Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou je volgende een hybride zijn ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Is 1500kg te weinig?
    Ik vind eerder een normverbruik van 5.0 liter "te veel" om zo'n driedubbel systeem te verantwoorden.

    Comment


    • #62
      Ze kunnen ook gewoon eens auto's van minder dan 800kg beginnen bouwen, zal het verbruik ook minder zijn... maar ja daar raken ze al hun rommel niet meer kwijt

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        Die reden heb ik nog niet ondervonden (maar het kan wel goed zijn dat het voor een ander een ander verhaal is).




        Gij spreekt nu gewoon altijd over u, maar gij zijt echt de massa niet hoor. En gij zijt voor zo een fabrikant peanuts. De massa, daar draait het om.

        Gij zijt nu ineens betoverd door EV omdat ge de kans kreeg er ene te kiezen die aan uw wensen voldoet en uw dagdagelijkse verplaatsingen kan dekken. En dat is ook niet zo voor iedereen. Tis niet omdat gij content zijt met ne Koreaanse EV, dat gewoonweg iedereen dat dan maar moet zijn en doet ge soms nogal wat arrogant naar mensen die er niet tevreden mee zouden zijn. Ge zou uwe draai veel beter vinden op een EV forum, denk ik

        De ene wil het niet, de andere kan er niets mee doen. De geschikte EV voor mij persoonlijk moeten ze nog uitvinden. En in die tussentijd, ga ik nog lekker dieselen




        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
          Je bent nog altijd niet mee: 1 soort laadpaal en iedere EV rijder zijn persoonlijke laadkaart (met het bijhorende tarief of gewoon gratis).
          Bij een openbare laadpaal (dezelfde paal dus) kan je zelfs verschillende tarrieven aangerekend krijgen naargelang je (multi)laadkaart. Maar ook dat is geen probleem. De app toont de prijs van de laadpaal (voor jouw laadkaart) en zelfs of de paal bezet is of vrij.
          Klinkt simpel, maar zover zijn we nog lang niet.

          Maar als ik het zo zie, moet ik al de mensen die ik gratis wil laten laden een aparte kaart geven? Ook die bepaalde klant die 1 à 2 x per jaar langs komt voor een groot contract te tekenen?

          Comment


          • #65
            Zullen toch ook poepsimpele systemen voor zijn. Bv. Met een barcode die je afprint/doormailt die eenmalig /die dag te gebruiken is, die dan gescanned kan worden

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Zullen toch ook poepsimpele systemen voor zijn. Bv. Met een barcode die je afprint/doormailt die eenmalig /die dag te gebruiken is, die dan gescanned kan worden
              Zou idd kunnen, maar het gebruiksgemak begint echt wel ingewikkeld te worden. Dus als ik dan bv een 5-tal klanten af moet waar ik gratis mag laden, moet ik mss ze alle 5 eerst een mail sturen om te vragen of:
              1. Ik kan laden
              2. Ik 'mag' laden
              3. Ik gratis mag laden
              4. In geval van gratis laden ze mij dan een barcode willen mailen

              Aan de hand van die gegevens kan ik dan ook mijn route uitstippelen en zo krijgt mijn werkdag dus weer een heel andere dimensie

              Allemaal wat ver gezicht, maar in de toekomst zal het allemaal wel automatisch gaan via de smartphone.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Klinkt simpel, maar zover zijn we nog lang niet.

                Maar als ik het zo zie, moet ik al de mensen die ik gratis wil laten laden een aparte kaart geven? Ook die bepaalde klant die 1 à 2 x per jaar langs komt voor een groot contract te tekenen?
                Bij ons liggen die kaartjes aan de receptie.
                Je parkeert bij de paal, en de receptioniste geeft je dat kaartje om de paal te unlocken, en je geeft dat gewoon terug.
                Simpel en het werkt.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Bij ons liggen die kaartjes aan de receptie.
                  Je parkeert bij de paal, en de receptioniste geeft je dat kaartje om de paal te unlocken, en je geeft dat gewoon terug.
                  Simpel en het werkt.
                  Dat werkt zeker, maar nog steeds omslachtig
                  Maar swat, zoals gezegd dat het in de toekomst wel veranderen. Mentaliteitswijziging waar ik sowizo de eerste 5,5 jaar nog niet aan toe ben, en daarna zien we wel.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Gij spreekt nu gewoon altijd over u, maar gij zijt echt de massa niet hoor. En gij zijt voor zo een fabrikant peanuts. De massa, daar draait het om.

                    Gij zijt nu ineens betoverd door EV omdat ge de kans kreeg er ene te kiezen die aan uw wensen voldoet en uw dagdagelijkse verplaatsingen kan dekken. En dat is ook niet zo voor iedereen. Tis niet omdat gij content zijt met ne Koreaanse EV, dat gewoonweg iedereen dat dan maar moet zijn en doet ge soms nogal wat arrogant naar mensen die er niet tevreden mee zouden zijn. Ge zou uwe draai veel beter vinden op een EV forum, denk ik

                    De ene wil het niet, de andere kan er niets mee doen. De geschikte EV voor mij persoonlijk moeten ze nog uitvinden. En in die tussentijd, ga ik nog lekker dieselen



                    Uiteraard spreek ik alleen over dingen die ik zelf te weten ben gekomen of zelf ondervind. Spreken in naam van de massa laat ik aan politici over.
                    En forumleden zoals jezelf die dus blijkbaar spreekt in naam van de massa.
                    Dat een ander andere ervaringen kan hebben stond zelfs vermeld in mijn reply waar je op reageert.
                    Laten we er dan maar op houden dat ik zeer veel geluk heb en niet de nadelen ondervindt die de massa ondervindt die jij vertegenwoordigd.
                    Ik geef wel de voordelen en de weinige nadelen mee van iets dat ik zelf al gebruik terwijl jij voortdurend veronderstellingen doet over de nadelen van iets dat je niet eens gebruiikt. Ik denk dat jij eerder de uitzondering bent dan deel van de massa waar je het over hebt (waar niets verkeerd mee is maar dan begrijp ik je steen werpen niet). De "massa" (zie hieronder) heeft nl. geen verplaatsingspatroon van meer dan 300 Km per dag. Dat zullen eerder de uitzonderingen zijn.
                    En bijna iedere EV rijder, zeker die dagelijks langere afstanden doet, heeft een persoonlijke laadkaart (heb ik al uitgelegd) die contactloos werkt op de meeste laadpalen. En ieder zichelf respecterend bedrijf met eigen laadpalen en die laden toelaat voor derden stelt ofwel die laadpaal daarvoor open of als ze het alleen voor bezoekers aan hun bedrijf openstellen is de balie in het bezit van een tijdelijke laadkaart (bv. inruilen tegen identiteitskaart). Simpeler kan het niet. Wordt zo bij ons in het bedrijf toegepast (geen theorie dus) en in de bedrijven waar ik als derde kom. En ik kom in meer bedrijven waar ik al, indien gewenst, kan laden dan ik destijds benzine of diesel kon tanken. Daarvoor moest en moet ik in 99% van de gevallen nog altijd stoppen bij een tankstation en er bij blijven staan terwijl ik tank. Zelfs in zo iets banaal als de Lidl kan ik tegenwoordig al gratis snelladen terwijl ik er een halfuurtje winkel. Is mpe bij benzine/diesel nog nooit overkomen.
                    Buiten de vele nadelen van EV rijden zijn er (voor mij) dus wel ook legio voordelen. Je moet ze alleen willen zien en benutten. En ik heb zo'n klein vermoeden (maar dat is maar een vermoeden en geen zekerheid) dat de voordelen voor e-rijden alleen maar gaan toenemen en die van benzine/diesel rijden langzaam gaan afnemen.
                    Last edited by ivob2; 17/04/2019, 17:25.

                    Comment


                    • #70
                      Ik snap je heel goed he, daar niet van. En misschien het daarom voor jouw nog niet interessant. Maar er zijn toch maar bitter weinig mensen die geregeld aan meer dan 400km per dag komen. En van deze groep zal de groep die elke dag op andere plaatsen moet zijn nog eens kleiner zijn (en dus gene vast laadplaats heeft weg van huis). Dan moet deze kleine groep nog maar wat langer wachten tot er meer /andere mogelijkheden zijn he.

                      Maar van degenen die niet in die groep zitten, lijkt het me alleen maar gemakkelijker. Aangezien ik, net zoals de meesten, zelden meer dan 400km doe op dagbasis, zal ik eigenlijk "nooit" moeten tanken.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Klinkt simpel, maar zover zijn we nog lang niet.
                        Nou wij wel (in één bedrijf al een duizendtal individuen die blijkbaar geen deel uitmaken van de massa).
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Maar als ik het zo zie, moet ik al de mensen die ik gratis wil laten laden een aparte kaart geven? Ook die bepaalde klant die 1 à 2 x per jaar langs komt voor een groot contract te tekenen?
                        Als je het perse zo wil zien moet je dat dan maar zo doen.
                        En ik zal de laatste zijn om je tegen te houden om te blijven dieselen. Ieder zijn ding.
                        Maar daarom trek ik diesel rijden nog niet in het belachelijke door allerlei argumenten te verzinnen waar ik geen ervaring mee heb.
                        Ik heb wel het voordeel gereden te hebben met benzine, diesel, PHEV en EV. Dus vergelijken aan de hand van persoonlijke ervaringen ipv eigen negatieve fantasie of van "horen zeggen" is er niet bij.
                        Kort samengevat: benzine en diesel was het best voor lange afstanden. Maar die zijn voor ons zo sporadisch dat ze niet meer van doorslaggevend belang zijn.
                        PHEV (met een motor op iedere as) reed het leukst en sportiefst. Pure fun. Maar de actieradius van de batterij viel in de praktijk zo tegen dat het ook niet meer dan fun was. Voor de rest was het een driecilinder met een actieradius niet veel groter dan een EV (nauwelijks 500 km combi benzine en electro).
                        Over de EV heb ik blijkbaar al teveel gezaagd. Dus daar ga ik je niet meer mee lastig vallen.
                        Last edited by ivob2; 17/04/2019, 17:25.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          en doet ge soms nogal wat arrogant naar mensen die er niet tevreden mee zouden zijn. Ge zou uwe draai veel beter vinden op een EV forum, denk ik
                          Sorry ik wist niet dat dit een exclusief benzine/diesel autoforum was.
                          En arrogant? Je zit constant af te geven op de wijze en de mogelijkheden van e-laden in een Hybride topic terwijl je een zelf verklaarde verstokte dieselrijder bent met een in de nabije toekomst niet te wijzigen mentaliteit? (je eigen woorden). Iemand die je niet gestaafde veronderstellingen dan uit eigen ervaring wil weerleggen zou dan arrogant zijn?
                          Ik denk niet dat ik in topics over andere ICE auto's (waar ik nochtans ook decennia ervaring mee heb) negatief zit af te geven op die auto's.
                          Met uitzondering van de elektronica van de tweede generatie Insignia's. Maar dat was ook uit eerste hand. (Een item wat GM jaren later zelf in een terugroepactie moest toegeven).
                          Last edited by ivob2; 17/04/2019, 17:33.

                          Comment


                          • #73
                            Ter zake:
                            A mildly manic news update, with some sad stories, some mad stories and and all electric Ford Transit. In a couple of years.00:33 Ford EV report from their r...

                            Comment


                            • #74
                              Neen.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #75
                                Morgen een testrit met een XC60 T8.

                                Die is een stukje duurder dan mijn huidige V90 (pakweg 20-25k) maar VAA-gewijs is die bijna de helft van hetgeen ik nu betaal .

                                Ik ben eens benieuwd hoe zo'n hybride ding rijdt. De enige hybride die ik ooit heb gereden was een panamera, maar dat is was in DE en in sport+ dus ik dat was wat naast de kwestie
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #76
                                  Bestaat zon V90 niet in hybride? Toch veel knapper dan zon SUV geval
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Bestaat zon V90 niet in hybride?
                                    Uiteraard.
                                    https://www.volvocars.com/nl-be/conf...or/twin-engine

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                      Dat is pas een dikke kar! Zou mij absoluut bekoren!
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Net terug uit Moldavia en het rijdt daar vol met hybride priussen en lexus. Allen USA import.
                                        Polo 6n 1.4

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                          Dat is pas een dikke kar! Zou mij absoluut bekoren!
                                          Het werkelijk elektrisch bereik is zo'n 30 Km.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X