Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou je volgende een hybride zijn ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

    Ik vraag me af hoeveel bedrijven er binnen een paar jaar spijt zullen hebben van al die hybrides als ze het werkelijke verbruik zien dat in veel gevallen niet beter zal zijn dan een doorsnee benzine of diesel.
    Als je geen honderden kilometers per dag moeten rijden zie ik niet in waarom ze spijt zouden moeten krijgen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Ik ben blij dat ik dus die vrijheid nog heb om daar niet in mee te gaan

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
      Wij hebben de kans om zelf te kiezen dus waarom niet allebei.
      Als daily vind ik deze perfect en om de verplichte ritten zoals boodschappen te doen is het net heel leuk.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Van de Lexus (IS300h) zijn wij voorlopig nog heel content. Heeft na 4j. nu 65000km en volledig probleemloos. Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Mijn vrouw rijdt er dagelijks 2 keer 23km woon-werk mee in combinatie van stadsverkeer en 70km wegen.
        Vorige maand zijn we ermee h/t naar Oostenrijk gereden met gemiddeld verbruik van 5,8 liter. Zelfde tripje 3j. geleden was 6,2l dus hij wordt precies zuiniger en zuiniger . OK, het is geen koersmachien maar met 223pk wel redelijk vlot. Een gelijkaardige diesel gaat zeker niet beter doen maar wel meer stinken en meer kosten in onderhoud.
        Is volgend jaar fiscaal afgeschreven maar ik weet begot nog niet wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn.

        Heb al eens zitten zien naar een tweedehands BMW i3 (gezien we hier toch elektriciteit over hebben) om privé te kopen en dan iets anders dat leuk is op de bvba. Maar die dingen kosten nog belachelijk veel geld en die eerste modeljaren 60Ah hebben maar een praktijk rijbereik van 120km. Da's ongeveer even veel als bij de Lexus het reservelampje begint te branden
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

          Als je geen honderden kilometers per dag moeten rijden zie ik niet in waarom ze spijt zouden moeten krijgen.
          Ik bedoel op veel hybride rijders die hun auto zelden (kunnen) inpluggen en daarnaast ook heel de groep die dagelijks te lange afstanden doet om zeer veel nut te hebben van een hybride (een deel van de grote groep filerijders naar Brussel)

          Zelf zou een hybride voor mij tot voor kort ook geen goeie keuze geweest zijn wegens teveel lange afstanden. Vanaf dit jaar ligt dat helemaal anders (vooral verplaatsingen van 40-50 km enkele rit)
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Tja, veel bedrijven leasen er om taksen te ontlopen maar zitten met een torenhoog verbruik.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Van de Lexus (IS300h) zijn wij voorlopig nog heel content. Heeft na 4j. nu 65000km en volledig probleemloos. Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Mijn vrouw rijdt er dagelijks 2 keer 23km woon-werk mee in combinatie van stadsverkeer en 70km wegen.
              Vorige maand zijn we ermee h/t naar Oostenrijk gereden met gemiddeld verbruik van 5,8 liter.
              Stad en 'trage' secundaire wegen zijn de perfecte biotoop voor hybrids
              Verbaast me wel dat die Lexus ook op langere afstanden nog zo zuinig is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Een gelijkaardige diesel gaat zeker niet beter doen maar wel meer stinken en meer kosten in onderhoud.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Van de Lexus (IS300h) zijn wij voorlopig nog heel content. Heeft na 4j. nu 65000km en volledig probleemloos. Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Mijn vrouw rijdt er dagelijks 2 keer 23km woon-werk mee in combinatie van stadsverkeer en 70km wegen.
                  Vorige maand zijn we ermee h/t naar Oostenrijk gereden met gemiddeld verbruik van 5,8 liter. Zelfde tripje 3j. geleden was 6,2l dus hij wordt precies zuiniger en zuiniger . OK, het is geen koersmachien maar met 223pk wel redelijk vlot. Een gelijkaardige diesel gaat zeker niet beter doen maar wel meer stinken en meer kosten in onderhoud.
                  Is volgend jaar fiscaal afgeschreven maar ik weet begot nog niet wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn.
                  Dat verbruik op lange afstand verbaast mij eigenlijk, want dat haal ik ook met mijn Megane GT met 205 pk.
                  Maar hoe zit het met het verbruik op korte afstanden, dat woon - werk verkeer? Ik vermoed dat hij daar wel het verschil maakt, want daar is ht verbruik bij mij een stuk hoger.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Een collega van mij was één van de eersten om toentertijd een Prius te kopen. Die rijdt wel veel, maar inderdaad, steeds relatief korte afstanden. Sindsdien heeft die altijd opnieuw een Toyota hybride gekocht en iets anders kan je aan hem echt niet meer kwijt. Een andere rijdt sinds een jaar of 3 met een Auris en is lovend. Nog een andere heeft tamelijk recent zijn Volvo V60 ingeruild voor een Hyundai Ionic Hybrid en is tot nog toe heel tevreden.

                    Persoonlijk, ik weet het niet. Hybride is niet slecht, wel steeds vrij duur en complex. En een soort tussenoplossing. Van gas ben ik niet zo'n fan. Diesel zou ik niet meer nieuw kopen, ook niet voor lange afstanden. Puur benzine, dat wordt waarschijnlijk op vrij korte termijn hetzelfde verhaal als diesel. Het liefst full EV dan maar.
                    Zet ik dat over naar ons gezin en met carte blanche, dan hebben wij 2 wagens vandoen waarvan ééntje 30K km/jaar voor mijn woon-werk en een andere nauwelijks 12K/jaar. Een gezin van 3 volwassenen en 1 kind voor de uitstapjes en de autovakanties.
                    En daar ben ik nog niet helemaal over uit: ofwel een ruime (duurdere dus) EV gezinswagen die ik gebruik ook voor woon-werk en daarbij een goedkope kleine benzine als 2de wagen ofwel een kleinere betaalbare EV als woon-werk wagen en een niet te dure benzine gezinswagen.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

                      Stad en 'trage' secundaire wegen zijn de perfecte biotoop voor hybrids
                      Verbaast me wel dat die Lexus ook op langere afstanden nog zo zuinig is.
                      Heenreis was 6,0 en terugreis 5,6 met heel druk verkeer en veel 'baustellen' in Duitsland
                      Dan kun je veel uitbollen in EV-mode verbruik je eigenlijk niets.

                      Moet wel zeggen dat we zelden boven 120-130 gaan
                      Bij continu 140-160 gaat die ook richting 7- 7,5
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

                        Maar hoe zit het met het verbruik op korte afstanden, dat woon - werk verkeer? Ik vermoed dat hij daar wel het verschil maakt, want daar is ht verbruik bij mij een stuk hoger.
                        Ook tussen 5 en 6 liter, winter-zomer maakt al dik een halve liter verschil
                        Met een hybride zeker icm CVT moet je ook wat leren rijden. Optrekken als een slak is niet de zuinigste optie, beter vlotjes gas geven en dan zoveel mogelijk batterij-energie recupereren in EV-mode door wat anticiperend te rijden
                        Last edited by Rennfox; 17/08/2019, 19:48. Reden: typo
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • Stoort me wel enorm dat je in België voor verkeersbelasting nog steeds belast wordt op fiskale pk.
                          In de IS300h ligt een 2.5 liter waar ze dus jaarlijks 600 euro op heffen, zelfs al is de co2 maar 99g en draait die motor bij manier van spreken de helft van de tijd niet.

                          Voor mijn Golfke met 360pk dat 10-11 liter verbruikt betaal ik maar 400 euro omdat het maar een 2 liter is.
                          Privé zou ik zo'n IS waarschijnlijk niet kopen. Bij GS450h en RX450h is het nog een stukje erger, daar zijn het 3,5 l V6 en mag je 1500 afdokken,...absurd

                          Staat gelukkig op bvba dus maakt de aftrekbaarheid (99g co2) veel goed
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Ik betaal 1050€ op de M3 en 850€ op de N55 particulier, zonder te wenen.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Maar € 1.000 voor de M3?

                              Das weinig.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Ongeveer hetzelfde hier met een inschrijving eind 2013, dat is niet weinig voor een kar van 17 jaar oud. Dat ding heeft de staat op allerlei manieren al mooi opgebracht en blijkbaar is het toch zo geen groot gevaar want dat mag nog jaren binnen in die milieuzones.
                                Doe mij maar taks op basis van km vanaf een bepaalde leeftijd bij de jaarlijkse keuring (je mag er nog een ecofactor aan toevoegen ook zelfs). Dan stonden er al 5 speeltjes in mijn garage. Youngtimer statuut heb ik nog nooit een voorstel van gezien, ze pesten zelfs de oldtimers weg.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Ik betaal 1050€ op de M3 en 850€ op de N55 particulier, zonder te wenen.
                                  Tja hoe verhouden die zich tot de 99g co2 van die Lexus, best voor u dat het geen veelvoud is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                    Ongeveer hetzelfde hier met een inschrijving eind 2013, dat is niet weinig voor een kar van 17 jaar oud. Dat ding heeft de staat op allerlei manieren al mooi opgebracht en blijkbaar is het toch zo geen groot gevaar want dat mag nog jaren binnen in die milieuzones.
                                    Doe mij maar taks op basis van km vanaf een bepaalde leeftijd bij de jaarlijkse keuring (je mag er nog een ecofactor aan toevoegen ook zelfs). Dan stonden er al 5 speeltjes in mijn garage. Youngtimer statuut heb ik nog nooit een voorstel van gezien, ze pesten zelfs de oldtimers weg.
                                    Die oldtimerregeling werd ook flagrant misbruikt.
                                    1 keer keuren en dan nooit meer zet de deur open voor allerlei charlatans
                                    En de beperkingen voor de O-platen (geen woon-werk of woon-school) daar veegden velen ook feestelijk hun voeten aan

                                    De slechten verpesten het dan voor de goeden, is altijd zo in alles.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Dat verbruik op lange afstand verbaast mij eigenlijk, want dat haal ik ook met mijn Megane GT met 205 pk.
                                      Gij vindt dat veel of wat, 5,8 liter voor een auto van 1600kg met 223pk op benzine?


                                      Comment


                                      • Nee,helemaal niet, had alleen verwacht dat een hybride het beter zou doen dan mijn benzine wagen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Op zich is dat niet abnormaal zo een verbruik, naar Oostenrijk met de Tiguan 1.4 TSI (197pk), 4 volwassenen + 1 kind en een grote dakkoffer. 6.9liter verbruikt op 840km en altijd maximumsnelheid gereden waar kon.



                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X