Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Land Rover.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Op lange ritten is het de zithouding die het hem doet, in een SUV of alles wat hoger is, zit je meer rechtop zoals in een stoel, en zitten je benen in een natuurlijkere houding. Bij een gewone wagen liggen je benen in een gestrekte houding voor je, waardoor je na een paar uur sneller krampen krijgt.

En ja, die hogere zit geeft ook een relaxter rijgevoel, vermoedelijk doordat je meer over alle kijkt..

Op de snelweg heb je niets aan een strakke bochtenklever, daar is het comfort wat telt. En voor urenlang snelwegcruisen zou ik altijd een hogere wagen aanbevelen met goede zetel, op een S klasse A8, of 7 na dan misschien.
    +1

Bij een S of A8 kan je de zetels ook nog voldoende hoog instellen om min of meer een rechte zitpositie te hebben.

Bovendien zou ik ook zeker naar de zetels zelf kijken. Uit eigen ervaring kan ik ook weer zeggen dat Volvo daar gewoon top is voor lange ritten, maar daar scoort een Discovery ook zeker niet slecht, denk ik.

Kijk bv ook eens naar een Skoda Karoq Scout, dan heb je een nieuwe 4x4 voor het budget van tweedehandse Land Rover.
    Zeer comfortabele zetels en zachte ophanging.

Comment

Er wordt hier dikwijls gezegd dat een break het op gebied van comfort zoveel beter doet dan een suv.
      Maar nog niemand heeft gezegd wat er beter is.

De suv haters die ik ken zijn lovers geworden eens ze er zelf ene hadden... typisch hè.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zelf heb ik achtereenvolgens de voorbije jaren een BMW3 berline, Renault Espace, VW Passat (kort want gestolen), BMW3 break, Peugeot 508 en nu een Volvo XC60 gereden.

Ik doe zo'n kleine 50K per jaar.

Als minst comfortabele uit dit rijtje moet ik de 3 break aanstippen. De harde ophanging met RFT banden, en de zeer slechte standaard BMW zetels maakten dit voor mij écht geen aangename auto.
        De Passat en de Peugeot 508 waren zeker voldoende, waarbij de zetels van de 508 zeer comfortabel waren.
        Maar beide komen lang niet in de buurt van de Espace, en zeker niet de XC60, als het op lange afstand rijden aan komt.

Zoals hierboven al vermeld is op lange afstand een rechtere zithouding gewoon veel minder vermoeiend.

Comment

of ik nou met zuster haar ml op airmatic meerij, of vroeger met mijn pajero, g klasse of grand cherokee

onze wegen liggen over de breedte ook heel slecht gevlakt, en ik blijf steeds het pendulum van een hoge zit op gebied komfort erg nadelig vinden, op het rechste vak van de laan naar de waaslandtunnel is het zo erg gesteld dat je bijna met je kop tegen de zijruit slaagt (toegegeven das overdreven)

de vorstelijke hoge zit geeft wel een wat machtiger gevoel (maar dat heb ik in de s ook )

Comment

ik weet dat ik de enige ben die het zo ervaart en erover zeurt, ligt dat aan mij
            is er echt niemand die dat net zo ervaart

Comment

De instaphoogte van een RWD is altijd véél lager dan van een FWD….

Als je de hoogte regeling gebruikt kan je in een FWD ook hoog zitten….
              • BMW 3 = 470 mm (oudere modellen nog lager...)
              • Passat = 560 mm
              • Volvo XC 60 = 700 mm
              https://www.autoweek.nl/carbase_data...1394&id3=79599

Comment

In alle eerlijkheid compleet geen last van hier.
                En dat je in een S het nodige comfort hebt, dat lijkt me nogal logisch ;-)

wel is het zo, dat de grotere SUV's er meer last van hebben dan de mid size.
                Dixit deze filmpjes. :

Prueba y más información del Volvo XC60 2017 en: https://goo.gl/y4nGFwMide 4,69 metros de longitud y destaca por la suavidad de rodadura y el confort que pro...

Prueba y más información del Land Rover Discovery 2017 en: https://goo.gl/ZvWdHPEs fácil mantener bajo control al Discovery, pero la velocidad máxima de entr...

Land Rover scoort hier wel echt erbarmelijk, maar bv een X5 doet het niet veel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Prueba y más información del Volvo XC60 2017 en: https://goo.gl/y4nGFwMide 4,69 metros de longitud y destaca por la suavidad de rodadura y el confort que pro...

Prueba y más información del Land Rover Discovery 2017 en: https://goo.gl/ZvWdHPEs fácil mantener bajo control al Discovery, pero la velocidad máxima de entr...

Land Rover scoort hier wel echt erbarmelijk, maar bv een X5 doet het niet veel beter.
                  het is niet echt dit wat ik bedoel...ik krijg het moeilijk uitgelegd, stel je hebt een laan met veel putdeksels aan 1 kant...of als de rioolputtekes in de goot door de klappen van zware bussen door de jaren heen grote putten aan de rechterkant van de baan oneffenheden veroorzaken...en linkse wielen lopen mooi recht

ttz al wie de laan naar de twaaslandunnel kent en het rechtervak gebruikt met een suv...of zelfs mijn smart met heel hoge zit...zal wel weten wat ik wil zeggen

Comment

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt, en inderdaad zal je dan wel wat meer pendulum effect hebben dan in een lagere berline, maar voor mij weegt het zeker niet op tegen het comfortgevoel voor de rest.
                    Bij de XC60 heb ik 235/60x18 banden liggen. Die hebben dan ook nog's een flinke wang, wat ik samen met de bodemvrijheid zeer aangenaam vind, als je al eens een borduurtje moet pakken bv.
                    Op Berlines/breaks worden dan vaak nog heel laagprofielbanden gelegd, die het comfort nog meer teniet doen.

Comment

Op Berlines/breaks worden dan vaak nog heel laagprofielbanden gelegd, die het comfort nog meer teniet doen.
                      blijf ik ook van weg, tis wel mooi maar...dat ,en ook duurder + meer gezuip

Comment

Blijkbaar veel mankementen met Land Rovers. Voor mij het liefst van al een wagen met een hoge instap, niet omdat SUV’s in zijn, maar omdat wij soms ook vaak beperkt mobiele mensen ontvangen en een hoge instap is welkom. Anders kocht ik mij een schone sedan.

Comment

Vriend van me heeft een spiksplinternieuwe full-potion XC90 T8 met 22" banden. Rijdt kut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Vriend van me heeft een spiksplinternieuwe full-potion XC90 T8 met 22" banden. Rijdt kut.
                            En mijn schoonzus heeft dezelfde op 20” en het is precies een zwevend tapijt.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ssanyong is geen optie, als er iets mankeert aan de wagen moet ik ook in Spanje bij de verdeler terechtkunnen voor evt herstel en waar wij wonen is er geen in de nabije omtrek. Blijkbaar een merk dat aan het opkomen is, maar het spreekt mij toch niet aan. Land Rovers zijn wel nog echte terreinwagens, maar als de betrouwbaarheid niet oké is, ben je er vet mee. In jonge 2de hands ligt de nieuwe Touareg binnen ons budget, de Q5/Q7 al vind ik de Q7 redelijk vierkant, ook al zitten zoeken naar de XC60/XC90 maar dat interieur spreekt me niet aan. BMW X3/X5 valt in tweedehands ook redelijk mee qua prijzen. De nieuwe Rav 4 spreekt ons ook wel aan, het topmodel kunnen we nieuw kopen al denk ik dat een hybride redelijk dorstig is? Al beweert Toyota het tegendeel.

Comment

Uit het rijtje wat je nu opnoemt zou ik zeker voor de Touareg gaan dan. Eén van de mooiste op de markt ook nog eens, vind ik persoonlijk.

Hybride RAV 4, daar hangt het verbruik veel af van je traject, denk ik. In een bergachtige omgeving, zou je idd wel eens voor een onaangename verrassing kunnen komen te staan.
                                Moet wel zeggen dat ik wel vind dat dat model een grote stap voorwaarts gezet heeft.
                                Op het autosalon was ik er zeer aangenaam door verrast qua afwerking.
                                Maar als je dit dan weer bekijkt...

Prueba y más información del Toyota RAV4 2019 en:https://www.km77.com/coches/toyota/rav4/2019/estandar/informacionToyota RAV4. Maniobra de esquiva.El resulta...

Comment

Modellen zoals een T8 ea Plug in zijn sowieso onbetaalbaar. In België was dat allemaal geen probleem, naargelang de inkomsten om zo’n wagen op de zaak te zettten, maar in Spanje geldt er een andere wetgeving. Wij krijgen hier 1 of 2 keer per jaar de fiscus over de vloer, de fiscus is hier zeer streng.

Comment

Is geen al te positieve test. De Touareg vind ik de ook de schoonste SUV, wel een gepeperd prijskaartje, al worden er serieuze kortingen op gegeven, maar zal eens passeren bij de verdeler en een prijs laten opmaken. Ben het meest onder de indruk van de Land Rover en de Touareg kan mij ook enorm bekoren. Al zal ik de Discovery piste moeten laten vallen, want ik wil niet altijd problemen.
                                    BMW, Volvo en Audi missen belangrijke details qua exterieur/interieur die mij niet aan staan.

Aan een X5 heb ik slechte herinneringen. Twee jaar geleden is een muurtje geramd van mijn zus en schoonbroer door een stomdronken bestuurder van een X5. Meneer was zwaar gewond en had dan nog eens de grote en kleine behoefte gedaan in z’n broek, vrij geestig werken voor de hulpdiensten. Bij bepaalde auto’s denk ik nog altijd in cliches. Voorak bij X5, een Mini, een Ranger Rover de gewone en de Sport.

Comment

Uit het rijtje wat je nu opnoemt zou ik zeker voor de Touareg gaan dan. Eén van de mooiste op de markt ook nog eens, vind ik persoonlijk.

Hybride RAV 4, daar hangt het verbruik veel af van je traject, denk ik. In een bergachtige omgeving, zou je idd wel eens voor een onaangename verrassing kunnen komen te staan.
                                      Moet wel zeggen dat ik wel vind dat dat model een grote stap voorwaarts gezet heeft.
                                      Op het autosalon was ik er zeer aangenaam door verrast qua afwerking.
                                      Maar als je dit dan weer bekijkt...

Prueba y más información del Toyota RAV4 2019 en:https://www.km77.com/coches/toyota/rav4/2019/estandar/informacionToyota RAV4. Maniobra de esquiva.El resulta...

Zag hier ook zo'n test een tijdje terug met een Grand Cherokee waarvan dat ook niet goed afliep (band kon ontploffen), en dan vraag ik me af: wie doet zo'n uitwijkmanoeuvres?

In alle eerlijkheid, ik heb 350.000 km met de wagen gereden (waarschijnlijk meer), nog NOOIT ben ik maar in de buurt gekomen van iets dergelijks.

M'n pa ook gevraagd, mens is 58, rijdt sinds zijn 18de, zit makkelijk aan 600.000 km (rijdt niet zo veel als mij per jaar), nog nooit gedaan.

Dat is zo'n test toch amper nut heeft. Object ontwijken? In realiteit begraaf ik m'n rempedaal en rij er waarschijnlijk tegen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Het gaat hem ook niet over het feit of die test al dan niet realistisch is. Uiteraard is die overdreven.
                                        Maar het zegt wel veel over de ophanging en het evenwicht van de auto.

Met een Grand Cherokee van de huidige generatie ben ik onlangs nog mee gereden. Echt bagger qua veercomfort.

Comment

als je een suv wil, moet je dat kopen, de hoge zit is fijn, maar toch...

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                          Het algemene comfortniveau is hoog en de beschikbare luxesnufjes zijn nauwelijks te tellen, maar maak er geen 7 Reeks van. Het hoge zwaartepunt doet het koetswerk nadrukkelijker wiegen, vooral onder het remmen word je gewaar met een SUV onderweg te zijn in plaats van met een limousine.

wat ik ook zei
                                          uit de nieuwe x7 draad

Comment

Working...
                                          X