Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een autohandel starten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een autohandel starten

Hallo,

Ik ben van plan om te beginnen met een autohandel. Nu heb ik een paar vragen waar ik mee zit. Graag zou ik antwoorden willen op de onderstaande vragen:

- Is het goed te doen om naast een fulltime baan een autohandel te starten? Autohandel is op afspraak en tot in de avonden op afspraak te bezichtigen. Op mijn vrije dagen zal ik auto's moeten inkopen.

- Aan welke vaste lasten moet ik denken en hoeveel zouden mij deze ongeveer kunnen kosten? Ik heb al een pand op het oog welke ongeveer 800 euro ex. btw is. Ik zal beginnen met ongeveer 5 tot 10 auto's met een prijsklasse van inkoop ongeveer 400 tot 800 euro. De pand heeft een grote buitenruimte dus in de toekomst zou ik nog meer auto's kunnen inkopen.

- Welke verzekeringen dien ik aan te schaffen als ik een autohandel wil starten en wat houden deze verzekeringen in? Ik wil een groene kenteken aanschaffen zodat mensen proef kunnen rijden. pinnen is mogelijk. ik wil auto's zelf kunnen vrijwaren, omdat het in de avonden moeilijk is om nog een open postkantoor te vinden.

Graag zou ik een opsomming willen over alle punten waar ik over na moet denken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Zelf weet ik niet of er nog eentje beginnen het nog waard is. De prijzen van occasies kelderen heel fel omdat mensen meer geneigd zin om nieuw te kopen. Ge schrijft een prijsklasse van €400 tot €800 inkopen. Dat zijn dan auto's die ge in het beste geval nog voor het dubbel verkocht krijgt. Maar hou er rekening mee dat dat meestal auto's zijn die niet meer 100% in orde zijn. Dus ge moet ze dan nog door de keuring krijgen en hopen dat ze de eerste 6 maanden geen stukken krijgen. Want afhankelijk van wat er stuk gaat, zijn die kosten ook nog eens voor u.

Hoe dat zit met de befaambe Z-platen weet ik niet. Ik weet wel dat ge ze vroeger pas kreeg als ge minstens een x aantal auto's per jaar verkocht. Maar hoe dat hedendaags nog zit, geen idee.

Ik geloof dat er hier wel een 1 of meerdere handelaars zitten die u wat meer raad kunnen geven.

Succes met het opstarten van de autohandel.

Comment

Je vindt die auto's in die klasse nergens meer in de professionele tweedhandshandel juist onwille van de garantie.
      Denk niet dat je kan schrijven in je verkoopsovereenkomst dat er geen garantie is, dat is wettelijk onmogelijk. Een klant die een auto koopt van 1000€, en binnen de week terug voor uw deur staat met een kapotte versnellingsbak of koppeling gaat U een paar 1000€ kosten.

Zorg ook dat je kleine mechanische herstellingen zelf kan doen, anders vreet dat te veel aan uw marge. Ik denk dan aan lichten afstellen, banden wisselen, een uitlaat vervangen, handrem afstellen, remblokken vervangen....

Zorg maar voor een startkapitaal van eerder 20-30k dan van een paar honder euro, en onderschat niet hoeveel tijd er in kruipt.
      Ga ook naar het ondernemersloket, die vertellen je ook wel wat je moet doen, en misschien vind je bij Febiac ook informatie over het starten van zo'n handel.

Comment

Auto's van 400 tot 800 euro?
        Is dat dan niet eerder een schroothandel dat je wil starten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beginnend Bekijk Berichten
          . Ik zal beginnen met ongeveer 5 tot 10 auto's met een prijsklasse van inkoop ongeveer 400 tot 800 euro.
          Ge moet op die wagens ook nog garantie geven hé.... Dus best uw fulltime baan opzeggen om voldoende tijd te hebben om depannages te doen.
          Of als er 's maandags een wagen defect gaat, gaat ge dan zeggen dat ge er volgend weekend eens gaat naar kijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
            Auto's van 400 tot 800 euro?
            Is dat dan niet eerder een schroothandel dat je wil starten?
            lol, wagens inkopen en dan wachten met verkopen tot de staalprijzen stijgen....kan misschien nog meer opbrengen dan de beurs momenteel

Comment

Marc Coucke is ook klein begonnen.
              Z4 M40i

Comment

De baan waarlangs mijn kantoor gelegen is, was vroeger befaamd/berucht voor de vele autohandels en de automarkt.
                Eerst zijn de accidentés verdwenen, daarna de automarkt, en nu komt ook het ene terrein na het andere van de occasie-handels te koop.

Een paar grote spelers doen goed voort, maar die richten hun pijlen vooral op de B2B-handel (leasing, verzekeringsmaatschappijen, vloten) en doen vooral aan import en export.

Bij de kleintjes zitten er heel veel sjoemelaars (zowel met de verkochte waren, als met belastingen edm)
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Marc Coucke is ook klein begonnen.
                  klopt, is ook begonnen met brol verkopen (en dat doet hij nog)

Comment

Je zou je ook moeten afvragen of je zelf wel genoeg solvabel bent op de zwarte markt...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                    X