Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stijging premie autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stijging premie autoverzekering

Graag even jullie advies. De autoverzekeringen vervallen bij mij allemaal rond deze periode. Nu krijg ik telkens een brief waaruit blijkt dat de tarieven gewijzigd werden.

MINI Clubman: 70 euro stijging
    BMW 635: 15 euro stijging (= 10%)
    BMW 520d: 70 euro stijging

De MINI Clubman en de BMW 520d hebben een full omnium. De BMW 635 heeft enkel een BA.

Ik heb de verzekeringsmaatschappij gecontacteerd omdat er jaarlijks prijsstijgingen zijn. Ik kreeg onderstaande feedback:
    "Blijkbaar zit er al zoveel korting op (50% in BA en 35 % in omnium) dat ik hier geen korting meer kan bekomen…"

Ik ben momenteel verzekerd via een makelaar bij AG Insurance. Mijn BM is -2 (bestaat dit trouwens nog?? Hier hoor je héél tegenstrijdige verhalen over) en die is levenslang zo ivm schadevrij rijden. Deze werkt ook nog met andere partners samen. Baloise, AXA, Vivium, Fidea, Allianz…. Bijkomend zei mijn makelaar: "Het is wel zo dat je er altijd mee moet rekening houden dat een verzekeraar tariefverhogingen kan doen. En als er ééntje mee begint, dat de andere meestal volgen…."

Wat is jullie mening? De prijsstijgingen zijn nu ook niet zo groot maar het gaat me eerder om het principe. Mijn auto's dalen jaarlijks in waarde en toch wordt de omnium duurder. Hier klopt iets niet. Zijn er andere verzekeringsmaatschappijen die eerder aan te raden zijn?
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Eens bij een andere makelaar gaan luisteren en als die met gelijkaardige tarieven komt zit je goed indien niet overtappen want dan speelt die met uw voeten of doet niet genoeg moeite.
    Polo 6n 1.4

Comment

Herkenbaar, zat vroeger ook bij AG en heb ook die -2 bonus malus behaald. Kwam inderdaad ieder jaar wel wat euro's bij op de premie. Maar dat heb ik bij m'n huidige autoverzekeringen ook (dat er ieder jaar iets bijkomt) . Ik zit nu bij Touring nv voor de "goeiekoop", of de service bij problemen goed is kan ik niet zeggen want ik heb nog niks voorgehad.

Comment

Heb ik ook meegemaakt , dan prijs gevraagd bij corona direct en was voor mijn 3 wagens 400 euro goedkoper.
        Prijsofferte doorgestuurd naar mijn verzekeraar en dezelfde prijs gekregen.
        Bandieten zij het , allemaal.
        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Oho dat mag jij op dit forum niet zeggen hoor dat wordt poepeklets

Bij Ethias gaat mijn ominum wel jaarlijks omlaag...
          Last edited by order66; 19/04/2019, 23:16.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Informeer eens bij Erard, zij hebben erg interessante "liefhebbersformules" en ook de schadeafhandeling loopt vlot (toch al zeker bij een ongeval niet in fout, zelf onlangs meegemaakt met de Fiat 500).
            Ik zat daarvoor via een makelaar bij Baloise, die ook elk jaar de polis lieten opslaan "omdat ze anders niet genoeg winst maakten", en ging bv voor de Alfa 166 3.2 van 600 naar 450 euro voor de BA.
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

PM box zit vol Beemer

Comment

Ik vind dat de prijzen van de verzekering nogal rare sprongen maken.
                Bij de Citroën die ik 7 jaar heb gehad ging de prijs de eerste 2 jaar elk jaar met zo'n 20 euro omlaag, om dan terug met 20 euro omhoog te gaan, 3 jaar stabiel te blijven en dan opnieuw met zo'n 20 euro te stijgen om ongeveer terug op de beginprijs uit te komen.

De Megane nu kost al twee jaar even veel.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mijn ervaring leert me ook dat ze gewoon proberen met die prijsstijgingen, als je dan een opmerking maakt dan valt de prijsstijging meteen weg. Mijn vader en ik zitten bij dezelfde makelaar en na een blikschade geval waar de andere partij ook verzekerd bleek te zijn bij dezelfde maatschappij was die van mening dat ieder maar zijn eigen schade moest betalen. Mijn vader trok meteen al zijn verzekeringen weg bij die maatschappij en ik dreigde ook om te veranderen. Ineens kan de premie dan een mooi stuk naar beneden én als ik beslis om een clausule te laten opnemen dat ik de enige bestuurder ben van mijn twee wagens dan kan er nog eens 60€ af per wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    PM box zit vol Beemer
                    Mijn PM box is leeg maar ondertussen heb ik al een paar jaar hetzelfde probleem. Telkens dezelfde melding ook al staat er niks meer in. Ik ben ook véél toegangen kwijt op forum en ik krijg niemand te pakken om ze me terug te bezorgen .

Mij lijkt het logisch dat de verzekering stijgt van een brokkenpiloot. Maar in mijn geval krijg ik van die brieven aan waarbij ze telkens vol lof zijn over de samenwerking, levenslang BM -2, extra voordeeltarieven voor extra verzekeringen,... Maar toch blijft de prijs stijgen... In het geval van de F10 is de waarde op 3 jaar tijd misschien wel gehalveerd. En toch wordt de verzekering duurder. Dit kan toch niet...

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ja Beemer, hier gelijkaardige problemen sinds een paar jaar (na "grote werken" aan het forum). Ik heb toen verschillende keren gevraagd wanneee die problemen opgelost gingen worden en kreeg iedere keer antwoord dat dat wel in orde zou komen ...
                      Een dik half jaar later was nog niks veranderd en kon er plots niks aan gedaan worden.
                      Aangezien ik beu was er nog tijd in te steken heb ik het toen maar zo gelaten.

Ik sta bij Belfius ook op de laagst mogelijke schaal bij mijn verzekering (BM -5, een aantal jokers, ...). Maar die prijsschommelingen vind ik ook heel raar.
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

...er is die storm geweest
                        vermits ze weinig volk op prepensioen mochten zetten, zichtbaar, zijn hun kosten gestegen, ook kwa pensioen

vragen staat vrij, àls ze prijsverhogen mag je ook weg zonder discussie
                        doe zoals met telecom en elec en gas...elk jaar opnieuw vergelijken

Comment

Er is hoop. Net bericht gekregen dat mijn makelaar tarieven heeft opgevraagd bij de concurrentie. Het is een supergoede makelaar die ik iedereen kan aanbevelen. Hopelijk geraken we eruit.

Inmiddels heb ik offertes aangevraagd bij Allianz en Baloise.
                          Vivium verstuur ik ten laatste morgen! Hopelijk heb ik dan een concurrerend tarief, prijs/kwaliteit natuurlijk.

@Kitt: Ik erger me kapot aan het AW forum... Bij mij blijft het extreem traag werken. Mijn PM Box werkt niet, ik kan niet alle rubrieken lezen en er is niemand die er iets aan doet... Onbegrijpelijk... Hierdoor ben ik ook minder vaak aanwezig al volg ik nog steeds bepaalde rubrieken.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Mijn BA werd ineens bijna gehalveerd door AG vorig jaar (was al niet zoveel voor een E46 M3 en bonus malus 0) en ik kreeg daar retroactief het verschil terug ook van de afgelopen jaren omdat ik blijkbaar teveel had betaald.
                            Ik weet ook dat de makelaar elk jaar met een mooie cheque passeert bij mijn ouders als er geen ongevallen gebeurd zijn. En ik zal het eens navragen maar dat een premie zou gestegen zijn kan ik mij niet echt voorstellen. Ze zitten daar wel al tientallen jaren met de hele boel maar toch..

Comment

De absolute bedragen die je opnoemt zijn weliswaar hoog (al weet ik niet hoe ze zich verhouden tot het bedrag van de premie, behalve bij je 635), maar indien je in de meest gunstige risicoklasse zit (x aantal jaren schadevrij, BM 0 of -2, ...) kan het inderdaad niet meer goedkoper bij die maatschappij (tenzij de makelaar, als er al een makelaar is, zijn commissie gedeeltelijk laat vallen, als hij dat al niet gedaan heeft). Een normaal verschijnsel is dan de jaarlijkse indexatie van de premie (neen, geen 10%, eerder 1-2% in mijn ervaring).

Als je niet meer tevreden bent --> prijs opvragen bij andere maatschappijen! Indien de premies veranderen kan je, wettelijk gezien (staat ook in de vervaldagbrief), meteen je polis annuleren zonder drie maanden vooropzeg (en je elders verzekeren).
                              Let op: in de kleine lettertjes staat dat betalen gelijk staat aan akkoord gaan met de premiestijging, en dan zit je weer een jaar vast.

Ter info: ikzelf ben 32 jaar, rij 14 jaar schadevrij, en zit nu zo ongeveer op het punt dat het niet meer goedkoper wordt. Dit jaar gaat m'n prijs voor het eerst omhoog (+ 7 Euro) voor een van m'n wagens. Maar alles is gestegen (waterprijs, Telenet, m'n loon, ...) door indexatie.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                Heb ik ook meegemaakt , dan prijs gevraagd bij corona direct en was voor mijn 3 wagens 400 euro goedkoper.
                                Prijsofferte doorgestuurd naar mijn verzekeraar en dezelfde prijs gekregen.
                                Wat is het alternatief voor verzekeringen?

Iemand rijdt morgen tegen jouw auto, en er bestaat niet iets zoals verzekeringen. De kerel die het voorheeft kan niet het geld ophoesten om jouw auto te maken. En nu?

Dat is een scenario dat zich HEEL vaak zou voordoen (zeker bij ongevallen met gewonden of erger).

Los van een BA Auto, zijn de meeste verzekeringen niet verplicht. Toch hebben velen er eentje (brand, bijstand, familiale, omnium, rechtsbijstand, ...).

Dus waarom neem je op vrijwillige basis producten af bij 'bandieten'?

Ik ben alvast blij dat ik risico's die ik zelf niet kan betalen (mijn huis dat volledig verwoest raakt, ik die tegen een zeer dure Ferrari rij die total loss verklaart wordt, ...) kan indekken voor een bedrag dat een fractie is van het potentiële schadegeval.

Comment

Vriend van mij is al jaren bij dezelfde verzekering voor zijn huis. Altijd netjes betalen, niks aan de hand. Vorig jaar had hij huisszwam ontdekt. De verzekering doet er alles aan om hem niet te moeten uitbetalen. Laatste nieuws : zijn maatschappij heeft zijn contract eenzijdig beeindigd. Buitengemeten dus. Ze zijn toch zo lief meneer.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vooral ook veralgemenen enzovoort. Elke buitenlander is slecht enzo.

Over ALLES kan je slechte dingen vinden. Iemand die correct na enkele dagen z’n geld uitbetaald krijgt hoor je meestal niet erg hard.

Denk je dat dat soort zaken allemaal niet wettelijk geregeld zijn en het zo makkelijk is voor de verzekering om te zeggen ‘ach, het gezicht van mr. XYZ staat ons niet aan, we gaan nu eens niet betalen’?

Trouwens, ook als cliënt kan je het contract eenzijdig beëindigen? Gewoon opzeggen. Gebeurt alle dagen, door meerdere mensen. Een maatschappij mag dat om een of andere reden niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Vriend van mij is al jaren bij dezelfde verzekering voor zijn huis. Altijd netjes betalen, niks aan de hand. Vorig jaar had hij huisszwam ontdekt. De verzekering doet er alles aan om hem niet te moeten uitbetalen. Laatste nieuws : zijn maatschappij heeft zijn contract eenzijdig beeindigd. Buitengemeten dus. Ze zijn toch zo lief meneer.
                                      Mijn ouders hebben hetzelfde voor.
                                      De afgelopen 5 jaar 3 schadegevallen en ze liggen buiten.
                                      Maar die tientallen jaren dat ze betaald hebben zonder een schadegeval, daar houden ze geen rekening mee.

Comment

Een ervaren en competente makelaar met de nodige flair en connecties mag je toch niet onderschatten hoor.
                                        Natuurlijk moet een verzekering en elke droogstoppel die daar werkt zo weinig mogelijk uitbetalen, dat is hun job.

Comment

Working...
                                        X