Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mercedes kopen als student?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mercedes kopen als student?

Toen ik nog klein was droomde ik altijd van om een Mercedes te kopen. Nu ben ik 21 en heb ondertussen al wat gewerkt en al een mooi bedrag kunnen sparen. Nu, het kopen van een Mercedes is 1, maar het onderhouden... Ik denk dat iedereen wel een mercedes kan kopen (heb het niet over de nieuwste modellen natuurlijk). Nu is mijn vraag of dat iemand ervaring heeft met bv een C/E klasse uit 2009-2013(mijn budget). Hoe zijn de onderhoudskosten en reparaties bij zo een wagens? ik weet dat ze niet goedkoop zijn, maar iemand die me prijzen kan zeggen uit ervaring? Zo heb ik alvast een indicatie of het wel een verstandige keuze is om zo een wagen aan te schaffen.

Ook heb ik een vraagje ofdat iemand ervaring heeft om zo een auto te verzekeren om zijn naam als student. Ik rijd nu in de Peugeot partner(op mijn naam) van mijn moeder en betaal €1200. En dat voor 75 pk bonusmalus 10... Die auto's (Mercedes) hebben makkelijk 140 pk en als ik dat ingeef op de simulators op hun site, staat er dat dat niet mogelijk is en ik een afspraak moet maken om de prijs te kennen. Wel moet ik zeggen dat een vriend van mij zijn BMW 3 serie heeft verzekerd(andere verzekeraar) met 150 pk aan €1500 aan bonusmalus 15... Voordat mensen gaan beginnen zeggen dat dat veel te veel is als student, ik rijd verstandig. Hiermee bedoel ik dus dat ik niet zit te scheuren in de bochten en zit op te trekken met piepende banden. De peugeot van mijn moeder gaat gewoon niet vooruit en wil wat meer 'power'

Ik heb al wat op google gezocht naar bedragen voor onderhoud en reparaties maar ik kom helaas niet zo ver. Wat betreft de verzekering vraag ik natuurlijk niet om het te gaan opzoeken wat het zou kosten. Ik vraag of iemand al ervaring heeft of toevallig weet dat dat zou kosten. Ik ga sowieso nog eens bij de verzekeraars langs gaan om het te vragen. Nogmaals, ik vraag ervaringen of mensen die het weten en niet dat jullie moeten zoeken. Meestal reageren mensen zuur dat je zelf moet zoeken ect,...

Je kan met een auto van bijna 10 jaar op elk moment in de kosten vallen. En dan spreken we makkelijk over 1000-2000€.

Een koppeling kost makkelijk 1000€.
    Verzekering kan je op voorhand aan je makelaar vragen. Niet altijd makkelijk, en zeker duurder dan die Partner.

Comment

Kan je niet wachten tot na je studies? Als je een job hebt en je hebt kosten is dat wel overbrugbaar.
      En verzekering in combinatie met een BA brand en nog een familiale ofzo zal dat wel lukken.
      Ik heb zo een offerte gekregen van €750 voor 232KW op mijn 21. Maar auto nog ff laten staan was goedkoper.
      Polo 6n 1.4

Comment

Wij betaalde altijd bij Mercedes voor een onderhoud klein en groot tussen de 500 en 800 euro en dan mag er niets extra zijn remblokken bv. ,ik ben ook van mening dat je daar niet mag op besparen want dat komt je achteraf duurder te staan ,een garage die alle merken doet zal wel goedkoper zijn maar ik ben er niet zo voor eigen ervaring .

Comment

Voor die leeftijd van auto's veronderstel ik dat ze hoogstwaarschijnlijk minimum een goede 120k km of meer zullen hebben... Die auto's kunnen zeker meer aan maar naar mijn ervaring moet je toch rekenen op 1000-1500 EUR per jaar eens aan onderhoud + extra kosten (vervangen van het één of t ander) vanaf die km standen... Dit kan uiteraard variëren afhankelijk van leeftijd, km's, maar ook gewoon geluk...

Comment

Wat is uw budget?

Comment

Zet de verzekering al op de naam van uw pa / ma met jij als courante bestuurder, zal ook al een pak geld schelen. Ivm met de car, met pech zal het veel geld kosten. Heb je geluk geen kosten aan, maar als je de merc koopt best toch wat geld aan de kant hebben staan.
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Zet de verzekering al op de naam van uw pa / ma met jij als courante bestuurder, zal ook al een pak geld schelen. Ivm met de car, met pech zal het veel geld kosten. Heb je geluk geen kosten aan, maar als je de merc koopt best toch wat geld aan de kant hebben staan.
                yes, sowieso van plan om nog genoeg geld opzij te houden moest ik er 1 kopen. Moest ik het niet kunnen betalen of me toch bedenk lijkt een golf 6/7 mij ook wel een goede en mooie auto. Ik zie dat je zelf een golf 7 hebt? Kan je mij eens vertellen hoe het met die auto zit met onder andere onderhoud en reparaties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Wat is uw budget?
                  Hmm hangt af of het een c/e klasse is. Voor een c klasse denk ik aan 11000 euro en voor een e klasse 13000.

Comment

Wordt dat een diesel? Ik neem aan van wel. Opletten met LEZ’s en dergelijke. Langs de andere kant is het mss het perfecte moment om er eentje te kopen. Onderhoud komt veel bij kijken, banden, remmen, ophanging, elektronica... Je snapt wel zelf dat dit geen super keuze is, maar een droom is een droom. Al is een oudere c of e er niet 1 van mij
                    Last edited by cooper s; 11/03/2019, 19:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Wordt dat een diesel? Ik neem aan van wel. Opletten met LEZ’s en dergelijke. Langs de andere kant is het mss het perfecte moment om er eentje te kopen. Onderhoud komt veel bij kijken, banden, remmen, ophanging, elektronica... Je snapt wel zelf dat dit geen super keuze is, maar een droom is een droom. Al is een oudere c of e er niet 1 van mij
                      klopt inderdaad, ben ik me ook van bewust. Maar banden, remmen ect moet je normaal gezien niet elk jaar vervangen. Als ik elk jaar €2000 aan kosten heb is het misschien niet goed idd. Sowieso verwacht ik wel dat het veel zal kosten, alleen weet ik niet exact (of op zen minst een idee) hoeveel ik er voor opzij zou moeten houden.

Comment

Dat wordt op zijn minst een prijzige auto, met wat tegenslag een moneypit. Onderhoudskosten kan je op verschillende manieren drukken, of dat verstandig is, is wat anders. Ik heb toen ik jonger was bmw e61 gereden. Alles wat stuk kon gaan, is ook stuk gegaan. Laat ons hopen dat je gelijkwaardig merc, indien een E, van betere kwaliteit is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                          Dat wordt op zijn minst een prijzige auto, met wat tegenslag een moneypit. Onderhoudskosten kan je op verschillende manieren drukken, of dat verstandig is, is wat anders. Ik heb toen ik jonger was bmw e61 gereden. Alles wat stuk kon gaan, is ook stuk gegaan. Laat ons hopen dat je gelijkwaardig merc, indien een E, van betere kwaliteit is.
                          Ik ben sowieso van plan om de auto goed te bekijken en aankopen met onderhoudsboekje en indien ,het kan, garantie(van een handelaar). Een aantal vrienden van mij werken zelf in een garage en hebben veel verstand van auto's. Ik ga hun eerst eens laten kijken. Het is niet dat ik eerste de beste zou aankopen. Maar ik vroeg me het gewoon af of het te doen zou zijn qua kosten. Ik vind het mooie auto's maar als het te duur zou zijn koop ik wel een goedkopere wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaslong Bekijk Berichten

yes, sowieso van plan om nog genoeg geld opzij te houden moest ik er 1 kopen. Moest ik het niet kunnen betalen of me toch bedenk lijkt een golf 6/7 mij ook wel een goede en mooie auto. Ik zie dat je zelf een golf 7 hebt? Kan je mij eens vertellen hoe het met die auto zit met onder andere onderhoud en reparaties?
                            Is al mijn 3de golf, eerst een 3 dan een 4 en nu een nieuwe 7. Reeds 140k mee gereden zonder problemen, doe ook wel veel autostrade. In het begin wat gerammel in de deur maar prima opgelost. Voor de rest nog niets moeten doen. De 4 voelde wel wat meer solide aan... Auto is lichter maar zit meer elektronica en allerhande in. Dito met de lak is nu op waterbasis, vroeger was de lak steviger. Maar ben er wel fan van van de 7. Heb in garantie naar merkengarage geweest, nu ga ik terug naar mijn persoonlijke dealer die vw specialst is en alleen werkt.
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Toen ik mijn eerste auto wou kopen, had ik een gelijkaardig dilemma:
                              • voor hetzelfde geld een kleine, nieuwe auto,
                              • of een recente tweedehandse van een klasse hoger (type Golf, Ford Focus),
                              • of een iets oudere, meer gerodeerde tweedehandse luxeauto.
                              Ik heb uiteindelijk gekozen voor de zekerheid van lage kosten en de nieuwe stadswagen gekocht. En ik heb mij dat niet beklaagd: de aankoopprijs bleef gelijk, maar mijn belastingen lagen lager, ik had vier jaar garantie dus toch iets van zekerheid in het begin van mijn carrière wanneer ik nog volop aan het sparen was, beperkt verbruik, enzovoort.

Dat heeft uiteindelijk allemaal goed uitgepakt: ik rijd nu met een Audi A3 en binnenkort heb ik eindelijk mijn eerste Mercedes (als bedrijfswagen weliswaar want ik zou er nooit één nieuw kopen). En die stadswagen wordt negen jaar later nog altijd gebruikt door mijn vriendin die ik op het moment dat ik de auto kocht nog niet kende. Om maar te zeggen: je kan de toekomst niet voorspellen, maar je kan wel plannen met geld. Vergeet niet: hoe vroeger je geld opzij zet en spaart (lees: beleg geregeld in een indexfonds of tracker met lage kosten), hoe groter de hefboom op lange termijn.

Toegegeven: ik ben wel heel rationeel daarin ik hou van auto's, maar de rekening moet kloppen. Liever meer geld over om te reizen of om andere zaken te kopen, of gewoon om een back-upplan te hebben als er iets foutloopt.

Comment

als ik de titel van het topic zag dacht ik 'tiens een ondernemende student die mercedes gaat overnemen'

maar ik zou mijn droom opbergen voor later, nog tijd zat om je droom te kopen met je eerste maandsalarissen, je zal iets beter kunnen kopen en minder met zorgen rondrijden

Comment

Als je er niet zelf aan kan werken zou ik er niet aan beginnen..
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Als je er niet zelf aan kan werken zou ik er niet aan beginnen..
                                    't is gene W123 die em gaat kopen hé

Comment

Een collega van me heeft net haar C200 diesel terug van de garage. Een onderhoud, remblokken V, remschijven V en een nieuwe batterij. Factuurke van 1500 euro. Goedkoop is het zeker niet bij de OEM dealer.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

die kon nog makkelijk 10k met die blokken

Comment

Working...
                                        X