Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou je volgende een hybride zijn ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Dus moet de firma verschillende laadpalen gaan zetten:
    1. Voor de salariswagens die gratis mogen laden
    2. Voor goede klanten die gratis mogen laden
    3. Voor personeel met eigen wagen dat voor de stroom moet betalen
    4. Voor vertegenwoordigers van leveranciers die ge niet gratis wilt laten laden
    5. Voor den directeur die zijn eigen plaats en eigen laadpaal wil

    En ik kom dan in bedrijven waar bezoekers, personeel en directeur allemaal aparte parkeerplaatsen hebben.

    Het klinkt allemaal goed en ik kan u wel volgen. Het klinkt heel rooskleuring, maar er is altijd een 'reden' waarom het zo niet is.
    Je bent nog altijd niet mee: 1 soort laadpaal en iedere EV rijder zijn persoonlijke laadkaart (met het bijhorende tarief of gewoon gratis).
    Bij een openbare laadpaal (dezelfde paal dus) kan je zelfs verschillende tarrieven aangerekend krijgen naargelang je (multi)laadkaart. Maar ook dat is geen probleem. De app toont de prijs van de laadpaal (voor jouw laadkaart) en zelfs of de paal bezet is of vrij.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Het klinkt allemaal goed en ik kan u wel volgen. Het klinkt heel rooskleuring, maar er is altijd een 'reden' waarom het zo niet is.
      Die reden heb ik nog niet ondervonden (maar het kan wel goed zijn dat het voor een ander een ander verhaal is).
      We hadden de keuze tussen een benzine/diesel/PHEV en EV. Telkens inclusief onderhoud, winterbanden, omniumverzekering en Benelux multitankkaart.
      Ik heb dus geen enkele reden om welk type dan ook voor te trekken of nadelig af te schilderen. Het maakt mijn rekening niet uit.
      We hebben dus weloverwogen de rekening gemaakt en uitgebreid test gereden. Met het gekende resultaat: een full option die niet alleen gratis is maar waar je nog geld aan
      verdient ook, waar je niet meer langs een tankstation moet, die voldoende (voor ons) bereik heeft, waar je (nu nog) in het centrum van steden "voorbehouden" parkeerplaatsen hebt en
      de (voor ons) zeer ontspannen rijdt (we komen nog van een 6-bak en drie pedalen en doen het nu met één pedaal en één viinger).
      Zo gauw ik een negatief punt gevonden heb (dat de moeite waard is) laat ik het je weten. Het maakt tenslotte mijn rekening niet uit.
      Ja, je kan er niet in één ruk 1000 Km ver mee op vakantie. Dat zou een negatief punt kunnen zijn. Maar gezien wij daar 2 jaar geleden mee gestopt zijn (alleen nog verre bestemmingen met vliegtuig en motorfiets) was het voor ons ook geen negatief punt meer.




      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ik blijf zo lang als mogelijk met m'n Ford Escort van 31 jaar rijden, goedkoper bollen gaat het niet meer worden.
        Zolang je niet naar Londen moet.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Tja dat pv laden.
          Het zit in het kopke zeker.
          Begrijp ik. De ega zat in het begin daar ook altijd mee te rekenen (had vroeger de kwalijke gewoonte te blijven dieselen tot het lichtje ging branden).
          Vergt gewoon een switch in je mentaliteit. Aankomen en, indien de mogelijkheid er is, laden.
          Als we nu ergens naar toe moeten of bv. in een stadscentrum moeten zijn kijken we eerst waar de dichtsbijzijnde laadpaal is. In de praktijk was dat tot nu toe (en ik veronderstel dat dit eerder gaat verbeteren dan verslechteren) steeds binnen een straal van 250 m. En eigenlijk blijkt dat zelfs een voordeel. We zijn tenminste zeker dat we binnen die straal van onze bestemming een parkeerplaats hebben (je weet van tevoren of de laadplaats vrij is).

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            nu ev's opkomen wil plots iedereen een laadpaal in de voortuin hebben en gelijk waar je maar komt
            ik wens nu ook geen tankstation aan mijn garage te hebben.

            de laadpalen zullen wel meer en meer voorzien worden en de schrik zal er dan wel vanzelf uitgaan
            Als je een eigen oprit of garage hebt is er toch geen reden om een openbare laadpaal in de voortuin te hebben. Dan laat je gewoon je eigen laadpaal
            in je garage of carport plaatsen. Sommige merken voorzien dat zelfs in de prijs van hun EV.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
              Voor een PHEV maakt de snelheid van het laden toch niet zoveel uit? Wat zit daar in, een 10 kWh accu?
              Als je een monofase interne AC lader hebt (zoals onze EV) maakt de snelheid van de laadpaal eigenlijk ook niet uit. Dan beperkt het voertuig ook de snelheid van het laden.
              (bv de interne AC lader van onze EV is 7.2 Kw. Ook al laad je aan een 11 of 22 kW AC paal kan je maar laden aan gemiddeld 7 kWh).
              We zojuist een meevaller gezien. Morgen gaat hie rin de buurt een nieuwe Lidl open. Even de parking opgereden en de gratis* laadpalen gaan nakijken. Ze hebben het daar blijkbaar begrepen
              . Naast de standaard AC 22 kW laadpaal (400V 32A) ook twee 50 DC laadpalen (een Chademo en een CCS). Gemiddeld zou mijn voertuig aan zo'n paal 45 kWh binnentrekken. Of anders gezegd, na een half uurtje winkdelen 150 km erbij.
              * tijdens openingsuren en voor klanten.
              Tussen 10 en 16 kWh accu dacht ik en laden aan 3,4kw.
              4 a 5 uren met een monofase op een gewoon stopcontact.

              De snel laad kabel krijg je er ook niet overal bij.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #47
                Voor mij geen van beide . Ik moet een aanhangwagen kunnen trekken en in beide gevallen NIET toegestaan. Keuze snel gemaakt zal iets worden met benzine of cng.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                  Als je een eigen oprit of garage hebt is er toch geen reden om een openbare laadpaal in de voortuin te hebben. Dan laat je gewoon je eigen laadpaal
                  in je garage of carport plaatsen. Sommige merken voorzien dat zelfs in de prijs van hun EV.
                  ik doel eerder op de angst die hier blijkbaar veel hebben dat ze geen paal gaan vinden om hun auto op te laden. Als ik een ev zou hebben zou die worden voorzien van stroom hier in de garage. De paar keer dat ik een externe paal ga nodig hebben, mocht ik nu zo'n ev hebben, zou echt minimaal zijn. Beetje plannen en je komt al heel ver.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                    Tussen 10 en 16 kWh accu dacht ik en laden aan 3,4kw.
                    4 a 5 uren met een monofase op een gewoon stopcontact.

                    De snel laad kabel krijg je er ook niet overal bij.
                    Een PHEV met 16 kWh, dat kan al tellen.
                    Als je 4-5 uur lang laden vind moet je zeker geen EV kopen. Zit je vlug aan een 8 uur.
                    Die 4-5 uur zal toch ook wel de theorie zijn om van 0 naar 100% te laden? In de praktijk doet niemand dat. Je rijdt de batterij toch niet volledig leeg voor je gaat laden en het laden van de laatste 20% doe je alleen als je tijd genoeg hebt (duurt in verhouding veel langer dan de eerste 80%).

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                      ik doel eerder op de angst die hier blijkbaar veel hebben dat ze geen paal gaan vinden om hun auto op te laden. Als ik een ev zou hebben zou die worden voorzien van stroom hier in de garage. De paar keer dat ik een externe paal ga nodig hebben, mocht ik nu zo'n ev hebben, zou echt minimaal zijn. Beetje plannen en je komt al heel ver.
                      Inderdaad. Standaard is het hier nu ook, in volgorde van belangrijkheid:
                      1. AC thuisladen bij overschot PV productie.
                      2. AC laden op parking werk.
                      3. AC thuis laden via net.
                      4. Gratis DC laden aan winkel (voor AC laden ben ik niet lang genoeg in een winkel)
                      5. Gratis AC laden tijdens 2-wekelijkse plasmagift.
                      6. Openbare laadpaal als er ééntje in de buurt is waar we moeten zijn voor een paar uur (bezoek, restaurant, markt,....)
                      7. DC snelladen aan autosnelweg (in uitzonderlijke noodgevallen, nog nooit voorgehad).

                      En in de praktijk valt dat openbaar laden ook wel mee. Alleen nog maar gaan laden in Mechelen en Antwerpen en daar hadden ze geen openbare laadpalen te kort.
                      Kijk eens op een laadkaart (bv. Chargemap of NewMotion) en dan kan je zien dat het nog wel mee valt.
                      De batterij is nog nooit onder de 25% geweest (uiteraard nog een te korte periode om daar al een gevolgtrekking uit te maken)
                      Last edited by ivob2; 16/04/2019, 21:12.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door midas Bekijk Berichten
                        Voor mij geen van beide . Ik moet een aanhangwagen kunnen trekken en in beide gevallen NIET toegestaan. Keuze snel gemaakt zal iets worden met benzine of cng.
                        Voor mij ook een reden de caravan


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          als een LPG/benzine ook als hybride telt : JA !

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door midas Bekijk Berichten
                            Voor mij geen van beide . Ik moet een aanhangwagen kunnen trekken en in beide gevallen NIET toegestaan. Keuze snel gemaakt zal iets worden met benzine of cng.
                            Er zijn toch verschillende hybrides en zelfs PHEV's die een trekhaak mogen hebben en zelfs een caravan mogen trekken?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                              als een LPG/benzine ook als hybride telt : JA !
                              Doet me denken, ik was eens tegengekomen dat Toyota auris ook ging uitbrengen als CNG/hybride. Jammer genoeg is dit er uiteindelijk niet van gekomen. Ik was heel benieuwd geweest naar de prestaties van dergelijke combinatie. Maar ik vermoed dat het totale prijskaartje (in combinatie met een laag verwacht aantal verkopen) dit idee wellicht de das om gedaan heeft.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                Doet me denken, ik was eens tegengekomen dat Toyota auris ook ging uitbrengen als CNG/hybride. Jammer genoeg is dit er uiteindelijk niet van gekomen. Ik was heel benieuwd geweest naar de prestaties van dergelijke combinatie. Maar ik vermoed dat het totale prijskaartje (in combinatie met een laag verwacht aantal verkopen) dit idee wellicht de das om gedaan heeft.
                                er rijden er een paar rond, onlangs nog een testverslag gelezen, was wel geen succes, meerprijs was 3000€ voor de cng installatie en aangezien deze ingesteld was om over te schakelen bij warme motor, had de journalist enkel op electriciteit en benzine kunnen rijden...
                                mijn autootjes:

                                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                                  er rijden er een paar rond, onlangs nog een testverslag gelezen, was wel geen succes, meerprijs was 3000€ voor de cng installatie en aangezien deze ingesteld was om over te schakelen bij warme motor, had de journalist enkel op electriciteit en benzine kunnen rijden...
                                  Terwijl de [eerst test](https://autofans.be/rijtesten/hatchback/43504-rij-impressie-toyota-corolla-hybrid-2019) en [video](https://autofans.be/videos/rijtesten/43629-videotest-toyota-corolla-hybrid-2019) over de nieuwe Auris, tegenwoordig terug de Corolla, op Autofans zijn verschenen stappen we nog eens terug in de uitgaande Auris. Met een verdomd goede reden, want in de winter van zijn leven leverde Toyota België een versie op CNG. Een hybridewagen op CNG, het ultieme vervoersmiddel?
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                    Een PHEV met 16 kWh, dat kan al tellen.
                                    Als je 4-5 uur lang laden vind moet je zeker geen EV kopen. Zit je vlug aan een 8 uur.
                                    Die 4-5 uur zal toch ook wel de theorie zijn om van 0 naar 100% te laden? In de praktijk doet niemand dat. Je rijdt de batterij toch niet volledig leeg voor je gaat laden en het laden van de laatste 20% doe je alleen als je tijd genoeg hebt (duurt in verhouding veel langer dan de eerste 80%).
                                    Ik vind dat niet lang hoor.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door midas Bekijk Berichten
                                      Voor mij geen van beide . Ik moet een aanhangwagen kunnen trekken en in beide gevallen NIET toegestaan. Keuze snel gemaakt zal iets worden met benzine of cng.
                                      Is 1500kg te weinig?
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #59
                                        tesla mag toch een trekhaak hebben


                                        Tesla Model X Tows Alfa Romeo 4C In Crazy Drag Race Against Alfa Romeo 4C!We’ve seen some pretty ridiculous Tesla drag races over the years, more recently a ...
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          En ook veel Volvo's, enz.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X