Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zou je volgende een hybride zijn ?
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOp zich is dat niet abnormaal zo een verbruik, naar Oostenrijk met de Tiguan 1.4 TSI (197pk), 4 volwassenen + 1 kind en een grote dakkoffer. 6.9liter verbruikt op 840km en altijd maximumsnelheid gereden waar kon.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Straf.
Mijn 1.4 in de leon st met dakkoffer kwam over een trip naar Kroatië niet onder de 8 liter. Overal de snelheidslimieten gereden en in DE tussen de 160-170 waar kon.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Jammer genoeg bent u niet het scherpste potlood in de doos. Mijn M3 doet 1500 km per jaar, dus bereken de uitstoot op jaarbasis gerust en vergelijk eens met de Lexus. En ik betaal dit bedrag particulier.
Gij se vervuiler! De wereld ga kapot door u!
Ach ja, mijn auto heeft op papier 119gr uitstoot en reëel zit ik op 204,5gr..BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Straf.
Mijn 1.4 in de leon st met dakkoffer kwam over een trip naar Kroatië niet onder de 8 liter. Overal de snelheidslimieten gereden en in DE tussen de 160-170 waar kon.
Ik heb niet harder als 150 gereden, zo stabiel is een Tiguan niet en al zeker niet met gewicht en koffer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenStoort me wel enorm dat je in België voor verkeersbelasting nog steeds belast wordt op fiskale pk.
In de IS300h ligt een 2.5 liter waar ze dus jaarlijks 600 euro op heffen, zelfs al is de co2 maar 99g en draait die motor bij manier van spreken de helft van de tijd niet.
Voor mijn Golfke met 360pk dat 10-11 liter verbruikt betaal ik maar 400 euro omdat het maar een 2 liter is.
Privé zou ik zo'n IS waarschijnlijk niet kopen. Bij GS450h en RX450h is het nog een stukje erger, daar zijn het 3,5 l V6 en mag je 1500 afdokken,...absurd
Staat gelukkig op bvba dus maakt de aftrekbaarheid (99g co2) veel goed
Heb mij dezelfde bedenking gemaakt.
Ev en hybride promoten voor het milieu maar dan het dubbele vragen aan taksen dan voor een hothatch die veel meer verbruikt en dus ook veel meer vervuild.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Straf.
Mijn 1.4 in de leon st met dakkoffer kwam over een trip naar Kroatië niet onder de 8 liter. Overal de snelheidslimieten gereden en in DE tussen de 160-170 waar kon.
Op reis zat ik aan 6 en zij op 9L.
Volgeladen en overal het max gereden.
En zij reden dan nog in mijn slipstream.den borre
Int3x0r
Comment
-
Ik heb op reis op een totaal van 2400km 9,1L verbruikt met de F10 535i. Verschillende weersomstandigheden (oa zware regenval) en accordeonfiles gehad ook (autoroute du soleil).“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Altijd als eerste weg aan de lichten...... behalve als er een Tesla naast u staat.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk heb op reis op een totaal van 2400km 9,1L verbruikt met de F10 535i.
Dat is zelfs geen mussendorst maar een muggendorst!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Jammer genoeg bent u niet het scherpste potlood in de doos. Mijn M3 doet 1500 km per jaar, dus bereken de uitstoot op jaarbasis gerust en vergelijk eens met de Lexus. En ik betaal dit bedrag particulier.
Het punt was dat je in het geval van die Lexus voor een hybride absurd veel taks betaalt in vgl. met krachtiger wagens die in de praktijk veel meer uitstoten.
Dat jij maar 1500km rijdt en dat je privé betaalt doet hierbij helemaal niets terzake.
Verkeersbelasting is tot nader order een taks op bezit en niet op gebruik. Al reed je er maar 150km mee, dat boeit niet. Of had je misschien applaus verwacht?
Nog een fijne zondag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Ik mag dan misschien niet het scherpste mes zijn in de la, jij bent zeker wel het meest stompe (en lompe).
Het punt was dat je in het geval van die Lexus voor een hybride absurd veel taks betaalt in vgl. met krachtiger wagens die in de praktijk veel meer uitstoten.
Dat jij maar 1500km rijdt en dat je privé betaalt doet hierbij helemaal niets terzake.
Verkeersbelasting is tot nader order een taks op bezit en niet op gebruik. Al reed je er maar 150km mee, dat boeit niet. Of had je misschien applaus verwacht?
Nog een fijne zondag!
Btw, een applausje voor liefhebberij en toewijding mag zeker!
Cheers fella!Last edited by order66; 18/08/2019, 16:48.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenAch ja, mijn auto heeft op papier 119gr uitstoot en reëel zit ik op 204,5gr..
Reëel zit ik op 173 gr (volgens spritmonitor)
En dan zeggen ze dat de naftjes slecht zijn voor het klimaatOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
We hebben er ook zo twee (Tiguan tsi) in de familie en die zitten aan een algemeen gemiddelde van net geen 11L.
Op reis zat ik aan 6 en zij op 9L.
Volgeladen en overal het max gereden.
En zij reden dan nog in mijn slipstream.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
Ik ken er ook zo'n paar, die lijken wel met een digitaal pedaal te rijden, aan of uit en constant remmen. Super irritant als passagier en ook als ze voor je rijden want altijd die remlichten. Nul anticiperen.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenDat is zoals in de motorsport. Volgas of remmen, anders verlies je secondenVW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOp zich is dat niet abnormaal zo een verbruik, naar Oostenrijk met de Tiguan 1.4 TSI (197pk), 4 volwassenen + 1 kind en een grote dakkoffer. 6.9liter verbruikt op 840km en altijd maximumsnelheid gereden waar kon.
oei sorry 't zijn struikjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
ge moogt wel ne keer uw onkruid trekken op uwen oprit
oei sorry 't zijn struikjes
Comment
Comment