Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help een amateur aan een muzikantenbak!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Help een amateur aan een muzikantenbak!

Hoi kenners, ik probeer altijd mijn keuzes zo goed mogelijk te onderzoeken, alle voor/nadelen afwegen, maar er wordt zoveel verspreid dat het moeilijk wordt. Misschien komt het ook door mijn budgetklasse.

Ik zoek dus:
    een MPV/Monovolume (als muzikant is dat wel noodzakelijk)
    max 50-60.000 km's
    max €8.000
    Geen diesel (omdat iedereen mij dit afraadt op lange termijn)

-Ik zal ongeveer 15.000 km per jaar rijden
    -zowel korte als lange ritten
    -matig file verkeer
    -ik zou graag 10 jaar verder kunnen
    -graag achterzetels maar veel ruimte moet ook mogelijk zijn
    -graag vooral betrouwbaar & zuinig
    -cruise control
    -airco
    -Prestaties interesseren mij niet zo, hij moet 120 kunnen :-p
    -Graag niet te hoog in toeren bij 120 (of is dat tegenstrijdig met het vorige punt?)

Ik hou momenteel deze rakkers in de gaten:

Citroën C3 Picasso 1.4i 2011 voor €6.990: https://www.2dehands.be/autos/citro%...477546952.html
    --> ik lees vooral dat het voor deze budgetklasse een prima deal is, maar dat er wel wat mankementjes kunne opduiken. Wel heel praktische wagen blijkbaar.

Opel Meriva 1.4i 2011 voor €7.750: https://www.2dehands.be/autos/opel/m...461596369.html
    --> ik lees vooral dat hij wel wat zuipt in tegenstelling tot wat de fabrikant zegt, en dat hij nogal 'zwaar' aanvoelt

Nissan note 1.4 2012 voor €7.000: https://www.2dehands.be/autos/nissan...481009438.html

Dacia dokker 1.6i 2015 voor €7.490: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...67f2?cldtidx=2
    --> verbruikt precies wel wat!

Welk merk is over het algemeen meest betrouwbaar?
    Raden jullie aan bij de garage te kopen of privé?
    Andere tips ook welkom!

Thanks!

Dacia dokker, degelijk, betaalbaar en ruim

Comment

voor welk soort muziek is het ?

Comment

Vind je geen oudere Scenics voor die prijs?
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

'k Wil bij deze geen afbreuk doen op de bovengenoemde merken, maar allemaal auto's met een erbarmelijke motorisatie. Ook al doe je niet al te veel kilometers een Tepee of een Berlingo diesel is in uw geval zeker geen slechte keuze of een Kangoo of Dokker met een dCi motor.

Comment

Uit dit lijstje de Dokker.
            Een Note is een leuk autootje (persoonlijk) maar best klein.
            Is een break ook een optie? Dat maakt de keuze een pak ruimer natuurlijk.
            Een kleinere atmo benzine in een relatief zware kas zal altijd meer verbruiken. Als je 10 jaar met die wagen wil rijden moet je echt geen diesel kopen.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

De Dokker is jammer genoeg helemaal tegen het zuiden van België. Uit het lijstje gaat mijn voorkeur nog steeds naar de Opel Meriva, alleen beetje schrik van het verbruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidof90 Bekijk Berichten
                De Dokker is jammer genoeg helemaal tegen het zuiden van België. Uit het lijstje gaat mijn voorkeur nog steeds naar de Opel Meriva, alleen beetje schrik van het verbruik.
                Blijf weg van Opel.
                Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Blijf weg van Opel.
                  Waarom? Bron?

Comment

Heel wat modellen bij Opel die niet betrouwbaar genoeg zijn in vergelijking met andere merken.
                    Z4 M40i

Comment

Heel wat modellen bij Opel die niet betrouwbaar genoeg zijn in vergelijking met andere merken.
                      Moeilijk .. ik zou morgen een Opel Meriva 1.4 2011 met 20.000 km's gaan testen. €8.000 lijkt me toch niet zo slecht voor een (bijna) nieuwe wagen?

Comment

Moeilijk .. ik zou morgen een Opel Meriva 1.4 2011 met 20.000 km's gaan testen. €8.000 lijkt me toch niet zo slecht voor een (bijna) nieuwe wagen?
                        Met garantie?
                        Z4 M40i

Comment

Met garantie?
                          Jep, 1 jaar (is ook wel verplicht denk ik)

Deze: https://www.2dehands.be/autos/opel/m...481330646.html

Als ik die cruisecontrol achterwege laat heb ik ook nog deze optie, is Renault beter qua betrouwbaarheid?:

Renault Scenic ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Die generatie Scenic staat niet echt bekend voor zij betrouwbaarheid, vooral veel elektronica problemen. Na de facelift zou het grootste deel wel opgelost moeten zijn

We test/review the Renault Mégane and talk about the things you should check when buying such a car. Find your next car on Marktplaats.nl: http://www.marktp...

Hier een filmpje over de Mégane, veel wat er gezegd wordt is ook van toepassing op de Scenic. Een hele boterham

Als die Meriva je aanstaat en de proefrit is positief, laat hem dan vooral niet staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                              Die generatie Scenic staat niet echt bekend voor zij betrouwbaarheid, vooral veel elektronica problemen. Na de facelift zou het grootste deel wel opgelost moeten zijn

We test/review the Renault Mégane and talk about the things you should check when buying such a car. Find your next car on Marktplaats.nl: http://www.marktp...

Hier een filmpje over de Mégane, veel wat er gezegd wordt is ook van toepassing op de Scenic. Een hele boterham

Als die Meriva je aanstaat en de proefrit is positief, laat hem dan vooral niet staan.
                              Ja, klopt, wel moeilijk als mensen zeggen 'blijf weg van Opel' ;p

Deze ook nog in overweging nemen, wel lichtes boven mijn budget.
                              Nissan Note ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Jep, 1 jaar (is ook wel verplicht denk ik)

Deze: https://www.2dehands.be/autos/opel/m...481330646.html

Als ik die cruisecontrol achterwege laat heb ik ook nog deze optie, is Renault beter qua betrouwbaarheid?:

https://www.2dehands.be/autos/renaul...479193236.html
                                Die lage km stand en garantie zijn wel een pluspunt, maar het blijft een Opel.
                                Z4 M40i

Comment

Persoonlijk zou ik de diesels niet volledig negeren. Doordat de Roverheid u zonder enige reden bang maakt, kan je er momenteel net koopjes doen. België is altijd al een dieselland geweest... Ze zijn ons allemaal aan het brainwashen... Je zal wel rekening moeten houden met de euronorm afhankelijk van waar je woont.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Binnenkort zullen veel automerken ten onrechte stoppen met de verkoop van dieselwagens. Wereldwijd worden er maar 12% Porsches met dieselmotor verkocht. BE is altijd al een dieselland geweest. Dit is volop aan het veranderen dankzij de overheid. Binnenkort is het allemaal terug benzine. En toch... dieseltjes kunnen ook fijn zijn voor de veelrijders met hun lage verbruik en hun hoge koppel. En om dagelijks in te file te staan heb je geen benzinewagen nodig met x PK's.

Een nieuwe Panamera, daarna een nieuwe Cayenne. En binnenkort volgt de facelift van de Macan. Maar geen dieselmotoren meer sinds het begin van 2018. En die tijdelijke ban wordt permanent, bevestigt Porsche nu. De schuld van de striktere emissietests en de tanende populariteit, geeft de Duitse constructeur toe. Vorig jaar vertegenwoordigden die dieselvarianten zo'n 12% van de globale Porsche-verkoop, dus onbelangrijk kan je ze evenmin noemen.

Oliver Blume, ceo: "Porsche is niet tegen diesel, simpelweg omdat het ook vandaag een relevante en belangrijke aandrijftechnologie blijft. Maar voor een sportwagenconstructeur speelt diesel niet meer dan een bijrol, zodat we tot de conclusie kwamen dat onze toekomst een dieselvrije toekomst is. Uiteraard zullen we onze bestaande dieselklanten bedienen met het professionalisme dat ze van ons verwachten."

De focus lag al een tijdje op de elektrificatie van de toekomstige modellen. En dan hebben we het niet alleen over de elektrische Porsche Taycan, die binnenkort in productietrim verschijnt. Maar over alle toekomstige modellen, inclusief de volgende 911-generatie. Tegen 2025 zou de helft van het portfolio over een hybride of elektrische aandrijflijn beschikken.
                                    bron: AG
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bijna nieuwe auto zeg je ? Ik weet niet wat je verstaat onder bijna nieuw, maar die wagen wordt 8 jaar... Of kijk je naar de kilometers en denk je dat een wagen die slechts af en toe gereden werd rond de kerk nieuw blijft ? Denk aan de banden, de distributieriem, dichtingen, bij Opel aan de waterpomp, werd de olie steeds vervangen zelfs al werd er niet mee gereden?, is er een volledig ingevuld onderhoudsboekje bij (ook van de eerste 4 jaar!), heeft die lange tijd stil gestaan (buiten?)...

Je wil er tien jaar mee rijden...2011, was dat euro 4 of euro 5 toen ? Wat als Wallonie zijn zin doordrijft ?

En als laatste, 8000 Euro, kan haast niet geloven dat je dit voor een klein stadswagentje wil neertellen dat destijds zeer goedkoop was. De verkoper doet de zaak

Heb je een wagen momenteel ? Zo ja, kijk eens rond en koop een nieuwe. Als je die als recyclage over laat, zijn er al wagens voor minder dan 10.000 Euro.
                                      Zo niet, kijk naar een nieuwe Dacia. Logan vanaf 7000 Euro (kan jij wel niets mee doen) maar een Dacia 5 deurs (naam ontsnapt me) kost ook maar een 8000 a 8500 Euro. Dan heb je alles nieuw, beproefd materiaal, garantie en die 5 deurs zal al meer ruimte bieden dan een Meriva...

Of zoals Beemer zegt, kijk richting de dieseltjes, zullen er weer een pak te koop komen binnenkort met de salonperiode door gebrainwashte mensen die denken geld uit te sparen door een nieuwe benzine te kopen alhoewel hun huidige wagen nog zeer goed is. Waarom ze dat doen....? Had vroeger veel klanten die een nieuwe wagen kochten om te besparen lol. Heb er altijd mee gelachen, ze leggen duizenden Euro's op voor een kleinere wagen en denken dat ze dan goedkoop gaan rijden. Zijn er zo al veel overgestapt op benzine om geld uit te sparen... maar plots verbruiken ze veel meer en zijn ze nog eens duizenden Euro's kwijt. Ne nieuwe wagen koop je omdat je er zin in hebt, of als je kosten krijgt aan je oude wagen. Dus laat ze maar doen en wees er wel mee

Tot slot nog eens meegeven dat 1 jaar garantie mooi klinkt maar in feite maar een half jaar is. Vanaf de zevende maand is het aan de koper om te bewijzen dat het gebrek zich al voordeed bij de aankoop van de tweedehandse wagen... Bewijs dat maar als je versnellingsbak in de soep draait bvb.

Comment

Een diesel kan je nu mss goedkoper kopen. Maar binnen pakweg 5 jaar is half België een LEZ, daar sta je dan met je dieseltje van +10 jaar oud. Een 2dehands diesel kan je nog kopen als iets tijdelijk. Niet voor lange termijn.

Comment

Working...
                                        X