Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb de 3.0 benzinemotor in de 5 liggen. Totaal geen problemen met veel terugschakelen. Die motor heeft 400 Nm aan 1,200-4,000 rpm. Toch niet slecht zou ik zeggen. Vergeet niet dat daar een twin-scroll turbo op zit, die oa als doel heeft het koppel aan lage toeren te verbeteren. Samen met veel power en een lekker toerenbereik is dit een zalige motor. Als je sneller terugschakelen wil, en in een hoger toerental blijven, dan moet die in de sportstand staan. Ook leuk wegens erg sportief karakter (ik gebruik het wel weinig) Ik ben er zeer tevreden van, heb die nu bijna 4 jaar. En dit is een blijvertje. De kwaliteit van de motor is ook zeer goed. Heeft 3 jaar op rij best engine of the year gewonnen.
Zowel de motoren van de F80 M3, F82 M4 als die van de F87 M2 Competition hebben de high performance versie van de N55. Dat blok kan dus wel wat aan. In tegenstelling tot de N57, bekend om de vele engine failures. 2 jaar geleden was ik bij een dealer, en via inside informatie kwam ik te weten dat er achteraan 3(!) stonden met de motor volledig in de soep.
Een 3.0 benzine heeft een beetje het beste of leukste van 2 werelden : voldoende koppel, lekkere toeren en die zalige sound van een I6.
Waarmee ik zeker de dieselliefhebbers niet voor het hoofd wil stoten, dit is gewoon een kwestie van voorkeur aan motorkarakter.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
ik zal wrs ook niet blijven dieselen de rest van mijn leven, verdedig gewoon nog wat ik nu heb kan er weinig slecht over zeggen (posi is ook nog, minder als 6.5 liter voor 2.3 ton)
dat laagtoerige bevalt wel enorm, maar dat doet een 1.2 tsi ook net als jouw 3.0 benzineturbo, en met minder kabaal of trillingen dan een 6 cylinder diesel
die viper8.4 was ook een vrachtwagenmotor eerder dan sportmotor
Wat is eigenlijk het probleem, of die nu moet schakelen of niet, bij de huidige automaten voel je het amper wanneer die schakelt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als gij al klaagt over een schakelke wat vindt ge dan van een start stop? Zat gisteren in een taxi met vrouw en kinderen allemaal zeiden ze hetzelfde “hoe irritant dat start stop”. Zo kan je toch niet relax rijden. Steeds de stress wanneer gaat den onnozelen auto weer opstarten... van een motor geniet je toch gewoon voor de lichten broebelen, scheten laten en proesten met een zware brom vanuit het diepste van zijn buik. Het geeft je een vredig gevoel van “toch een vet machien he”. Als het weer het toelaat efkes het raampje af... rustpauze in de wilde actie...
diesels van bmw vind ik aan de buitenkant echt niet mooi klinken. Misschien ben jij ooit tractorliefhebber geweest maar als je een 3l diesel vergelijkt met een 3 l uit een mproduct. Toch heel ander geluidje
In fileverkeer is dat inderdaad irritant. Dan ga ik het ook uitzetten.
Aan de verkeerslichten of aan een overweg is dat toch veel rustgevender: motor valt uit, stilte.
Als gij al klaagt over een schakelke wat vindt ge dan van een start stop? Zat gisteren in een taxi met vrouw en kinderen allemaal zeiden ze hetzelfde “hoe irritant dat start stop”. Zo kan je toch niet relax rijden. Steeds de stress wanneer gaat den onnozelen auto weer opstarten... van een motor geniet je toch gewoon voor de lichten broebelen, scheten laten en proesten met een zware brom vanuit het diepste van zijn buik. Het geeft je een vredig gevoel van “toch een vet machien he”. Als het weer het toelaat efkes het raampje af... rustpauze in de wilde actie...
diesels van bmw vind ik aan de buitenkant echt niet mooi klinken. Misschien ben jij ooit tractorliefhebber geweest maar als je een 3l diesel vergelijkt met een 3 l uit een mproduct. Toch heel ander geluidje
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hahaha Medi I like how you think, dan nog met veel passie gezegd
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
die problemen hebben met hun S&S, hebben dan toch wel een heeeeeeeeel slecht systeem. Bij de auto vd vrouw gaat dat bijna intuïtief. Niets moeilijk aan, no stress. Auto trilt zelfs niet bij het opnieuw starten.
Idem, we zitten nu al aan auto nr. 5 met dat systeem, en het wordt steeds beter. Bij de eerste (BMW 1 van de eerste generatie, maar wel een FL), was dat redelijk bruut, en eerder onaangenaam. Passagiers reageerden er ook op.
Nu is dat heel natuurlijk: tegen dat je je voet van rem naar gas verzet hebt, is de motor paraat. Zelfs met S/S ben je vaak nog als eerste weg aan de lichten.
Die start en stop, ik moet er niets van weten. Wat een irritant iets, en dan elke keer die starter in de krans. Is voor niets goed. Na het starten zet ik dat onmiddellijk af.
Ben ook altijd een tegenstander van dat systeem geweest maar ondertussen ben ik het gewoon dat ik er eigenlijk niet meer op let en op momenten dat het toch stoort schakel ik het uit.
Is bij mij altijd zo met nieuwe technologie in een auto, eerst moord en brand en dan ach ja
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Die start en stop, ik moet er niets van weten. Wat een irritant iets, en dan elke keer die starter in de krans. Is voor niets goed. Na het starten zet ik dat onmiddellijk af.
Ik geniet van de rust aan boord als de motor uitvalt aan het licht of aan een overweg, zeker als ik met een diesel onderweg ben. In file zet ik het af. Als ik doorgereden heb, laat ik het ook niet in werking treden.
Nog nooit enig probleem mee gehad.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Met bvb een 5 reeks 3.0 benzine hoor je de motor niet eens bij stilstand. Ik hoop voor jou dat je nooit problemen krijgt met SS. Want gezond kan dat niet zijn voor een motor. Hier staat dat standaard af.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Hahaha Medi I like how you think, dan nog met veel passie gezegd
Dat is waar.
Het enige jammere aan het verhaal is dat 98% van de wagens niet kan broebelen, scheten laten en proesten met een zware brom vanuit het diepste van zijn buik...... en al zeker die taxi niet.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Met bvb een 5 reeks 3.0 benzine hoor je de motor niet eens bij stilstand. Ik hoop voor jou dat je nooit problemen krijgt met SS. Want gezond kan dat niet zijn voor een motor. Hier staat dat standaard af.
Als die SS zo slecht zou zijn, dan hadden ze al andere oplossingen verzonnen. Ik neem.dat verhaaltje met een korreltje zout. Bij ons op het werk heeft elke auto dat en worden er massa’s kms mee gedaan, en tot nu toe geen problemen. Tenzij ge ne kapotte thermostaat en een gescheurde brandstofleidinging daaraan wilt koppelen.
die problemen hebben met hun S&S, hebben dan toch wel een heeeeeeeeel slecht systeem. Bij de auto vd vrouw gaat dat bijna intuïtief. Niets moeilijk aan, no stress. Auto trilt zelfs niet bij het opnieuw starten.
Ik denk er hetzelfde van. Eerste wagen die het hier thuisnhad, was op,de manuele A3 van mijn vrouw. Op zich in ons geval nutteloos op een manuele, want ik ontkoppel nooit als ik ff stil sta en dus valt m ook ni af.
Daarna had ik het op de C5 met EGMV. Als ge de rem los liet was die op minder dan een seconde terug gestart.
Bij de DS5 idem.
Nu op de Tiguan werkt dat een tikkeltje anders omdat die ’autohold’ heeft. Als ge autohold af zet, dan werkt dat gelijk nen klassieke automaat. Starten als ge rem los laat en gaan kruipen. Maar met autohold aan, start hij pas als ofwel de auto voor u vertrekt, ofwel als ge gas geeft. Zelf zie ik,wanneer het ongeveer op groen springt. En geef ik een tikje aan het gaspedaal waardoor hij al start, maar nog niet gaat kruipen.
Mij stoort het helemaal niet. Zelfs niet in de file. Daar start hij toch telkens als de wagen voor mij weer vertrekt en dan druk ik ff op RES en gaat hij de voorligger weer volgen
Ik laat het in het midden jongens, ik heb nochtans heel wat verhalen gelezen van motoren die er door afzien, iedere keer die ruk aan de ketting, enz... imho is dit enkel een truukje om de theoretische uitstoot op papier dus, naar beneden te krijgen.
Zelf krijg ik er het vliegend schijt van, iedere keer die motor die uitvalt, het is niets voor mij. Maar mss kan je het gewoon worden. Ik ga het sowieso niet proberen
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Ik laat het in het midden jongens, ik heb nochtans heel wat verhalen gelezen van motoren die er door afzien, iedere keer die ruk aan de ketting, enz... imho is dit enkel een truukje om de theoretische uitstoot op papier dus, naar beneden te krijgen.
Zelf krijg ik er het vliegend schijt van, iedere keer die motor die uitvalt, het is niets voor mij. Maar mss kan je het gewoon worden. Ik ga het sowieso niet proberen
Helemaal mee eens. Batterij, ketting, turbo, enz... mag dan wel aangepast zijn. Ze krijgen wel elke keer die extra belasting te verduren. Op termijn sowieso ongezonder dan zonder met die start/stop te rijden.
Comment