Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou je volgende een hybride zijn ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zou je volgende een hybride zijn ?

    Als ik mensen tegenkom zeggen ze dat ze hybride gekocht hebben. Je bent dan niet beperkt door 'n laadpaal.
    Maar is die verbrandingsmotor sterk genoeg om luxe te hebben ?
    Ze zijn niet de armsten die het melden of is hybride toch niet op punt, vliegt in brand zodat je die in een container water moet steken vanwege de batt of te duur?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

  • #2
    antwoord: neen

    Comment


    • #3
      Vermits het in mijn geval over een firmawagen gaat: JA
      Moest ik m zelf kopen: NEEN

      Gewoon om de simpele reden dat de herverkoopwaarde niet zeker is. Jaren lang was het dat wel, maar nu met de opkomst van de EV's gaan die hybrides toch een ander prijsverloop krijgen, vermoed ik. En desondanks een auto steeds een slechte investering blijkt te zijn, heb ik dan nog het liefste dat ze ze min mogelijk slecht is.

      Comment


      • #4
        beetje zelfde als hierboven, we mogen leasen...als de aftrek groter is en ik er voordeel bij doe om hybride te gaan ja

        als partikulier denk ik nee >>> geen voordeel tov diesel (verbruik zoals diesel) en mi onnodig complex en zwaar, niet minder onderhoud aan het motorgedeelte
        wel benieuwd naar reel verbruik dieselhybrides

        volledig electrisch kan het mss wél worden, we zullen zien

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een hybride overwogen begin dit jaar(namelijk een BMW 530e tweedehands premium selection) en prijsgewijs is dat geen goedkope auto(privé-aankoop). Wat mij tegen heeft gehouden is onder andere dat ik vlak bij de autostrade woon en ik dan elektrisch tot daar geraak en dan autostrade op zou rijden en de benzine motor gaat beginnen werken. In mijn ogen is dat wel niet goed voor een motor die nog koud is. Fiscaal gaan deze op termijn niet veel voordeel hebben.
          Hybride of elektrisch zal wel zijn voordelen hebben maar ik ben er nog niet klaar voor. Misschien binnen een jaar of 5 als elektrisch meer doorgebroken is en betaalbaarder is.

          Ik ben dan uiteindelijk voor een tweedehands BMW640d grancoupé van eind 2015 gegaan . Is een euro 6 . Nu rij ik in een wagen met een hoop power die een gigantisch waardeverlies heeft gehad in de eerste jaren. Verkoopwaarde binnen een aantal jaren is mijn minste zorg. Ik heb een premium select financiering genomen bij BMW. Jullie mogen weten dat deze wagen voor 39000 euro te koop stond als premium selection. Ik heb hem kunnen kopen voor 36000 € en betaal over 48 maanden 410 € als afbetaling. De restwaarde is iets meer15000 €. Indien ik hem dan niet zelf verkoop neemt de BMW-dealer hem over voor de volledig restwaarde. Dus binnen 4 jaar gaat deze de deur uit en zijn we klaar voor wat dan in mijn kraam past.

          Het gaat hierboven wel over een privé-aankoop. Zakelijk is een ander verhaal.
          ik ben geen twijfelaar
          allez ik denk dat toch

          Comment


          • #6
            Zoals hierboven gezegd.

            Als dagelijkse auto ga ik (van de moetes) na de huidige diesel overstappen op hybride of volledig elektrisch. Vrijdag eerste testrit met een T8 om te zien hoe mij dit bevalt.


            Als weekend auto komt er wel iets extra bij dan.
            BMW X5 45e

            Comment


            • #7
              zolang mijnen baas mijnen auto betaalt, mag 'm zijn goesting doen als die goesting ook mijn goesting is...
              privé: ik denk er niet aan om hybride of electrisch te kopen, er zijn soms momenten dat er geen electriciteit genoeg is, laat staan als iedereen s avonds zijn auto begint op te laden(wegens overdag gaan werken)
              mijn autootjes:

              Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

              Comment


              • #8
                Maar wat ik mij afvraag, heeft de TS het nu over een full hybride of plug-in hybride of beiden?
                Uit zijn post versta ik eerder over de echte hybrides omdat hij erbij zet dat ge dan niet afhankelijk zijt van een laadpaal. Wat in geval van plug-in dan ook weer klopt
                Dus beetje verwarring.

                Want qua echte hybride is er niet zo enorm veel keuze dacht ik buiten de Toyota groep.

                Comment


                • #9
                  Simpel antwoord: in alle gevallen "neen".
                  Achterhaald systeem en onnodig complex.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    er zijn soms momenten dat er geen electriciteit genoeg is
                    In de praktijk nog nooit iets van ondervonden. Jij wel?
                    Iedereen 's avonds zijn auto opladen? Thuis doe je dat via load balancing en de rest overdag zoals het uitkomt. Je EV is dan altijd volgeladen.
                    Vraagt een mentaliteitswijziging. Niet zoals bij een ICE rijden tot de tank bijna leeg is en dan terug volkappen. Maar voortdurend, als de gelegenheid zich voordoet, bijladen. Heeft (tot nu toe) ook het bijkomend voordeel dat je altijd wel een vrije voorbehouden parkeerplaats hebt in het centrum en dat op voorhand kan zien op je app. Aan bepaalde winkels en instellingen kan je, terwijl je er toch moet zijn, dan zelfs gratis 'bijtanken".
                    Last edited by ivob2; 15/04/2019, 17:44.

                    Comment


                    • #11
                      En waarom zelfs de direct de link leggen met het opladen van de auto? Kijk naar toyota met de corolla bv. Is toch schitterende technologie? En je kunt toch moeilijk zeggen dat dit onbetrouwbare wagens zijn? Of kijk naar zelfs een oude hybride gelijk (al lang niet meer verkrijgbare) Honda Insight, die ik al verschillende plaatsen als "meeste betrouwbare" wagen naar boven zag komen.

                      Ik snap niet dat er zo negatief wordt gekeken naar hybrides hier. Doe mij maar een Honda NSX bv.

                      Anyway, om zelf op de vraag te antwoorden : Is bij mij meer een kwestie van "wanneer". Op dit moment wellicht niet, puur omdat deze over het algemeen nog altijd wat duurder zijn. En in mijn prijscategorie weinig opties zijn die me aanstaan. Ik ga er echter wel van uit dat er binnen een paar jaar meer opties zullen zijn en dat de aaschafprijs ook verder zal gedaald zijn en dan zit dat er zeker in.

                      Comment


                      • #12
                        Onze huidige auto is een hybride. Gekocht als particulier.

                        Geen problemen om met een beladen wagen een berg te beklimmen.
                        Een sportieve rijder ben ik niet, maar het is geen probleem om met het verkeer mee te kunnen.
                        Ik cruise graag met deze auto.

                        Zelf was ik op zoek naar een automaat, de meerprijs naar een hybride vond ik te verantwoorden (kortingen e.d.).

                        Of ik voor onze volgende wagen terug een hybride zou nemen?
                        Alleen als een EV niet binnen bereik is/er geen degelijk Europees laadnetwerk is.

                        Met restwaarde zit ik niet onmiddellijk in. Het is de bedoeling om zo lang mogelijk met deze auto te rijden.

                        Het betreft een Auris Touring Sports.

                        Comment


                        • #13
                          zeker niet

                          Comment


                          • #14
                            Ja, het hybride concept spreekt mij zeker aan sinds een testrit met een Auris. Vooral de nieuwe Corolla vind ik prachtig. Dus als de financiële kant het toelaat zal ik het zeker overwegen. Maar mezelf kennende is de kans dat ik opnieuw naar een hot-hatch grijp vrij groot. Maar wie weet...

                            ​​​
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

                            Comment


                            • #15
                              Zeker wel.
                              De prijzen zijn bij sommigen iets duurder, bij andere zo goed als verwaarloosbaar.
                              Bij de Honda heb je al winst als de inschrijving toekomt.
                              Bij een Phev duurt het iets langer.

                              Zalig om in dagelijks verkeer relaxed in alle stilte aan te schuiven.
                              Geen af en aanslaande motor.
                              Elke keer ik ene testte of met de schoonzus haar t8 rijdt geniet ik van de trillingvrije, stille rit.

                              Bobo vergelijkt hier met een diesel maar dat is net de verkeerde vergelijking.
                              Een hybride is er net voor mensen die altijd korte ritten doen en geen diesel kunnen gebruiken.

                              Dus zonder hybride zou dat willen zeggen dat de keuze in modellen al een pak beperkter zou zijn aangezien een gewone benzine dan kostelijk wordt in verbruik.

                              Tigra houd van oldtimers.
                              Anderen van pk’s, koppel, een mooie grom en een fijn sturende wagen.
                              Allemaal begrijpbaar dat zij daar dan nog geen behoefte aan hebben.

                              En dan heb je een grote groep die met een modale wagen rijden, er nog nooit ene getest hebben en tegen alle vernieuwing zijn.
                              Wat ze lezen op Facebook is dan hun waarheid.
                              Het is al duizenden jaren zo en het zal niet veranderen.
                              Last edited by Gixxer; 16/04/2019, 10:50.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Ja, ik zou het zeker overwegen als het beschikbaar is in een auto die me aanstaat, en als de prijs redelijk is.
                                Je neemt wat extra risico door de hogere investering, en de mogelijke extra complexiteit van die auto, dus de meerprijs moet vrij snel terugverdiend zijn.

                                Ideaal zou een auto zijn die 50-100km electrisch kan, en de rest met benzine.

                                Comment


                                • #17
                                  Momenteel is het echt niet interessant. Ik hoorde onlangs van een vriend met een 330e dat die iedere dag wordt opgeladen thuis aan 2 euro. Beloofde 45 km range is er maar 20. Reken maar uit, belachelijk. Heb ook geen zonnepanelen ofzo. Dus aan dat soort voorwaarden gaat het niet gebeuren.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Bobo vergelijkt hier met een diesel maar dat is net de verkeerde vergelijking.
                                    Een hybride is er net voor mensen die altijd korte ritten doen en geen diesel kunnen gebruiken.
                                    het ging hier niet over een stekkerhybride want geen laadpaal
                                    en woon-werk is net te ver voor dat type


                                    ik vind het wél mooi, die stekkerkarren (vnl t8 en 350e) die zachtjes door de wijk zoeven, itt wat vaak wordt beweerd - zuiver fiscaal, worden ze hier gebruikt waar ze zijn voor gemaakt
                                    Last edited by bobo; 16/04/2019, 12:12.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Momenteel is het echt niet interessant. Ik hoorde onlangs van een vriend met een 330e dat die iedere dag wordt opgeladen thuis aan 2 euro. Beloofde 45 km range is er maar 20. Reken maar uit, belachelijk. Heb ook geen zonnepanelen ofzo. Dus aan dat soort voorwaarden gaat het niet gebeuren.
                                      Dan moet hij hem dringend binnensteken.
                                      Tenzij hij er mee rond rijdt alsof het een hothatch is.

                                      Ik heb wel zonnepanelen maar te weinig voor een EV.
                                      Dat is dan ook de reden dat dit voor mij nog wat te vroeg is.
                                      Dat samen met de hoge aankoopprijs aangezien we wel wat ruimte nodig hebben.

                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #20
                                        De ideale wagen voor hier zou een diesel/hybride zijn maar buiten een Q7 (wat dan weer een plug-in is) is er niet veel soeps op de markt, en die Q7 is net rete duur en ondertussen maken ze hem ook niet meer.
                                        Ieder moet maar kopen wat hij denkt het beste is voor zijn situatie.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X