Ik heb net een nieuwe auto gekocht, die ik binnen 14 dagen in mijn bezit zou hebben. Mijn oude wagen lever ik in voor de recyclage premie.
Ik heb al een offerte aan mijn huidige verzekeraar gevraagd, maar daar is de prijs 1800 euro (incl kortingen) voor een jaar. Full omnium
Via simulaties zie ik dat dit 500 euro goedkoper kan.
Kan ik bij deze nieuwe wagen inschrijven bij een andere verzekering?
Online zie ik dat bij vervanging van een wagen je dat niet zomaar kan en je het jaarcontract moet respecteren. Wat nu nog 6 maanden zou zijn.
Maar ik vind nergens de wettelijkheid van deze manier:
Nieuwe wagen inschrijven bij verzekeraar A (goedkoepere) en dus nieuwe nummerplaat. Dan bij ontvangst van de nieuwe wagen, de nummerplaat van de oude gaan inleveren bij BIV en verzekering stop zetten.
Zou dit lukken of ga ik problemen krijgen bij mijn huidige verzekeraar?
Ik heb al een offerte aan mijn huidige verzekeraar gevraagd, maar daar is de prijs 1800 euro (incl kortingen) voor een jaar. Full omnium
Via simulaties zie ik dat dit 500 euro goedkoper kan.
Kan ik bij deze nieuwe wagen inschrijven bij een andere verzekering?
Online zie ik dat bij vervanging van een wagen je dat niet zomaar kan en je het jaarcontract moet respecteren. Wat nu nog 6 maanden zou zijn.
Maar ik vind nergens de wettelijkheid van deze manier:
Nieuwe wagen inschrijven bij verzekeraar A (goedkoepere) en dus nieuwe nummerplaat. Dan bij ontvangst van de nieuwe wagen, de nummerplaat van de oude gaan inleveren bij BIV en verzekering stop zetten.
Zou dit lukken of ga ik problemen krijgen bij mijn huidige verzekeraar?
Comment