Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7-zitter met genoeg bagageruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 7-zitter met genoeg bagageruimte

Mijn vriendin en ik hebben samen 3 auto's, een Citroën Jumpy, een Volvo V40 en een Nissan X-Trail.
    We hebben samen 4 kinderen en wanneer we allemaal samen op stap willen gaan, dan is enkel de Jumpy een optie (6 plaatsen vooraan, ruime bagageruimte achteraan.

Gezien m'n vriendin niet vaak meer met de V40 rijdt, denken we eraan om die te verkopen. We zouden naast de Jumpy (nog net geen 3 jaar oud, was een eindereeksmodel, net voor de release van het huidige model) een tweede auto willen met tenminste 6 zitplaatsen. We willen dus geen 3 auto's meer dus zou de X-Trail vervangen worden door een 7-zitter.

Ik was een Hyundai New Santa Fe aan 't bekijken geweest, omdat je die met 7 volwaardige zitplaatsen kan krijgen. Zulke SUV's met 7 plaatsen bieden weliswaar genoeg beenruimte voor de 3e zetelrij, en zijn een stuk luxueuzer dan een Jumpy of gelijkaardig, maar dan heb je quasi geen bagageruimte meer over.
    Mijn vraag : toevalig iemand hier met een 'kroostrijk' gezin én een New Santa Fe met 7 plaatsen ?
    Of is een type Jumpy onze enige optie ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Geen enkele SUV gaat dat kunnen bieden, tenzij je met een dakkoffer gaat werken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Aangezien bij de meeste SUV's die derde zitrij eerder symbolisch is (geschikt voor kleine kinderen of mensen zonder benen) sta ik er al van te kijken dat die van de Santa Fe als 'volwaardig' worden omschreven eerlijk gezegd :-)
      Maar goed, als ge met een groot gezin op stap wilt, en vanuit praktisch standpunt, zou ik toch ook eerder denken aan de 'busjes' om het oneerbiedig te zeggen :-)

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Qua ruimte, en zeker voor zijn geld, is iets gelijk een Volkswagen Caddy wellicht het interessantste. Op CNG ook nog eens zéér goedkoop qua running costs. Al merk je natuurlijk wel het verschil in (rij)comfort ten opzichte van een "gewone" wagen.

Voor een 7-zitter SUV met plaats voor volwassenen, ipv kinderen, en ook nog eens voldoende bagageruimte, dan moet je al een Amerikaanse SUV gaan importeren a la Lincoln Navigator.
        Last edited by Phate; 15/07/2019, 12:40.

Comment

Er is inderdaad niet een 'one size fits all' oplossing. Zal een beetje zoekwerk vergen...

Comment

Ik denk dan aan een Espace, Sharan of Tiguan Allspace.

Maar geen idee over het budget, anders kan een Q7 misschien ook.

Comment

De nieuwe Espace toch niet meer dacht ik?
              Daar hebben ze toch geen lange versie met 7 plaatsen van gemaakt.

Hier in de straat is ook een gezin met 4 kinderen en die hebben een Mercedes ML.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De huidige Espace is wel verkrijgbaar met 7 zitplaatsen maar de bagageruimte die dan overblijft is erg symbolisch. Wij hebben ook 4 kinderen en rijden met de vorige generatie Grand Espace, die is een stuk groter maar ook daar heb je weinig bagageruimte als je de 7 stoelen installeert. Wij laten altijd een stoel thuis om op verlof te gaan, dan lukt het wel. Als je echt veel ruimte wil, kijk je best naar een Renault Trafic of gelijkaardig, rijdt behoorlijk goed trouwens...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

De laadruimte moet nu ook niet zo groot zijn als die van een Jumpy, maar als je 'r geen krat van de Colruyt meer kan achter plaatsen, heb je 'r ook niks aan...
                  Die Caddy Maxi lijkt me wel aantrekkelijk, en aan de foto's te zien lijkt die configuratie met 7 plaatsen toch nog wel wat bagageruimte te bieden.
                  Vraag me dan gewoon af of zo'n 1.4 TGI met 110 pk wel kracht genoeg heeft om 6 personen en wat bagage vlotjes te vervoeren...

Comment

Kracht genoeg, is maar wat je wenst zeker? De ouders hebben er zo eentje, voor skivakantie eens geleend, voor met 4 man en bagageruimte vol geraakte deze toch nog altijd zonder problemen tot op 2000 meter hoogte. Je moet natuurlijk niet gaan verwachten dat je dan ook nog eens vlot een inhaalmanoeuvre kunt gaan uitvoeren. En zie dat je hem in automaat neemt.

Comment

Denk dat de Citroën Spacetourer wel het meest aangewezen is, maar dan wel met 150 of 180pk. Ziet er goed uit, vind ik en is mooi afgewerkt. Toch niet meteen het gevoel dat je met een 'busje' rijdt...

Comment

Denk dat je naar zoiets moet.

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe grand scenic. Wij gebruiken de 7 zetels maar enkele keren per maand, maar de kofferruimte die er dan overblijft, is echt niet groot. Hebben toen we deze kochten ook naar een 5008 gekeken. Leek iets ruimer maar had weinig hoofdruimte. Wil je echt met 7 lang en ver weg, kijk je beter naar een 'echt busje'. Mss iets minder rijplezier, maar verder wel geen compromissen dan. Dat lijkt me de beste oplossing.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Comment

Ford Tourneo connect?

VW Caravelle?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                            Denk dat de Citroën Spacetourer wel het meest aangewezen is, maar dan wel met 150 of 180pk. Ziet er goed uit, vind ik en is mooi afgewerkt. Toch niet meteen het gevoel dat je met een 'busje' rijdt...
                            Geen busje? Heb het even gegoogeld, amaai, wat een bus

Denk dat je niets anders dan bussen zal vinden met deze eisen btw.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zoiets dus: geschikt voor de ganse familie + hun bagage
                              instructiefilmpje:
                              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 20/07/2019, 16:19.

Comment

7 zit en veel bagage gaat ge niet vinden in een monovolume of SUV. Of ze moesten er ene maken met 3 plaatsen vooraan zoals die gekke Fiat destijds

Denk dat ge dan eerder naar een kleine camionet moet gaan zoals die Citroën Spacetourer of mss zelfs een Vito. De meeste gezinnen die ik ken met 4 kids, hebben allemaal een camionet, type Vito of Traffic.

Comment

Working...
                                X