Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
We gaan het hier toch niet meer hebben over een MB ML 250 zeker? Is enkel voor te “showen”. ander —
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zelfs op de Autobahn zijn er nog maar érg weinig stukken waar je nog echt kan door rijden.
Op dat stukje van Nederland naar Aken idd. Maar voor de rest heb ik niet de indruk dat het weinig is. Ik ga jaarlijks naar Oostenrijk en ook begin november hebben we op de terugweg voor 80% toch 170 à 180 doorgeknald en moesten we vooral inhouden aan de wegenwerken. En het is niet dat we de beperkingen aan ons been lapten, want de coyote mag dan in DE geen flitsers aanduiden, maar die duid wel de zones aan met of zonder beperking. Ik ben trouwens wel geflitst bij wegenwerken waar ik 70 reed en maar 60 mocht. €10 moeten betalen
Op dat stukje van Nederland naar Aken idd. Maar voor de rest heb ik niet de indruk dat het weinig is. Ik ga jaarlijks naar Oostenrijk en ook begin november hebben we op de terugweg voor 80% toch 170 à 180 doorgeknald en moesten we vooral inhouden aan de wegenwerken. En het is niet dat we de beperkingen aan ons been lapten, want de coyote mag dan in DE geen flitsers aanduiden, maar die duid wel de zones aan met of zonder beperking. Ik ben trouwens wel geflitst bij wegenwerken waar ik 70 reed en maar 60 mocht. €10 moeten betalen
Dan moet je mij toch eens vertellen langs waar jij naar Oostenrijk rijdt ;-)
De A61 is bijna overal 2 vaks, dus je moet al véél chance hebben om daar zo lang aan een stuk te kunnen door knallen, en als je langs Frankfurt gaat, dan is het om de haverklap beperking tot 130 tegenwoordig.
Zoals je weet, rij ik zelf veel richting Polen. De a2 was vroeger een echte racebaan, maar ook daar zijn er veel meer beperkingen ondertussen,
Als je 's nachts of echt eens in de luwte rijdt, wil het nog wel eens lukken, maar het is gewoon véél minder dan pakweg 10j geleden, bedoel ik.
Het valt mij ook op dat de Duitsers ook veel braver geworden zijn op dat vlak. Het is echt nog maar zelden dat er zo eens een Porsche of Audi komt aandringen als je 180 rijdt. Dat was vroeger wel anders.
ik rijd met peugeot 607 rijklaar gewicht van 1.7 ton met 'maar' 2 liter diesel in van 136pk. Volgens velen hier een auto waar je absoluut GEEN rijplezier mee kan hebben. En nochtans... rijplezier is niet met dikke motoren gaan rondrijden, wel wat ge met uw auto doet. Mijn leukste auto is trouwens mijn eigenste 205 met 'maar' 80pk aan boord. Heeeeel veeeeel rijplezier mee.
En voor diegenen te antwoorden op hun vraag: rijplezier met zo'n stoomboot?? Ja, tonnen plezier.
Snel rijden kan iedereen op de snelweg,met of zonder grote motor.
Is dat het genot met een auto rijden?
Voor mij is snelheid van geen belang,ieder zijn mening zeker.
Het is inderdaad een grote misvatting dat je minstens 300pk onder de voet moet hebben om fun te hebben in een auto.
In het dagelijks verkeer mss zelfs het tegengestelde soms.
Of je moest een liefhebber zijn van stoplicht sprintjes ;-)
Voor sommige mensen is een wagen een onbelangrijk gebruiksvoorwerp, dat liefst niet teveel mag kosten.
Voor anderen is het dan weer een speelgoedje en het moet leuk rijden.
En dan zijn er nog voor wie een auto een status-object is hé......dan denk ik ..laat ze dat maar kopen 't is goed voor de economie
jammer genoeg zijn het dan meestal lompe opgeblazen bakken die navenant verbruiken
Dan moet je mij toch eens vertellen langs waar jij naar Oostenrijk rijdt ;-)
De A61 is bijna overal 2 vaks, dus je moet al véél chance hebben om daar zo lang aan een stuk te kunnen door knallen, en als je langs Frankfurt gaat, dan is het om de haverklap beperking tot 130 tegenwoordig.
Zoals je weet, rij ik zelf veel richting Polen. De a2 was vroeger een echte racebaan, maar ook daar zijn er veel meer beperkingen ondertussen,
Als je 's nachts of echt eens in de luwte rijdt, wil het nog wel eens lukken, maar het is gewoon véél minder dan pakweg 10j geleden, bedoel ik.
Het valt mij ook op dat de Duitsers ook veel braver geworden zijn op dat vlak. Het is echt nog maar zelden dat er zo eens een Porsche of Audi komt aandringen als je 180 rijdt. Dat was vroeger wel anders.
Klopt,
Ik rij ook dikwijls op die A2. Mijn rit is dan van Mechelen via Antwerpen, Eindhoven, Oberhausen en dan de A2 tot Hannover.
Ik kijk dan naar mijn gemiddelde snelheid.
Het hoogste ooit gehaald op de terugweg (vertrokken rond 19h) was iets rond de 133km/h over de hele rit.
Als ik de heenrit doe, en vroeg vertrek (zo rond 5h - 5h30), dan is mijn gemiddelde als ik de grens NL/D over rij kort bij 120km/h, en het is niet zelden dat die gemiddelde snelheid lager ligt tegen dat ik de autostrade in Hannover af rij. In NL en B rij ik op CC zo'n 10km/h boven de limiet, in D is dat 20km/h er boven, of vrijwel volgas zo lang er plaats is.
ik heb 2 keer met een giant motor gereden, een 500sl r107 gigantische motor in een - toen nog - kleine roadster, en een 6.8 v10 in een ford excursion suv
behalve het 'besef' van een dikke motor te hebben - wel leuk eerlijk gezegd, vind een s 600 ook wel knapper dan een s 350 deed ik daar geen fluit mee, reed exact even hard of traag als met mijn smart diesel, dat waren natuurlijk geen racers
ik was wel blij dat ik de taxen en de verzekering niet moest betalen
Klopt,
Ik rij ook dikwijls op die A2. Mijn rit is dan van Mechelen via Antwerpen, Eindhoven, Oberhausen en dan de A2 tot Hannover.
Ik kijk dan naar mijn gemiddelde snelheid.
Het hoogste ooit gehaald op de terugweg (vertrokken rond 19h) was iets rond de 133km/h over de hele rit.
Als ik de heenrit doe, en vroeg vertrek (zo rond 5h - 5h30), dan is mijn gemiddelde als ik de grens NL/D over rij kort bij 120km/h, en het is niet zelden dat die gemiddelde snelheid lager ligt tegen dat ik de autostrade in Hannover af rij. In NL en B rij ik op CC zo'n 10km/h boven de limiet, in D is dat 20km/h er boven, of vrijwel volgas zo lang er plaats is.
Het is wel vooral het stuk na Hannover wat nog mogelijkheden biedt natuurlijk, maar dat geheel terzijde ;-)
Dat is dan geen gezanik, uw steeds terugkomende opmerkingen aan mijn voorkeur voor grote motoren.
Kijk gast, onderstaande post van u is misplaatst. Waarom? Omdat je veralgemeent. En het is nu hier en in het verleden ook al dikwijls duidelijk gemaakt waarom er tegenwoordig zoveel kleine motoren zitten in 'dikke' bakken (evolutie van motortechniek oa). Maar nee, elke keer opnieuw moet meneer camaro op een denigrerende manier zijn afschuw moeten kunnen tonen voor kleine motoren. Ik noem dat zaniken! Oké dat je een mening hebt over kleine motoren, maar dat hoeft echt niet op die manier. Ik noem autoliefhebbers trouwens mensen die openstaan voor alle soorten en concepten van motoren. Ik vind een dikke vijfliter V8 muscle car een zalig iets, net zoals ik een tweeliter dieseltje met 250 Pk en 450 Nm kan smaken.
En dat je het niet kunt laten om er op te reageren weten we intussen ook al een tijdje.
manne manne , we gaan geen ruzie maken , die tijd is door , ,ik zal proberen het iets anders uit te leggen
Dat je in een Porsche cayenne /macan , Mercedes ml een diesel legt , ik begrijp dat wel maar dan een 3.0 of zo , en dat het dan dient om remorken te trekken /paarden,of weet ik wat .
anders dient die suv voor niks en vind ik dat je beter een break koopt daar deze dan nog voordeliger is dan je suv 250 bv
Ik denk eentje zoals bv jakkel , das een mooie auto ook zuinig en je hebt enorm veel plaats
Misschien ben ik een beetje ouderwets of zo maar ne maserati koopte vind ik echt ni met ne 3.0 fiat diesel motor in , ik vind dat dat zo is als frit met tomatensaus in plaats mayo.
En jakkel zoals in je filmpje m3 tegen die diesel das inderdaad een klein verschil .
maar das ook het zelfde , ik vind een "sportwagen" koopte niet als diesel het mag toch een beetje broemen niet?
chassis bepaalt het aantal getrokken kg's, niet de pk's he inventief 240gd met 72 pk trekt 3.5 ton net zoals nu een g 500 doet, een 240d personenkar mocht dat niet..en met een paardenvan of caravan ga je niet snel optrekken of bochten pakken
Ik denk eentje zoals bv jakkel , das een mooie auto ook zuinig en je hebt enorm veel plaats
Ik ben met dat tweeliter dieseltje van mij van 't jaar via de Alpen naar 't zuiden gereden, in totaal 3.000 km. Vier man en een hond in de auto, ne remorque erachter met alle bagage erin, ne moto erop en twee velo's dwars op de dissel. Nergens vermogen tekort, integendeel zelfs, en een gemiddeld verbruik van 7,4 liter. Lang leve de diesel!
En mogen,omgekeerd, bij budget-merken best enkel kleine motoren verkocht worden? En worden die dan
best voor goedkope woningen geparkeerd? Ik neem aan dat je voor een villa een V8 moet parkeren?
Ik neem aan dat je voor een villa een V8 moet parkeren?
Als dat een “rendez-vous” huis is wel hé...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ik heb 2 keer met een giant motor gereden, een 500sl r107 gigantische motor in een - toen nog - kleine roadster, en een 6.8 v10 in een ford excursion suv
behalve het 'besef' van een dikke motor te hebben - wel leuk eerlijk gezegd, vind een s 600 ook wel knapper dan een s 350 deed ik daar geen fluit mee, reed exact even hard of traag als met mijn smart diesel, dat waren natuurlijk geen racers
ik was wel blij dat ik de taxen en de verzekering niet moest betalen
Ik ook nog maar met 2 dikke baken, warvan ene redelijk vaak.
Ooit eens naar Antwerpen gereden in een Testarossa met 4.9 V12 en ne maat van mij heeft een 2-tal jaar ne Chevy Tahoe 5.7 V8 met Wipple Charger gehad. Was een ex-FBI voertuig. Alles zater er nig oo, behalve de radiozender. Maar zoeklicht zat nog op het dak, teflonmatten zaten nig in de deuren, blauw/rode zwaailichtjes zaten ner nog allemaal in (grill, zinneklep en aan achterruit). Zalige aan deze was dat hij 402pk had ipv de standaard 254pk. Zalige bak, maar na 2 jaar weg gedaan wegens enorm veel stukken
Ik begrijp ieders standpunt wel en ik vind dat iedereen vrij is om te doen en te laten wat hij wil. Anderzijds vind ik dat ik ook zelf mijn bevindingen en bedenkingen mag hebben over andere mensen hun keuzes. Porsche is in oorsprong een sportwagenmerk en is nog steeds top buiten en op het circuit wat betreft betrouwbare sportwagens. Porsche is echter ook een kutmagneet en statussymbool bij uitstek. Porsche wordt gereden door de dikste chiquees die niks van autos kennen en er ook niet van houden. Maar porsche is nu een eenmaal bon ton. Als autoliefhebber doet het me dan ook een beetje pijn dat die dikke snobs de historie en de oorspronkelijke waarden van het merk verloochenen door in een macan diesel te gaan rondrijden. Ik heb voor dit volk weinig respect. Anderzijds kan porsche door deze inkomsten prachtige sportwagens blijven ontwikkelen. Dus ik zou zeggen diep van binnen vind ik porsche dieselrijders een zielig volkje maar als porsche en de klant gelukkig is, wie ben ik dan om daar kritiek op te geven behalve dan op een forum zoals deze....
Comment