Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Front subframe verwijderen advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Front subframe verwijderen advies?




    Polo 6n 16v aan het afbreken motor enzo alles er uit. Maar nu vraag ik me af hoe pak ik het best aan om het hele front subframe te verwijderen?
    Auto staat op palletten in het midden en de hele voorkant is nu van de grond. (op foto not niet)

    Subframe zit vast met 4 bouten (1 &2 zijn al lost die waren zo roest als het maar kon)
    Nu denk ik 3&4
    En dan de moer boven van de veerpoten lossen? (die springer er hopelijk niet uit?)
    En hoe komt het stuurhuis eruit? Binnen de bout de het kruisje samendrukt is eruit maar komt niet direct los? of valt die mee indien al de rest los is?

    En hoe ondersteun ik het subframe? Eventueel 2 paletten onder de banden zodat het niet in zijn geheel naar beneden valt? Of beter een ketting door de triangels en de motortakel op spanning zetten?
    Last edited by verbatim2; 21/04/2019, 00:17.
    Polo 6n 1.4

  • #2
    Ik zou die aandrijfassen eruit halen voor ze stuk zijn. Veerpoten ook of is die naaf onderaan apart, eraf. Normaal zit de stuurstang met bout of met moer vast aan 't stuurhuis(met airbag moet je dat stuurwiel vast tapen).
    En zo is je subchassis veel lichter en handelbaar, wat paletten of blokken eronder en losschroeven, ieder zijn manier.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Ik zou die aandrijfassen eruit halen voor ze stuk zijn. Veerpoten ook of is die naaf onderaan apart, eraf. Normaal zit de stuurstang met bout of met moer vast aan 't stuurhuis(met airbag moet je dat stuurwiel vast tapen).
      En zo is je subchassis veel lichter en handelbaar, wat paletten of blokken eronder en losschroeven, ieder zijn manier.
      Ja die moer is los, ik zal er nog een foto van trekken. Op youtube vond ik niks duidelijk terug.

      Liefst alles in 1 geheel los dan rolt het nog en dat is de bedoeling dat het zo op de trailer meekan, de assen pak ik wel in en daarna strips er rond.
      Maar wat eerst los het subframe of de veerpoten boven? Dat is nu de essentie voor mij? Ik leer al doende...
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        Als die veerpoot enkel met die moer bevestigd is bovenaan,zal je de veer moeten opspannen alvorens die moer te lossen of alles schiet uit elkaar.
        Ik zou eerst de veerpoten losmaken van de wielnaaf, zal veel beter gaan om dan dat frame vanonder de auto te halen.
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          heb je geen kriksteunen ipv paletten ?

          Comment


          • #6
            Die veer hangt vast met 2 moeren dus als ik de bovenste los volgens mij geen probleem


            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            heb je geen kriksteunen ipv paletten ?
            Ja heb er 4 maar die liggen in de trailer op 100km van hier....en die paletten liggen hier toch voorlopig werk dat goed kas is toch oud ijzer dus als die plooit of niet maakt echt niet uit.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Ja heb er 4 maar die liggen in de trailer op 100km van hier....en die paletten liggen hier toch voorlopig werk dat goed kas is toch oud ijzer dus als die plooit of niet maakt echt niet uit.
              slijp die neus eraf en maak er een bbq van (heb er ook zo één gemaakt)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                slijp die neus eraf en maak er een bbq van (heb er ook zo één gemaakt)
                Kan niet lassen helaas, ik zou het dan eerder in de koffer doen en een rijdende BBQ van maken toch?
                Alles is er vanonder intussen. Buiten de veerpoten die komen niet los, je moet er een hex in zetten en dan de moer lossen maar ik heb die hex niet.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #9
                  een vrouw vragen om de hex vast te houden...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Een heks, zei je dus?
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      Haha ik kan niemand wat vragen enkel youtuben. Maar ja die veren zijn nu ook niet zo belangrijk kosten niet veel indien ik die ooit nodig zou hebben.
                      Maar ik moet zeggen lukt wel redelijk eigenlijk proberen en zo raak ik er wel. Juist die remcylinder man ik hoop dat die nooit defect gaat in de polo die rondbolt
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        [/url]

                        Voila op de veerpoten (krijg die niet los) en ruiten na alles gestript. Die benzinetank ging niet los dus maar even op zijn zij en engelse maten over kloppen om die bouten te lossen.
                        Duja nu weet ik waar de roestpunten zitten op mijn andere polo's. Eerste werk de hals van de benzine tanks cleanen!
                        Last edited by verbatim2; 02/05/2019, 00:03.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          ben je van plan van die auto te restaureren zoals die daar ligt ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            ben je van plan van die auto te restaureren zoals die daar ligt ?
                            Te veel roest en ik kan niet lassen Was een parts car. Intussen al weg voor oud ijzer.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Damn, was waarschijnlijk wel tof om zoiets te doen - eraf halen wat nuttig is en ondertussen de aandachtspunten te weten te komen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                Damn, was waarschijnlijk wel tof om zoiets te doen - eraf halen wat nuttig is en ondertussen de aandachtspunten te weten te komen.
                                Ja vond ik ook daarom ook tot de laatste bout gestript hoewel dat nu niet nodig was, maar ik vond het leuk Je moet ergens starten hé.
                                En idd, video van gemaakt waar de aandachtspunten zitten.
                                Wel raar van VW vooraan zitten de spatborden in een laag was van 5mm dik, die heb er moeten smelten met de gasbrander om de de boel daar te lossen. En achter zit er niks op zelfs geen volledige plastic kap en bijna geen wax.
                                Polo 6n 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X