Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bestelwagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke bestelwagen?

    Dag beste forumleden,


    Ik sta op het punt om een bestelwagen aan te schaffen en ik had graag jullie advies gevraagd aangezien het voor mij de eerste bestelwagen is die ik zal aanschaffen. De bestelwagen zal gebruikt worden om materiaal te vervoeren dat ik nodig heb om mijn werkzaamheden uit te voeren. Deze omvatten:
    • Uitvoeren van elektriciteitswerken voor nieuwbouwwoningen
    • Sanitaire voorzieningen plaatsen voor nieuwbouwwoningen
    • Plaatsen van vloerverwarming en andere verwarmingsinstallaties
    • Plaatsen van ventilatiesystemen

    Bedoeling is om ons huidige tweede wagen, die ik hiervoor nu gebruik, te vervangen door deze bestelwagen. Tot op heden ben ik bij alle automerken langs geweest en heb elke hun sales-praatje aangehoord.

    Nu vroeg ik me af of jullie eigen ervaringen kunnen delen wat betreft betrouwbaarheid en dergelijke meer.
    Ik twijfel tussen 3 groepen van voertuigen:
    • Citroen Jumpy/Peugeot Expert/Toyota Proace
      • Grote voordeel is hun hoogte van slechts 1.9m wat erg handig is voor toegang tot ondergrondse parkings.
      • Verder kan je hier kiezen voor de xl variant. Deze is langer en maakt het mogelijk om buizen tot 4m lengte te vervoeren. Dit is erg handig voor het vervoeren van pvc afvoerbuizen die een lengte van 4m hebben. Andere zijde van de medaille is dan wel dat de wagen heel wat minder wendbaar wordt.
      • Op enkele esthetische kenmerken na, lijken deze wagens me identiek. Beste prijs en beste gevoel bij dealer lijkt me hier van doorslaggevend belang te zijn. Klopt dit?
    • Ford Transit Custom
      • Dit vind ik zelf de mooiste bestelwagen en als ik de reviews op het internet mag geloven is dit volgens velen de beste bestelwagen
      • Nadeel is dat de hogere afmetingen waardoor sommige ondergrondse parkings niet toegankelijk zijn.
      • Zelfs bij de langste versie is het niet mogelijk om buizen met een lengte van 4m te vervoeren
    • Opel Vivaro/Renault Transit
      • Dit vind ik zelf de minst mooie van de 3
      • Opel is niet meer te bestellen omdat het nieuwe model is aangekondigd
      • Nadeel ook hier is dat de hogere afmetingen waardoor sommige ondergrondse parkings niet toegankelijk zijn.
      • Bij de langere variant zijn ook buizen met een lengte van 4m te vervoeren

    Voertuigen die ik niet mee opneem:
    • Volkswagen Transporter. Heb in het verleden negatieve ervaringen meegemaakt wat betreft betrouwbaarheid en sindsdien heb ik gezworen om nooit meer een Volkswagen aan te schaffen. Daarenboven is de Transporter ook heel wat duurder.
    • Mercedes Vito. Verouderd interieur vind ik zelf en ik zie geen argumenten die de hogere aankoopprijs verantwoorden.

    Heel concreet had ik graag van jullie gehoord:
    • Zouden jullie voor een langere variant kiezen? Ik twijfel hier heel sterk tussen het kunnen vervoeren van de afvoerbuizen vs gebruiksgemak van een korter voertuig. Zoals ik eerder al heb aangegeven ben ik nog geen eigenaar geweest van een bestelwagen waardoor ik dit heel moeilijk kan beoordelen.
    • Voor welk merk/type zouden jullie kiezen en waarom?
    • Zijn er verschillen die ik niet ken tussen de Jumpy/Expert/Proace? Of tussen de Vivaro/Trafic?


    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en advies!


  • #2
    Als je VW al niet betrouwbaar vindt, schrap dan de Citroen/Peugeot ook maar, net als de Opel Renault. Mijn broer heeft ze geprobeerd in een vloot., en die kosten een fortuin aan onderhoud en herstellingen. Hij koopt alleen nog VW, maar die wil je niet.
    Blijft over : Transit. In engeland spreken ze niet meer over het merk. Een white van is gewoon een Transit.

    Denk aan een achteruitrijcamera!

    Comment


    • #3
      Hmm, voor ik de mijne kocht heb ik wel honderd zelfstandigen aangesproken en personen die een camionette als bedrijfswagen hadden en daar kwam de traffic / Vivaro altijd als goed naar voren.
      De rest had alleen maar klachten.
      Dat was wel 10 jaar geleden, alhoewel ik redelijk wat mensen ken met een nieuw model en deze zijn allemaal tevreden.
      Daarvoor waren het vw transporter rijders.

      Mijn pa had had toen een Transporter gekocht met 85 pk zonder radio of elektrische ramen.
      Voor dezelfde prijs had ik een Vivaro 2.5 met 170pk en alle mogelijke opties die er toen waren.
      De vw heeft dikwijls binnen gemoeten, de Opel nooit.

      Al deze dingen samen maakte dat mijn keuze snel gemaakt was.

      Nu even iets anders.
      De mensen die ik ken en hetzelfde doen als jij rijden met modellen zoals een Movano, Sprinter en die zitten allemaal stampvol.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Hmm, voor ik de mijne kocht heb ik wel honderd zelfstandigen aangesproken en personen die een camionette als bedrijfswagen hadden en daar kwam de traffic / Vivaro altijd als goed naar voren.
        De rest had alleen maar klachten.
        Dat was wel 10 jaar geleden, alhoewel ik redelijk wat mensen ken met een nieuw model en deze zijn allemaal tevreden.
        Daarvoor waren het vw transporter rijders.

        Mijn pa had had toen een Transporter gekocht met 85 pk zonder radio of elektrische ramen.
        Voor dezelfde prijs had ik een Vivaro 2.5 met 170pk en alle mogelijke opties die er toen waren.
        De vw heeft dikwijls binnen gemoeten, de Opel nooit.

        Al deze dingen samen maakte dat mijn keuze snel gemaakt was.

        Nu even iets anders.
        De mensen die ik ken en hetzelfde doen als jij rijden met modellen zoals een Movano, Sprinter en die zitten allemaal stampvol.
        Bedankt voor de feedback. Als leek heb ik inderdaad steeds naar de midsize vans gekeken. Misschien inderdaad eens nuttig om naar de grotere modellen ook eens te kijken. Laadruimte kan nooit te groot zijn denk ik.

        Op het eerste zicht lijkt het wel dat deze categorie van bestelwagens geen doorsteekluik hebben voor langere afvoerbuizen van 4m te vervoeren. Dan zou ik al moeten investeren in een dakdrager, hetgeen de prijs ook de hoogte in drijft.
        Last edited by NiVanc; 16/02/2019, 21:24.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als je VW al niet betrouwbaar vindt, schrap dan de Citroen/Peugeot ook maar, net als de Opel Renault. Mijn broer heeft ze geprobeerd in een vloot., en die kosten een fortuin aan onderhoud en herstellingen. Hij koopt alleen nog VW, maar die wil je niet.
          Blijft over : Transit. In engeland spreken ze niet meer over het merk. Een white van is gewoon een Transit.

          Denk aan een achteruitrijcamera!
          Achteruitrijcamera of parkeersensoren is inderdaad een must. Wat betreft mijn afkeur voor VW. Dat is echt persoonlijk omwille van slechte ervaringen met het merk. Ik begrijp maar al te goed dat voor jou of andere het omgekeerde kan gelden.

          Ik heb vooral vragen over de betrouwbaarheid van de Citroen/Peugeot modellen. Deze rijden nog niet zo lang rond op de markt en ik vind hier weinig informatie over.

          Comment


          • #6
            Iveco?

            Last edited by camaro 68 rs; 17/02/2019, 09:04.
            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
              Ik heb geen idee wat betreft prijzen? Vallen deze niet in de hogere prijsklasse zoals een Sprinter of Crafter?

              Comment


              • #8
                Idem hier , geen VW meer op 't werk, veel te veel kosten en miserie, zijn overgeschakeld op Renault Trafic en zeer tevreden tot nu toe.
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door NiVanc Bekijk Berichten

                  Ik heb geen idee wat betreft prijzen? Vallen deze niet in de hogere prijsklasse zoals een Sprinter of Crafter?
                  Ik denk voor het lichtste model ergens rond de 20 ex btw
                  Lichtste model met laag vermogen zou wel heel degelijk moeten zijn.
                  Een vroeger 3.0 model van een jaar of 5 rijdt elke week op en af naar de andere kant van europa met 3/4000KG achter en volledig beladen. Enkel slijtage kosten en nieuwe aanhagerkoppeling wegens versleten. Bak en motor nog origineel.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10


                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #11
                      Al in heel wat bedrijven gewerkt waar vanalles al gereden heeft en op de meeste plaatsen waren ze toch steeds het meest tevreden over de Ford Transit.

                      Hier op het werk vandaag na decennia lang Citroën, de eerste Renault Traffic toegekomen. De Citroëns zijn enkel nog te verkrijgen met een 2.0D en de baas wil absoluut minstens 2.7D hebben. Geen idee wat blok er nu in zit. Hij staat nog maar 30 min in het magazijn en de eerste klacht was er al. Degene die in het midden moet zitten, heeft minder ruimte als in de Citroën.

                      Comment


                      • #12
                        Het verwondert me wel, dat je zegt dat een Mercedes Vito een verouderd interieur zou hebben. Maar qua prijs heb je natuurlijk wel gelijk.

                        In deze vergelijking, denk ik idd dat je met een Transit het beste gaat af zijn. En persoonlijk vind ik hem ook het mooist, na een Vito.

                        Comment


                        • #13
                          Fiat Professional heeft de betrouwbare bedrijfswagen voor ieder bedrijf. Beschikbaar in diverse lengtes en hoogtes en met verschillende ombouwingen. Bekijk het volledige assortiment.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #14
                            Jaren gereden met een een Vivaro 2.5 CDTI, en altijd zeer tevreden van geweest.

                            Momenteel een Transit Custom Sport 155pk.

                            Tot nu toe tevreden, maar de oude transit had betere prestaties, en een lager verbruik.

                            Comment

                            Working...
                            X