Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bedrijfswagen: Trafic 12j/275000km verkopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bedrijfswagen: Trafic 12j/275000km verkopen of niet

hoi,
    eerste postje hier, en direct al om jullie advies te vragen...

Ik heb onlangs de keuze gekregen van mijn werkgever tussen een bedrijfswagen of een opslag. Een bedrijfswagen lijkt heel aanlokkelijk maar daar zitten geen camionettes tussen en eigenlijk valt het me zwaar om ze weg te moeten doen omdat het zo'n handige bus is (ik gebruik ze ook als camper)

De bus is een Trafic L1H1 1.9 diesel (100 pk) van 2006. Deze is steeds goed onderhouden geweest (ik ben de enige eigenaar) en rijdt perfect. Er ligt een nieuwe distributieriem & waterpomp in, ze rijdt zeer soepel en even snel als in het begin, verbruikt weinig (7.8 l /100km , met 3 dagdragers), versnellingsbak geeft ook geen tekenen van problemen.

Door de huidige km stand vraag ik me soms wel af: hoeveel km kan ik er nog mee rijden? En wanneer is ze op, en wat betekent dat (bvb: hoeveel kosten moet je doen om ze terug in orde te zetten).

De vragen die ik heb:
    -moet ik mij laten afschrikken door de kilometerstand,
    -wat zijn de te verwachten breuken/kosten nog,

-En wat zouden jullie doen in mijn geval:
    -het er op wagen en de bus verder 'oprijden' (en zijn deze kilometers in feite goedkoop).
    -of komt er een periode aan met alleen maar miserie en kosten en kies ik beter voor een bedrijfswagen (wel geen camionette)
    -beide: bedrijfswagen en camionette houden voor occasioneel gebruik. Ik vrees wel dat als ze veel zou gaan stilstaan dat dat niet echt bevorderlijk zal zijn voor de mechaniek...
    -of evt een jongere tweedehands kopen (met een euro 6 norm bvb)
    -of bedrijfswagen nemen en een campervan zoeken (maar die hebben vaak ook veel kilometers).

Moeilijk verhaal, maar je moet jezelf mss eens afvragen hoe de km verdeling gaat zijn tussen je camionette en je bedrijfswagen, moest je die nemen.

Zelf heb ik jarenlang een Opel Vivaro gehad, naast mijn bedrijfswagen, als trekvoertuig voor mijn paardentrailer.
    Ik deed daarmee ook maar iets van 3-4K per jaar, denk ik. Op't eind zelfs nog minder.
    Maar toch heb ik tot op de dag van vandaag nog altijd spijt dat ik ze weg gedaan heb.
    Als je de plaats hebt, zou ik dus voor de bedrijfswagen kiezen en jouw camionette gewoon houden.

Veel ga je er toch niet meer voor krijgen, en de running cost van zo'n ding zijn praktisch nihil per jaar.
    De mijne stond altijd gewoon onder een open carport en ik heb buiten eens een nieuwe batterij nooit iets structureels moeten vervangen.
    Als je ze om de pakweg week-14 d eens start, dan zie ik daar geen probleem in.

Comment

Working...
    X