Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tweedehands gezocht.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe tweedehands gezocht.

Momenteel rij ik al bijna 2 jaar met een Abarth 500. Het is nog steeds een bangelijke auto om mee te rijden maar na 2 jaar heb ik het ook wel een beetje gehad en ben ik opzoek naar iets groter/ruimer en iets meer luxe en comfort. Mijn autogeschiedenis is als volgt.
    Opel Astra h 1.3 cdti, Citroën Nemo 1.4hdi lv, Abarth 500. Ik maak dus graag rare sprongen op het vlak van wagens en ook deze keer ben ik opzoek naar iets totaal ander, ik probeer alles eens graag uit.
    Wagens die ik momenteel veel aan het bekijken ben.
    Volvo v40 en v60, Citroën DS4 en DS5, Peugeot 308 en 508, Fiat Tipo, Kia Ceed, BMW 1, etc.
    Ook allemaal heel uiteenlopende wagens dus.

Daar ik dus door het bos de bomen niet meer zie vraag ik jullie hulp.

Wat zoek ik?
    Tot max 12.000 euro
    Max 125.000km (hoe minder hoe beter)
    Max 7 jaar oud (ook hier weer, hoe jonger hoe beter)
    Automatiche airco en cruise control zijn wel een must. Andere zaken zoals gps, leder, etc zijn zeker een plus maar geen must.
    5 deurs of 4 deurs.
    Max 140pk
    Ik ben maar alleen, dus echt veel ruimte heb ik niet nodig, alles met meer dan 3 deuren en groter dan een 500 komen in aanmerking.

Indien een Volvo, Citroën DS, of Peugeot 508 zal het een diesel worden (benzine voor mijn budget niet te vinden). Ik rij 15.000km/jaar diesel is dus totaal niet aan de orde. Maar langs de andere kant, wie of wat houd mij tegen of verbied mij een diesel te kopen? De meeste van bovenstaande mogen in alle LEZ binnen tot 2025, mezelf kennende staat er tegen dan toch al weer iets anders op de oprit. En taks en biv zijn zeker te doen. Evt problemen met egr, roetfilter, of wat duurder in onderhoud neem ik er dan wel bij, autorijden kost geld, anders neem ik wel de fiets.

In geval van een Volvo, de v40 zou een D2 1.6 worden een V60 een D3 2.0, over de D2 1.6 hoor ik wel wat slechte verhalen, kloppen deze? Motor mijden of niet? Iemand ervaring met de 1.6 (E-) HDI in de DS en peugeot?

De Volvo, DS, en Peugeot zijn dus allemaal oudere diesels met meer km's. In geval van een Tipo, kia of andere zou het een benzine worden, recenter en met een pak minder km's. Veel stof tot nadenken dus. Ik ben overigens ook totaal niet gebonden aan een bepaald merk.

Een DS5 of Peugeot 508 zullen waarschijnlijk wel te groot zijn (krijg die niet in mijn garage volgens mij) dat moet ik dus eerst nog even testen.

Als jullie tips hebben, aandachtspunten van bepaalde auto's of andere 'leuke' wagens die ik over het hoofd zie? Hou jullie dan niet in.

Alvast bedankt!
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Je auto kiezen moet je zelf doen, zeker als je smaak zo divers is.
    Ik zou een diesel toch mijden, zelfs als die tot 2025 de stad in mag, je gaat die binnen 3-4 jaar gewoon niet meer voor een normale prijs kwijt geraken.

Mijn zoon kocht 3 jaar geleden een Polo diesel voor 6500€ (bj 2009). Die is momenteel niet aan de straatstenen kwijt te raken. Enkel bij aankoop van een nieuwe auto krijg je daar 1000-1500€ voor, maar je kan je af vragen of dat niet gewoon je korting is.

Met die afstanden kan je ook eens kijken naar private lease. Dan kost je auto je pakweg 350€ per maand voor 4 jaar, en je moet enkel nog tanken.

Ga je toch voor tweedehands zou ik misschien iets oudere auto's overwegen, maar dan zeker op benzine (Toyota, Mazda, Hyundai).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Je auto kiezen moet je zelf doen, zeker als je smaak zo divers is.
      Ik zou een diesel toch mijden, zelfs als die tot 2025 de stad in mag, je gaat die binnen 3-4 jaar gewoon niet meer voor een normale prijs kwijt geraken.

Mijn zoon kocht 3 jaar geleden een Polo diesel voor 6500€ (bj 2009). Die is momenteel niet aan de straatstenen kwijt te raken. Enkel bij aankoop van een nieuwe auto krijg je daar 1000-1500€ voor, maar je kan je af vragen of dat niet gewoon je korting is.

Met die afstanden kan je ook eens kijken naar private lease. Dan kost je auto je pakweg 350€ per maand voor 4 jaar, en je moet enkel nog tanken.

Ga je toch voor tweedehands zou ik misschien iets oudere auto's overwegen, maar dan zeker op benzine (Toyota, Mazda, Hyundai).
      Wat diesel betreft heb je zeker gelijk, dat heb ik ondertussen ook uit m'n hoofd gezet.

Private lease is in mijn geval geen optie, anders zou ik het zeker overwogen hebben.

Gisteren ben ik bij mijn dealer naar een Alfa Romeo Giulietta 1.4 gaan kijken en een testritje mee gedaan. Zit op dit moment nog boven mijn budget, maar de verkoper heeft foto's genomen van de Abarth en gaat maandag met een collega (die niet aanwezig was) kijken wat er nog mogelijk is met de overnameprijs en of er nog iets van de prijs van de Alfa af kan. En we elkaar zo tegemoet kunnen komen. Als dat kan is het een mogelijke kanshebber.

Comment

Iets boven budget, maar prijs is nog licht bespreekbaar

Comment

ik zou eens gaan kijken bij dacia
          nieuw,tax en inschrijving laag.
          onderhoud spotgoedkoop,geen risico op mankementen,en als je om de zoveel jaar wisselt krijg je er nog een mooi bedrag voor terug.
          dus ook geen polo toestanden zoals hierboven vermeld.

Comment

Een Giulietta vanaf de facelift 2015, heeft een véél beter geluidsisolatie, beter uitgerust en is kinderziekte vrij…

Comment

en kost voor onderhoud een bedrag x3.
              met een beetje pech heb je na een jaar een onderhoudsbeurt met 4 cijfers.....

trouwens kinderziekte's op een dacia?das allemaal techniek die al jaren gebruikt wordt...
              wat mankementen betreft hebben italianen niet zo beste naam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                en kost voor onderhoud een bedrag x3.
                met een beetje pech heb je na een jaar een onderhoudsbeurt met 4 cijfers.....

trouwens kinderziekte's op een dacia?das allemaal techniek die al jaren gebruikt wordt...
                wat mankementen betreft hebben italianen niet zo beste naam.
                Na 4 jaar en 75000 km, heb ik 4 normale onderhoudsbeurten, (2x €150 en 2x €350) zonder extra’s en verder ben ik nooit in de Alfa dealer / garage geweest. (Giulietta 1.4 TCT 170 pk) (volgende maand moet ik voor een kleine beurt)

Geen kraak, piepjes, remblokken of storingen gehad, olie verbruik = max. 1 mm per 15.000 km !

Mijn buren / familie met VW, Renault, Hyundai, Ford, Skoda, verklaarde mij gek, maar hebben nu wel klachten...
                Last edited by quovadis; 09/07/2019, 16:10.

Comment

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...b58d?cldtidx=3

Op de grens qua budget en km's. Maar zeer betrouwbare wagens, goedkoop in onderhoud. Benzine. Automaat. Deftig uitgerust. En japanners behouden best goed hun waarde.

Of met de kleinere motor en manueel, maar dan wel stuk minder km's :
                  https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...fa65?cldtidx=1

Hoe ziet je standaard traject er uit? Veel binnendoor? Autostrade?
                  Last edited by Phate; 09/07/2019, 17:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Na 4 jaar en 75000 km, heb ik 4 normale onderhoudsbeurten, (2x €150 en 2x €350) zonder extra’s en verder ben ik nooit in de Alfa dealer / garage geweest. (Giulietta 1.4 TCT 170 pk) (volgende maand moet ik voor een kleine beurt)

Geen kraak, piepjes, remblokken of storingen gehad, olie verbruik = max. 1 mm per 15.000 km !

Mijn buren / familie met VW, Renault, Hyundai, Ford, Skoda, verklaarde mij gek, maar hebben nu wel klachten...
                    Uw adoratie voor alfa rommelo begint zielig te worden.
                    Ik wil best geloven dat dat geen slechte auto's (meer) zijn.
                    Ge sleurt er zowat continue die 1.4 tct als DE referentie bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...b58d?cldtidx=3

Op de grens qua budget en km's. Maar zeer betrouwbare wagens, goedkoop in onderhoud. Benzine. Automaat. Deftig uitgerust. En japanners behouden best goed hun waarde.

Of met de kleinere motor en manueel, maar dan wel stuk minder km's :
                      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...fa65?cldtidx=1

Hoe ziet je standaard traject er uit? Veel binnendoor? Autostrade?
                      Die rode Mazda is zeker nog wat! Zie net dat ze ook een Hyundai i30 hebben staan, wel wat over budget maar ik ga toch eens een kijkje nemen naar die twee denk ik.

Woon werk is 6km binnendoor, in het weekend gaat het regelmatig richting de kust of Ardennen, dat is +-150km snelweg enkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        ik zou eens gaan kijken bij dacia
                        nieuw,tax en inschrijving laag.
                        onderhoud spotgoedkoop,geen risico op mankementen,en als je om de zoveel jaar wisselt krijg je er nog een mooi bedrag voor terug.
                        dus ook geen polo toestanden zoals hierboven vermeld.

Dacia zegt me niet veel, is zeker geen slecht merk. Prijs - kwaliteit zit dat goed maar qua styling totaal m'n ding niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          Een Giulietta vanaf de facelift 2015, heeft een véél beter geluidsisolatie, beter uitgerust en is kinderziekte vrij…
                          Degene die ik op het oog heb is een facelift uit 2015 met 30.000km

Comment

dat het u ding niet is da kan he,gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak,t'zou maar saai worden.
                            langs de andere kant 30000km is 30000km sleet,banden remmen enz kortelings aan vervanging toe?
                            ik heb in 2011 een dacia sandero gekocht,iedereen verklaarde me gek,tegenwoordig piepen ze wel anders,lol
                            het enige punt is de hoge taxen op de modellen van die jaren,alleen daarvoor zou ik voor een nieuwe opteren.
                            maar inderdaad als het u ni aanspreekt moet je dat zeker niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik wil best geloven dat dat geen slechte auto's (meer) zijn.
                              Ge sleurt er zowat continue die 1.4 tct als DE referentie bij.
                              Bedankt voor de tip, ik moet mijn profiel dus dringend aanpassen zoals dat van u, was ik vergeten...

Comment

Daarstraks gaan kijken naar een Renault Clio 0.9 tce uit 2018 met 15.000 km. Weer totaal iets anders dus. Ze gaven zo'n scherpe prijs voor de Abarth dat ik het niet kon laten liggen. Ergens volgende week ben ik dus eigenaar van een Renault Clio!

Fotootjes

​​​​​​Topic volt, iedereen bedankt voor de imput!

Comment

Amai wat een verschil, van een Abarth naar nog niet de inhoud van een melkfles
                                  Ik hoop dat het zal kunnen bekoren!
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Tis wat cru uitgedrukt, maar hij steekt idd niet onder stoelen of banken dat alles wat niet Alfa is, ronduit slecht is.
                                    Erg objectief is dat natuurlijk niet, maar iedereen heeft zo wel zijn merk zeker?

Iedereen weet dat Alfa's vroeger niet de meest betrouwbare auto's waren, maar een fan zou dat nooit toegeven. Maar het hedendaagse Alfa is ook niet meer het Alfa van toen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                      Daarstraks gaan kijken naar een Renault Clio 0.9 tce uit 2018 met 15.000 km. Weer totaal iets anders dus. Ze gaven zo'n scherpe prijs voor de Abarth dat ik het niet kon laten liggen. Ergens volgende week ben ik dus eigenaar van een Renault Clio!

Fotootjes

​​​​​​Topic volt, iedereen bedankt voor de imput!
                                      Ziet er goed uit.

Collega op het werk had er ook zo eentje, maar vond dat er iets meer power in mocht zitten, dus was hij aan het kijken voor een rs, tot zijn vrouw (toen de auto op onderhoud was), de auto had ingeruild op een Captur zonder dat hij er iets van wist
                                      Last edited by knight-rider; 10/07/2019, 16:22.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het eerste wagentje waar ik mee reed was een 1983 Fiesta 900cc. In de garage begrepen ze niet waarom die banden altijd zo snel versleten waren. Dju dat spel heeft afgezien
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                        X