Dag beste forumleden,
Ik sta op het punt om een bestelwagen aan te schaffen en ik had graag jullie advies gevraagd aangezien het voor mij de eerste bestelwagen is die ik zal aanschaffen. De bestelwagen zal gebruikt worden om materiaal te vervoeren dat ik nodig heb om mijn werkzaamheden uit te voeren. Deze omvatten:
Bedoeling is om ons huidige tweede wagen, die ik hiervoor nu gebruik, te vervangen door deze bestelwagen. Tot op heden ben ik bij alle automerken langs geweest en heb elke hun sales-praatje aangehoord.
Nu vroeg ik me af of jullie eigen ervaringen kunnen delen wat betreft betrouwbaarheid en dergelijke meer.
Ik twijfel tussen 3 groepen van voertuigen:
Voertuigen die ik niet mee opneem:
Heel concreet had ik graag van jullie gehoord:
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en advies!
Ik sta op het punt om een bestelwagen aan te schaffen en ik had graag jullie advies gevraagd aangezien het voor mij de eerste bestelwagen is die ik zal aanschaffen. De bestelwagen zal gebruikt worden om materiaal te vervoeren dat ik nodig heb om mijn werkzaamheden uit te voeren. Deze omvatten:
- Uitvoeren van elektriciteitswerken voor nieuwbouwwoningen
- Sanitaire voorzieningen plaatsen voor nieuwbouwwoningen
- Plaatsen van vloerverwarming en andere verwarmingsinstallaties
- Plaatsen van ventilatiesystemen
Bedoeling is om ons huidige tweede wagen, die ik hiervoor nu gebruik, te vervangen door deze bestelwagen. Tot op heden ben ik bij alle automerken langs geweest en heb elke hun sales-praatje aangehoord.
Nu vroeg ik me af of jullie eigen ervaringen kunnen delen wat betreft betrouwbaarheid en dergelijke meer.
Ik twijfel tussen 3 groepen van voertuigen:
- Citroen Jumpy/Peugeot Expert/Toyota Proace
- Grote voordeel is hun hoogte van slechts 1.9m wat erg handig is voor toegang tot ondergrondse parkings.
- Verder kan je hier kiezen voor de xl variant. Deze is langer en maakt het mogelijk om buizen tot 4m lengte te vervoeren. Dit is erg handig voor het vervoeren van pvc afvoerbuizen die een lengte van 4m hebben. Andere zijde van de medaille is dan wel dat de wagen heel wat minder wendbaar wordt.
- Op enkele esthetische kenmerken na, lijken deze wagens me identiek. Beste prijs en beste gevoel bij dealer lijkt me hier van doorslaggevend belang te zijn. Klopt dit?
- Ford Transit Custom
- Dit vind ik zelf de mooiste bestelwagen en als ik de reviews op het internet mag geloven is dit volgens velen de beste bestelwagen
- Nadeel is dat de hogere afmetingen waardoor sommige ondergrondse parkings niet toegankelijk zijn.
- Zelfs bij de langste versie is het niet mogelijk om buizen met een lengte van 4m te vervoeren
- Opel Vivaro/Renault Transit
- Dit vind ik zelf de minst mooie van de 3
- Opel is niet meer te bestellen omdat het nieuwe model is aangekondigd
- Nadeel ook hier is dat de hogere afmetingen waardoor sommige ondergrondse parkings niet toegankelijk zijn.
- Bij de langere variant zijn ook buizen met een lengte van 4m te vervoeren
Voertuigen die ik niet mee opneem:
- Volkswagen Transporter. Heb in het verleden negatieve ervaringen meegemaakt wat betreft betrouwbaarheid en sindsdien heb ik gezworen om nooit meer een Volkswagen aan te schaffen. Daarenboven is de Transporter ook heel wat duurder.
- Mercedes Vito. Verouderd interieur vind ik zelf en ik zie geen argumenten die de hogere aankoopprijs verantwoorden.
Heel concreet had ik graag van jullie gehoord:
- Zouden jullie voor een langere variant kiezen? Ik twijfel hier heel sterk tussen het kunnen vervoeren van de afvoerbuizen vs gebruiksgemak van een korter voertuig. Zoals ik eerder al heb aangegeven ben ik nog geen eigenaar geweest van een bestelwagen waardoor ik dit heel moeilijk kan beoordelen.
- Voor welk merk/type zouden jullie kiezen en waarom?
- Zijn er verschillen die ik niet ken tussen de Jumpy/Expert/Proace? Of tussen de Vivaro/Trafic?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en advies!
Comment