Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare motorkeuze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Kijk gast, onderstaande post van u is misplaatst. Waarom? Omdat je veralgemeent. En het is nu hier en in het verleden ook al dikwijls duidelijk gemaakt waarom er tegenwoordig zoveel kleine motoren zitten in 'dikke' bakken (evolutie van motortechniek oa). Maar nee, elke keer opnieuw moet meneer camaro op een denigrerende manier zijn afschuw moeten kunnen tonen voor kleine motoren. Ik noem dat zaniken! Oké dat je een mening hebt over kleine motoren, maar dat hoeft echt niet op die manier. Ik noem autoliefhebbers trouwens mensen die openstaan voor alle soorten en concepten van motoren. Ik vind een dikke vijfliter V8 muscle car een zalig iets, net zoals ik een tweeliter dieseltje met 250 Pk en 450 Nm kan smaken.
    Als ik uw reacties op andere forum's lees is het net hetzelfde als hier,altijd beter weten en het laatste woord moeten hebben,hoe gefrustreerd kun je zijn.
    Z4 M40i

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
      Ik begrijp ieders standpunt wel en ik vind dat iedereen vrij is om te doen en te laten wat hij wil. Anderzijds vind ik dat ik ook zelf mijn bevindingen en bedenkingen mag hebben over andere mensen hun keuzes. Porsche is in oorsprong een sportwagenmerk en is nog steeds top buiten en op het circuit wat betreft betrouwbare sportwagens. Porsche is echter ook een kutmagneet en statussymbool bij uitstek. Porsche wordt gereden door de dikste chiquees die niks van autos kennen en er ook niet van houden. Maar porsche is nu een eenmaal bon ton. Als autoliefhebber doet het me dan ook een beetje pijn dat die dikke snobs de historie en de oorspronkelijke waarden van het merk verloochenen door in een macan diesel te gaan rondrijden. Ik heb voor dit volk weinig respect. Anderzijds kan porsche door deze inkomsten prachtige sportwagens blijven ontwikkelen. Dus ik zou zeggen diep van binnen vind ik porsche dieselrijders een zielig volkje maar als porsche en de klant gelukkig is, wie ben ik dan om daar kritiek op te geven behalve dan op een forum zoals deze....


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      ferm gezegt !!en das niet alleen Porsche ook maserati
      fijne zondag
      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

        Als ik uw reacties op andere forum's lees is het net hetzelfde als hier,altijd beter weten en het laatste woord moeten hebben,hoe gefrustreerd kun je zijn.
        Altijd hetzelfde, als ze van geen hout pijlen meer weten te maken, dan beginnen ze over andere discussies, het liefst nog over discussies op andere fora. Waar die discussies over gaan of wat de aanleidingen waren? Dat weten ze niet. Trouwens, hoe zou 't komen dat het op andere fora ook ooit de verkeerde kant opgaat? Ik zal 't u zeggen: omdat daar ook ooit van die types als u rondhangen. Types doorspekt met vooroordelen, veralgemeningen en denigrerende praat.

        En dat er hier ene gefrustreerd is, dan zijde gij 't wel, met uw 'kleine motoren trauma' hoor.

        Prettige zondag verder... .

        Comment


        • #44
          Ik respecteer alle motorisaties en brandstoffen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Dat ik totaal geen diesellover ben, is bekend Maar dat heeft zijn redenen. Wij doen 10K per jaar met onze daily, dus what the heck moeten we met een diesel. Roetfilters verstoppen waarschijnlijk. Ik heb in 2004 een nieuwe Smart Roadster Brabus gekocht. 700cc, 120 pk voor 800 kg. Zalige kar, ik heb mij rot geamuseerd met dat spel. De versnellingsbak was wel echt bagger. Ik heb dat hobbywagentje verkocht om een 3.2 M3 te kopen. Explosieve wagen, maar als je van 800 kg komt voel je wel het gewicht natuurlijk in de dynamiek van de wagen.
          Moest ik 50-60K per jaar doen zou ik zeker een diesel overwegen. Maar ik zou wel hard de beleving van benzine missen. Het geluid, het toerental... dat zijn dingen die mijn hart sneller doen slaan. Iedere keer als ik met een diesel meerijd weet ik weer waarom ik dat niet wil. Onze N55 is een fantastische motor en voldoet meer dan als daily, maar is toch een stapje terug qua beleving tov een atmo 3.2 of 3.8 ///M motor. Geluid en gasrespons dan. Wegligging en onderstel kan ik ook erg van genieten en verbeteren. Praat van een liefhebber zeker maar ik kan begrijpen dat niet iedereen zo met autorijden bezig is. En dat moet ook niet. De mensen die een wagen kopen om status en aanzien te verkrijgen haal je er trouwens zo uit, dikke motor of niet.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Altijd hetzelfde, als ze van geen hout pijlen meer weten te maken, dan beginnen ze over andere discussies, het liefst nog over discussies op andere fora. Waar die discussies over gaan of wat de aanleidingen waren? Dat weten ze niet. Trouwens, hoe zou 't komen dat het op andere fora ook ooit de verkeerde kant opgaat? Ik zal 't u zeggen: omdat daar ook ooit van die types als u rondhangen. Types doorspekt met vooroordelen, veralgemeningen en denigrerende praat.

            En dat er hier ene gefrustreerd is, dan zijde gij 't wel, met uw 'kleine motoren trauma' hoor.

            Prettige zondag verder... .
            Bij deze is mijn vermoeden bevestigd.

            Z4 M40i

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Maar ik zou wel hard de beleving van benzine missen. Het geluid, het toerental...
              hmmm, diesel + automaat die altijd op 1000 toeren draait binnen/buiten bebouwd kom
              en het rijplezier van een smart (diesel) ondanks de rotten bak

              ieder zijne meug

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Ik respecteer alle motorisaties en brandstoffen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Dat ik totaal geen diesellover ben, is bekend Maar dat heeft zijn redenen. Wij doen 10K per jaar met onze daily, dus what the heck moeten we met een diesel. Roetfilters verstoppen waarschijnlijk. Ik heb in 2004 een nieuwe Smart Roadster Brabus gekocht. 700cc, 120 pk voor 800 kg. Zalige kar, ik heb mij rot geamuseerd met dat spel. De versnellingsbak was wel echt bagger. Ik heb dat hobbywagentje verkocht om een 3.2 M3 te kopen. Explosieve wagen, maar als je van 800 kg komt voel je wel het gewicht natuurlijk in de dynamiek van de wagen.
                Moest ik 50-60K per jaar doen zou ik zeker een diesel overwegen. Maar ik zou wel hard de beleving van benzine missen. Het geluid, het toerental... dat zijn dingen die mijn hart sneller doen slaan. Iedere keer als ik met een diesel meerijd weet ik weer waarom ik dat niet wil. Onze N55 is een fantastische motor en voldoet meer dan als daily, maar is toch een stapje terug qua beleving tov een atmo 3.2 of 3.8 ///M motor. Geluid en gasrespons dan. Wegligging en onderstel kan ik ook erg van genieten en verbeteren. Praat van een liefhebber zeker maar ik kan begrijpen dat niet iedereen zo met autorijden bezig is. En dat moet ook niet. De mensen die een wagen kopen om status en aanzien te verkrijgen haal je er trouwens zo uit, dikke motor of niet.
                Ik volg je... deels. Je kan ook met autorijden bezig zijn als je niet met een dikke atmosferische (liefst handgeschakelde) benzine rijdt hoor.

                Ik ben ook motorrijder, die discussies kom je daar ook tegen. Dikke laagtoerige twin, boxer, driepitter, jankende viercilinder in lijn of V, enz... . Persoonlijk verkies ik een dikke twin in een naked, maar alle andere concepten kan ik ook smaken. Momenteel rijd ik zelfs met een driecilinder rond. Dat gefocust zijn op dat ene concept is het enige juiste en plezante, daar heb ik altijd wat problemen mee.

                En dan nog over die kleinere motoren. Die motoren zijn tegenwoordig zo krachtig, en dat dan nog in een land waar je haast nergens nog van je plaats komt en waar fiscale afstraffingen schering en inslag zijn. Voor een daily moet je haast al gek zijn om nog voor zo'n 'te' krachtige dikke zuipende fiscaal afgestrafte motor te kiezen.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                  ieder zijne meug
                  Zo is dat.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Ik volg je... deels. Je kan ook met autorijden bezig zijn als je niet met een dikke atmosferische (liefst handgeschakelde) benzine rijdt hoor.

                    Dat zeg ik toch net? Cfr. de Roadster Brabus?

                    Ik ben ook motorrijder, die discussies kom je daar ook tegen. Dikke laagtoerige twin, boxer, driepitter, jankende viercilinder in lijn of V, enz... . Persoonlijk verkies ik een dikke twin in een naked, maar alle andere concepten kan ik ook smaken. Momenteel rijd ik zelfs met een driecilinder rond. Dat gefocust zijn op dat ene concept is het enige juiste en plezante, daar heb ik altijd wat problemen mee.

                    Ik heb zeker 30 motoren gehad in mijn lange motorloopbaan (dit jaar beeindigd wegens geen veilig gevoel meer). Van 50cc tot 125cc, 320, 500, 750 tot 1300cc, 2T of 4T. Allen hadden hun charmes. Komt zowat neer op waar je die voor wil gebruiken. Soms had ik een enduro, trial, naked en racer samen. Die werden ingezet volgens hun doel

                    En dan nog over die kleinere motoren. Die motoren zijn tegenwoordig zo krachtig, en dat dan nog in een land waar je haast nergens nog van je plaats komt en waar fiscale afstraffingen schering en inslag zijn. Voor een daily moet je haast al gek zijn om nog voor zo'n 'te' krachtige dikke zuipende fiscaal afgestrafte motor te kiezen.

                    Ik ben lekker gek. Ik woon aan een stadskern, en iedere keer ik met de wagen rijd, kan ik het vermogen en het koppel wel een paar keer benutten (ik rij dan ook nooit met de wagen in of naar de stad, maar meestal R4, E17/40). Het financieel plaatje neem ik er graag bij. Ik heb lang genoeg budgettair gedacht en gereden. Daar heb ik geen zin meer in.

                    Het gaat er gewoon om dat iedereen, op verschillende momenten van zijn leven keuzes mag maken of een droom mag nastreven. Dat heeft niets te zien met de rest veroordelen. Dat is gewoon een voorkeur, en dat mag.


                    Ieder zijn ding, helemaal mee eens!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Ieder zijn ding, helemaal mee eens!



                      Comment


                      • #51
                        Goed dat er keuzes zijn. Ik kies vaak voor een lichte motor (fiscaal gunstig), en het uitgepaarde geld steek ik in opties als zetelverwarming, automaat, xenon/led, goeie hifi... zodat het toch nog wat comfortabel is in de file of als je op skiverlof uren stil staat op een ondergesneeuwde snelweg.

                        Comment


                        • #52
                          (eindelijk tijd voor een antwoord te formuleren)

                          Waarom zich druk maken over een andere hun keuze van motor?

                          Hoe ik het begrijp:
                          - voor de meerderheid mensen die autorijden is de motor iets dat ze niet zien en iets waar ze geen 'relatie' mee hebben. Het ding bestaat en doet de auto rijden, klaar is kees.
                          - Mensen kopen een auto puur op hoe het eruit ziet, 'oh dat een knappe auto die wil ik ook', en verder willen ze dat het comfortabel rijdt.
                          - Men rijdt van A naar B zonder meer en de auto moet dit comfortabel doen = niet veel lawaai, en een aangename acceleratie die geen ongemak veroorzaakt.
                          - Een automaat en koppel bij lage toeren passen daarbij
                          - Men betaalt niet graag meer dan nodig om aan bovenstaande te voldoen
                          ------------------------------------
                          = (in veel gevallen) premium SUV met 'kleine' diesel

                          Men kan de vraag ook omdraaien. Waarom moet een auto zo snel zijn als je dat toch nooit gebruikt, en waarom een auto kopen die meer verbruikt als je er een kan kopen die minder verbruikt?

                          Persoonlijk vind ik dat prima dat brandstof niet verkwist wordt aan zij die dat niet appreciëren en er wordt minder CO2 uitgestoot. Niks mis aan.

                          Niet iedereen is een auto/rijdersfanaat, de auto is een gebruiksvoorwerp dat er leuk uit mag zien... En sommige merken zijn leuker/luxer/populairder etc

                          Welke motor? Geen flauw idee!

                          Zoiets
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • #53
                            mij maakt het geen bal uit met welke motor iemand rijdt, voornaamste is dat ze hun gedachten (en klein beetje hun gezond verstand) bij het rijden houden...
                            soms vraag ik mij af wat die 70jarige tjaffelaar in zijn P911/ Merc AMG Jaguar en consoorten aan 55 op een 70km/u baan zit te doen, net zoals ik mij bedenkingen maak waarom die puber in een afgetrapte 106/c1 of consoorten zijn leven beu is...
                            ik ben autoliefhebber, rij momenteel zelf met een mazoutstoof("gekregen" van mijn baas) heb redelijk krachtige auto's gehad (en heb er nog) maar op de openbare weg mag/kan/durf ik er niet meer voluit meer mee te gaan wegens te druk/te gevaarlijk/sociaal niet meer aanvaard


                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • #54
                              Dit topic loopt voor mij niet zoals het hoort , en tis mijn eigen fout sorry hier voor maar wou op een beleefde manier iets bespreekbaar te maken ,maar ik loop vast in mijn eigen woorden
                              Kzalt anders zeggen :-))

                              waar ik mij enorm aan stoor , is dat er rond rijden met ne maserati,en dat ze dat spel kopen met ne diesel in das al ,(ik zou zeggen als je toch graag streken verkoopt zie dan dat je het kunt betalen )maar zo bedoel ik het niet , want dan speel ik op de man en bedoel dat niet zo maar diep van binnen denk ik dat wel ,wat voor ne zin is me dat he
                              ik noemde nu een merk maar er zijn nog zo een merken , en dan pakken ze de sportuitlaat want het moet broemmen
                              Dus ik heb niks tegen diesel rijders
                              ik heb niks tegen eender welke diesel
                              ik heb niks tegen breaks suv of wat dan ook
                              voor mij rijd ieder met wat hij wil groot klein zwart wit
                              alleen als ik bv ne maserati of ne Porsche cayenne (zonder trekhaak) want anders kunde nog zeggen tis voor de paardentrailer te trekken zie rijden in diesel, ja dan denk ik echt tis voor de sticker maar wverder mag het niks kosten
                              En dat waarde forummers wou ik even onder gesprek brengen ,
                              mvg
                              Mijn alter ego Willy met ne Toyota

                              Comment


                              • #55
                                Tja, ergens vind ik het persoonlijk 'erger' dat Porsche en Maserati een SUV maken en verkopen. Dat er daar dan een prima rijdende diesel in zit, vind ik dan weer minder 'erg', want dat past het ('verkeerde' - hoge zware 'sportwagen') concept wel. Dat ze dan luidsprekers gebruiken om een mooi 'broem broem' geluid te maken, tja, dat is ergens niet 'erger' dan een dikke benzinemotor kiezen (met evt luidere uitlaat) OMDAT die mooie broem broem geluidjes maken?

                                De mens heeft blijkbaar behoefte zich te laten horen, ook naar buiten toe. Een eigenschap die mij ook soms ergert als ze dat midden in een zwoele zomernacht voor mijn open slaapkamerraam per se moeten illustreren. Om en om...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • #56
                                  Ik heb het vooral moeilijk met het beperkt aanbod wagens die worden aangeboden in 2de hands. Wagens met een benzine of dieselmotor met voldoende vermogen in vind je amper en zeker niet bij BMW, Audi, Mercedes verdelers waar het gros van hun 2de hands wagens wss (?) uit het leasecircuit komen? Ben daarin nog klassiek, maar als je als particulier gaat shoppen koop je toch geen 316D, of een C180D of een 518D.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Kijk es op mobile.de


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door GeenenR Bekijk Berichten
                                      Ik heb het vooral moeilijk met het beperkt aanbod wagens die worden aangeboden in 2de hands. Wagens met een benzine of dieselmotor met voldoende vermogen in vind je amper en zeker niet bij BMW, Audi, Mercedes verdelers waar het gros van hun 2de hands wagens wss (?) uit het leasecircuit komen? Ben daarin nog klassiek, maar als je als particulier gaat shoppen koop je toch geen 316D, of een C180D of een 518D.
                                      als je meer wil uitgeven en beter rijden koop je toch een groter model met uiteindelijk s250 cdi of 730e met een 2 liter, bedoel je?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik stoor me aan veel zaken, maar me vragen stellen over welke motor bij welke auto/merk past, dat is me toch een paar bruggen te ver. Lijkt me zeer vermoeiend om daar mee bezig te moeten zijn.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Een auto uit Duitsland geïmporteerd heb ik nog niet gedaan. Maar wie als particulier veel geld wil uitgeven voor een auto, dan koop je toch geen instap motorisatie? Ben vanaf begin volgend jaar op pensioen, maar genoeg collega’s horen zeggen: de baantaksen zijn zo hoog van een BMW en de BIV het onderhoud is zo duur. Met alle respect, maar koop dan een Kia of een Citroën.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X