimiek te starten .
    maar waar ik mij enorm aan stoor en misschien nog andere maar dit nog niet tersprake is gekomen wil ik wel is een ander zijn mening horen

    hier gaan we

    geregelt lees ik hier van mensen die hun wagen voorstellen dat ze bejubelt worden , ze worden bijna heilig verklaart, en idd die mensen hebben hard gewerkt voor hun centen en om deze wagen te kopen,maar , wat lees je dan bv en dit is geen persoonlijke aanval op NIEMAND !
    Porsche macan 3.0 DIESEL
    Maserati gihbli 3.0 DIESEL
    Mercedes ml 2.5 DIESEL
    ik ga proberen op een beleefde manier mijn mening te geven .
    koop je dat dan voor het zicht van de geburen ?je hebt dan ne ...... de batche
    is dat dan omdat je niet echt de middelen hebt maar toch wil mee huilen met de wolven
    in een Porsche of maseratie hoort een benziene motor vind ik
    waarom haal ik de ml der bij , zo een zwaar kas en dan een gras machine motor daar in
    dit maakt van die wagens toch geen freude om fahren toch ?
    bv een golf 1.6 of 2.0 das dan vind ik zowel in benzine als diesel een mooie keuze
    of citroen c3 of wat dan ook
    bedankt om even te lezen , en ik hoor graag jullie mening
    mvg
    Mijn alter ego Willy met ne Toyota

  • #2
    keuze voor diesel is vaak een combinatie van het feit dat er veel kilometers worden gedaan en dat dit financieel nog interessant is.
    Je kan dan je vraag ook omdraaien en je afvragen waarom je de Porsche, Maserati ... zou uitsluiten als het toch aangeboden wordt en het financieel nog te verantwoorden is.
    Ik ga er vanuit dat degene die dit aanschaffen ook wel een zekere mate van interesse heeft in wagens/merken en niet gewoon een vervoermiddel zoeken. Dus niet zo'n slecht compromis dan, zou ik denken.
    Wat betreft de grasmaaier motor, alles is relatief zeker. Is overigens meer dan voldoende om dagelijks hier mee rond te rijden, tenzij je vaak acceleraties wil doen, maar dan is de ML toch niet vaak een optie.

    Just my 2 cents.

    Comment


    • #3
      Dit noem ik al lang grote lantaarns met een klein kaarsje er in.
      De auto mag veel kosten, maar het gebruik niet.
      En idd de buren zien de motor niet.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        keuze voor diesel is vaak een combinatie van het feit dat er veel kilometers worden gedaan en dat dit financieel nog interessant is.
        Je kan dan je vraag ook omdraaien en je afvragen waarom je de Porsche, Maserati ... zou uitsluiten als het toch aangeboden wordt en het financieel nog te verantwoorden is.
        Ik ga er vanuit dat degene die dit aanschaffen ook wel een zekere mate van interesse heeft in wagens/merken en niet gewoon een vervoermiddel zoeken. Dus niet zo'n slecht compromis dan, zou ik denken.
        Wat betreft de grasmaaier motor, alles is relatief zeker. Is overigens meer dan voldoende om dagelijks hier mee rond te rijden, tenzij je vaak acceleraties wil doen, maar dan is de ML toch niet vaak een optie.

        Just my 2 cents.
        De meeste die ik ken en er zijn er heel wat bij die op AF zitten gebruiken hun wagen ni echt om veel km te doen , idem hier eigenlijk, ik cross met vanalles rond maar met de Porsche of Mercedes rij ik in het weekend , daarmee wil ik zeggen , als je toch maar max 10.000 km per jaar doet is die diesel motor echt een slechte keuze

        En dan wat je zegt over de ML met 250 diesel motor , dat is zeker waar dat die motor voldoende is , maar waarom koop je dan een jeep ?
        koop u dan een break met deze motor , verbruikt nog minder , is goedkoper in aankoop en rijd veel beter

        ik heb een s400 diesel maar doe gemiddelt 70.000 km per jaar hier mee dan is een diesel nuttig vind ik
        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Dit noem ik al lang grote lantaarns met een klein kaarsje er in.
          De auto mag veel kosten, maar het gebruik niet.
          En idd de buren zien de motor niet.
          Je zegt het cru (ik durf dat niet meer :-))
          maar zo zie ik dat dus ook
          grts
          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

          Comment


          • #6
            Vond dat je dit in de jaren 90 meer zag.
            Het reed toen vol met grote, zware Bmw 5 reeksen met de badge 520 op, Peugeot 405 met 1.6 enz.

            Sommige van die grote bakken bieden ze ook maar alleen aan in diesel.
            Bij anderen is er dan zo goed als geen verschil in aankoopprijs tussen een benzine en diesel.

            Denk dat de taksen er toch ook iets mee te maken hebben?

            Het rijdt nu vol met Golf Gti’s, paar jaar geleden kozen de meesten voor hetzelfde budget de Gtd.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Ik ben 47, dus ik heb de evolutie van de diesels helemaal meegemaakt. Van de makke stinkende atmosferische indirect ingespoten rookpotten tot de direct ingespoten turbo commonrail geroetfilterde dingen.

              Waarom is diesel zo populair?
              Heel eenvoudig.
              Omdat ze super presteren, bakken koppel hebben en geen hol verbruiken. Met een brandstof die tot voor een jaar terug ofzo nog goedkoper was dan benzine ook. Het enige nadeel vind ik het motorgeluid buiten de auto. Maar dat hoor je als bestuurder toch niet.

              Ik begrijp de gedachte niet dat een dure auto ook nog eens duur in gebruik MOET zijn.

              Comment


              • #8
                Ik volg TS wel, maar zo was er ook ooit de kritiek dat Porsche uberhaupt met een SUV uit kwam, en daarna de kritiek dat er een sedan uit kwam. Los van de motor dan. En die wagens vallen vooral in de smaak bij zaakvoerders die veel kms doen en dan is diesel voor de hand. Ze hebben dat geprobeerd en het sloeg aan, want de Cayenne is volgens mij voor Porsche jaren de bestseller geweest en nu mss nog. Aantrekkelijke prijs, mooie en ruime SUV en in diesel te krijgen. Gegokt, en gewonnen. Met de Panamera hetzelfde.

                Hierdoor hebben ze bij Porsche heel wat meer mensen aan het werk kunnen zetten en de toekomst van het bedrijf weer voor een tijd kunnen vrijwaren.

                Dus waarom mogen merken als Porsche en Masarati dan hier geen graantje van meepikken?

                Die 2.5 in de Mercedes ML lijkt me ook niet een probleem. Een arbeider hier bij ons heeft er jaren eentje gehad en die was er heel tevreden over. Uit zo een 2.5 halen ze toch wel wat pk's en koppel. Het is ook geen wagen om snelheidswedstrijden mee te rijden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik ben 47, dus ik heb de evolutie van de diesels helemaal meegemaakt. Van de makke stinkende atmosferische indirect ingespoten rookpotten tot de direct ingespoten turbo commonrail geroetfilterde dingen.

                  Waarom is diesel zo populair?
                  Heel eenvoudig.
                  Omdat ze super presteren, bakken koppel hebben en geen hol verbruiken. Met een brandstof die tot voor een jaar terug ofzo nog goedkoper was dan benzine ook. Het enige nadeel vind ik het motorgeluid buiten de auto. Maar dat hoor je als bestuurder toch niet.

                  Ik begrijp de gedachte niet dat een dure auto ook nog eens duur in gebruik MOET zijn.
                  Waar lees je MOET?
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                    Waar lees je MOET?
                    Nergens, dat lees je van mij. Maar als de vraag gesteld wordt waarom er in dure auto's voor een diesel gekozen wordt, dan kan je daar uit afleiden dat de vraagsteller vindt dat een benzine eigenlijk moet, hoort in zo'n auto hé.

                    Comment


                    • #11
                      Veel mensen zijn blijven steken in den tijd van de 2.3 Ford Sierra diesels en consoorten.

                      Hier een voorbeeld van een net iets ander soort diesel... .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                        Nergens, dat lees je van mij. Maar als de vraag gesteld wordt waarom er in dure auto's voor een diesel gekozen wordt, dan kan je daar uit afleiden dat de vraagsteller vindt dat een benzine eigenlijk moet, hoort in zo'n auto hé.
                        Benzine of diesel maakt mij niet uit,ik heb het over de inhoud van de motoren.
                        Ik koop goedkope auto's die wat meer kosten in gebruik,op het einde van de rit kost het even veel met het voordeel dat ik er elke dag plezier aan heb.
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                          Benzine of diesel maakt mij niet uit,ik heb het over de inhoud van de motoren.
                          Ik koop een goedkope auto's die wat meer kosten in gebruik,op het einde van de rit kost het even veel met het voordeel dat ik er elke dag plezier aan heb.
                          Jaja, dat jij enkel op dikke motors kickt dat weten we al een tijdje... .

                          Maar dit topic gaat over diesel vs. benzine...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            Jaja, dat jij enkel op dikke motors kickt dat weten we al een tijdje... .

                            Maar dit topic gaat over diesel vs. benzine...
                            Niet juist, de starter hier heeft het ook over de ML250 met grasmachien motor.
                            Z4 M40i

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Veel mensen zijn blijven steken in den tijd van de 2.3 Ford Sierra diesels en consoorten.

                              Hier een voorbeeld van een net iets ander soort diesel... .

                              Vind het wel een vreemde vergelijking, omdat deze twee wagens ook gewoon een totaal verschillende focus hebben. (En blijkbaar, als ik de verschillende comments moet geloven, er wat gemanipuleerd is met de cijfers, maar dat ter zijde.)

                              Kvind het een interessante vergelijking. Maar niet als "diesel vs benzine". Want de opzet van beide wagens is in de basis gewoon zoveel anders al. M = sportief. Alpina = Comfort. Ongeacht de motor.

                              Ik ben nu benieuwd naar een vergelijking tussen de D3 en B3 Alpina.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                Niet juist, de starter hier heeft het ook over de ML250 met grasmachien motor.
                                Een 2.143 cc is geen grasmachien motortje.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                  Vind het wel een vreemde vergelijking, omdat deze twee wagens ook gewoon een totaal verschillende focus hebben. (En blijkbaar, als ik de verschillende comments moet geloven, er wat gemanipuleerd is met de cijfers, maar dat ter zijde.)

                                  Kvind het een interessante vergelijking. Maar niet als "diesel vs benzine". Want de opzet van beide wagens is in de basis gewoon zoveel anders al. M = sportief. Alpina = Comfort. Ongeacht de motor.

                                  Ik ben nu benieuwd naar een vergelijking tussen de D3 en B3 Alpina.
                                  Ik wilde gewoon aantonen dat een hedendaagse diesel een net iets andere diesel is als de diesel van pakweg een 25/30 jaar terug...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

                                    De meeste die ik ken en er zijn er heel wat bij die op AF zitten gebruiken hun wagen ni echt om veel km te doen , idem hier eigenlijk, ik cross met vanalles rond maar met de Porsche of Mercedes rij ik in het weekend , daarmee wil ik zeggen , als je toch maar max 10.000 km per jaar doet is die diesel motor echt een slechte keuze

                                    En dan wat je zegt over de ML met 250 diesel motor , dat is zeker waar dat die motor voldoende is , maar waarom koop je dan een jeep ?
                                    koop u dan een break met deze motor , verbruikt nog minder , is goedkoper in aankoop en rijd veel beter

                                    ik heb een s400 diesel maar doe gemiddelt 70.000 km per jaar hier mee dan is een diesel nuttig vind ik
                                    Ik vind een S-klasse met een diesel even gek hoor.
                                    Je hebt dan een super de luxe dure ketel, en als je gaat tanken stinken je handen.... Dat wil je je chauffeur toch niet aan doen.

                                    Punt is: laat de mensen toch kopen wat ze willen.
                                    Een grote auto met een grasmaaiermotor, laat ze doen.
                                    Een kleine totaal overpowerede bak: go ahead.

                                    Ik ga er van uit dat mensen weten wat ze kopen. Ergens is het allemaal zinloos op de weg omdat je die grote vermogens toch niet kan gebruiken.
                                    Maar als je het er voor over hebt, vooral doen en geen spijt hebben.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik kan het niet laten....3 DT fouten in één zin????

                                      On topic, ik denk dat elke evolutie die motoren en auto's doormaken over de laatste decennia, ingegeven is door enerzijds de politiek en anderzijds ook het veranderende verkeersbeeld.
                                      Waar je vroeger met een Ferrari nog naar hartenlust kon scheuren hier en daar, liggen die tijden al lang achter ons. Zelfs op de Autobahn zijn er nog maar érg weinig stukken waar je nog echt kan door rijden.
                                      In een land als België geeft een dikke motor steeds vaker nog maar meer frustratie.

                                      Of we straks diesel, benzine, elektrisch, of helemaal niet meer rijden, zal uiteindelijk van de politiek en het milieu afhangen.

                                      Ondertussen is het voor iedereen op zijn moment van aankoop/keuze zelf aan hem om te kiezen waar hij voor wil gaan. Afhankelijk van zijn budget of ingesteldheid.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Ik kan het niet laten....3 DT fouten in één zin????

                                        On topic, ik denk dat elke evolutie die motoren en auto's doormaken over de laatste decennia, ingegeven is door enerzijds de politiek en anderzijds ook het veranderende verkeersbeeld.
                                        Waar je vroeger met een Ferrari nog naar hartenlust kon scheuren hier en daar, liggen die tijden al lang achter ons. Zelfs op de Autobahn zijn er nog maar érg weinig stukken waar je nog echt kan door rijden.
                                        In een land als België geeft een dikke motor steeds vaker nog maar meer frustratie.

                                        Of we straks diesel, benzine, elektrisch, of helemaal niet meer rijden, zal uiteindelijk van de politiek en het milieu afhangen.

                                        Ondertussen is het voor iedereen op zijn moment van aankoop/keuze zelf aan hem om te kiezen waar hij voor wil gaan. Afhankelijk van zijn budget of ingesteldheid.
                                        Over de prestaties hoef je 't zelfs niet te hebben als het over diesel vs. benzine gaat. Over kleine of grote motoren ook niet. Ik rijd met een 320d met 184 Pk, daar had je 20 jaar terug een 330d voor nodig. Hedendaagse auto's, benzine, diesel, kleine of grote longinhoud. Het doet er allemaal niet meer toe. Echte slakken bestaan niet meer, buiten de kleine stadsauto's misschien dan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X