Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oprijden of even wachten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oprijden of even wachten

We hebben een Golf IV van 2003 met 230.000 km. De vrouw rijdt ermee. Laatste anderhalf jaar toch wel wat kosten gehad eraan en nu met autosalon geven ze toch heel wat kortingen. Zeker ook met de Golf want Golf 8 komt eraan.

Skoda Octavia ook eens gaan zien en combi biedt wat meer plaats voor de kinderen dan huidige Golf of een nieuwe variant.

Dus keuze is ofwel nieuwe kopen (Golf interessant wegens uitloop model) ofwel toch doorrijden en zien als nog stukken komen, denk meeste is al gehad. De vrouw klaagt wel dat in achteruit zetten soms wat stroef is.

Nu een nieuwe = veiliger, ruimer, leuk om nieuw te hebben, je kan kiezen wat opties en kleur. En als nog stukken moet je ofwel herstellen ofwel kosten maken en als helemaal stuk is, dan waarschijnlijk duurder kopen. En nu krijgen we nog iets voor de oude Golf.

Vinden het wel zonde om de oude Golf weg te doen.

Comments welcome

Bedankt

Dat is ne lastige. Ik heb vorig jaar in gelijkaardige situatie gezeten, met dat verschil dat de mijne kapot was. De vorige wagen is altijd behoorlijk betrouwbaar gebleken, maar het laatste jaar een ferme factuur met een herstelling die lang geduurd heeft en behoorlijk geld gekost heeft (bedrading aangevreten door muizen). Dan een week (!) later weer in panne en opnieuw een offerte van 1200€, helaas losstaand van vorige reparatie, dus nul de botten kans op garantie.
    Wetende dat er nog andere dingen aan zaten komen (koppeling en vooral roest...), 'wat gaat de volgende panne zijn ?' en een flinke sloopregeling toch een nieuwe gekocht.
    Platweg gezegd had ik het gecumuleerd bedrag (inruil + premies) nooit gekregen als ik hem particulier had verkocht, dus ja...
    En stiekem is ne nieuwe, met volle garantie etc toch ook wel fijn ;-)
    Succes met de beslissing !

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Last edited by Fre79; 20/01/2019, 02:33.

Comment

Als de meeste stukken achter de rug zijn oprijden in mijn ogen.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Als de meeste stukken achter de rug zijn oprijden in mijn ogen.
        ja... maar je weet dat nooit.
        Voor die uitloopmodellen kan Cardoen ook een goede mogelijkheid zijn.

Comment

wat kost een nieuwe en zijn jaarlijkse afschrijving?

hoeveel kost de oude u nu per jaar (onderhoud ingebegrepen)?
          www.peugeotforum.be

Comment

+ een nieuwe is wrs extra kost omnium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              wat kost een nieuwe en zijn jaarlijkse afschrijving?

hoeveel kost de oude u nu per jaar (onderhoud ingebegrepen)?

Nieuwe kost ongeveer 20,000 met de extra condities en overname. De oude kost het laatste anderhalf jaar +/- 1000-1200 Euro aan allerhande stukken.

Afschrijving: we willen een auto die de zoon in 6j kan overnemen als hij oud genoeg wordt.

Comment

Vergelijk eventueel ook met de nieuwe skoda scala, zeker even veel ruimte als de golf.

Comment

Die IV's wel degelijke bakken natuurlijk, was mijn vorige Zat carrosserie en interieur steviger dan de huidige 7. Nog 6 jaar is nog wel ff. Hoeveel km's per jaar? Speelt ook een rol.
                  En idd ivp bij golf eens zien bij skoda, veel auto voor je geld. Vond mijn zin niet in het interieur van skoda tov golf anders had ik er nu ook enen...
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Die IV's wel degelijke bakken natuurlijk, was mijn vorige Zat carrosserie en interieur steviger dan de huidige 7. Nog 6 jaar is nog wel ff. Hoeveel km's per jaar? Speelt ook een rol.
                    En idd ivp bij golf eens zien bij skoda, veel auto voor je geld. Vond mijn zin niet in het interieur van skoda tov golf anders had ik er nu ook enen...
                    Skoda Octavia combi style 1.0 TSI 115pk laten uittellen. Krijgen 3500 voor de Golf en heel wat salonkorting . Komen zo aan net geen 19.000.

Hopelijk is de 1.0 tsi genoeg voor de vrouw. Nu rijdt ze een 100pk TDI dus qua pk meer maar minder koppel.

Comment

ze zal blij zijn met dat stil motorke, hoop ik

Comment

Mijn vrouw heeft een Seat Arona met die motor. OK, wel wat lichter dan een Octavia mss, maar dat voldoet ruimschoots hoor. En inderdaad zeer stil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weke Bekijk Berichten

Skoda Octavia combi style 1.0 TSI 115pk laten uittellen. Krijgen 3500 voor de Golf en heel wat salonkorting . Komen zo aan net geen 19.000.

Hopelijk is de 1.0 tsi genoeg voor de vrouw. Nu rijdt ze een 100pk TDI dus qua pk meer maar minder koppel.
                          Niet slecht, kunde niet voor sukkelen. Golf 8 renders gezien en lelijk...
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Wat zou best rijden 1.0 Automatiek of 1.5 tsi manueel ?

Comment

Hangt er vanaf wat voor chauffeur je bent!

Kzou gewoon zeggen, ga eens met beide rijden?

Comment

Ik zou uiteindelijk voor nieuw gaan. Want ook rekening houden met lagere CO2 en dus lagere taks normaal gezien. Auto gaat wss zuiniger zijn, en ge gaat gene last hebben van LEZ. En ge zit ook weer met garantie en ge krijgt wss voor die Golf nog een paar eieren terug.

Comment

Working...
                                X