Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop VW Golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop VW Golf

    Hallo,

    Ik denk erom een golf 6 te kopen en nu ben ik twee wagens met elkaar aan het vergelijken. Een 1.2tsi dsg met 140.000km en een 1.6tdi dsg met 180.000km, beiden uit 2010. Bij de 1.2tsi is de ketting recent vervangen en hierop krijg ik bij aankoop een jaar garantie. Deze auto heeft ook een ingevuld onderhoudsboekje bij VW zelf tot 90.000km. Van de tdi is er geen onderhoudsboekje beschikbaar, maar dit zou door een bevriende garagist gebeurd zijn. Voor de Tsi vragen ze 100euro meer dus dat verschil is te verwaarlozen. Nu vraag ik mij af welke van de twee de beste optie zou zijn. Ik zou de auto 2 jaar gebruiken en in die 2 jaar 40-50 duizend kilometer rijden. Alvast bedankt.

    Axel
    Last edited by ; 25/08/2019, 16:40.

  • #2
    De benzine versie. Zal in alle opzichten goedkoper uitkomen. En onderhoudsboekje nooit ingevuld want onderhouden door bevriende garagist? Waar wonen die kabouters?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Mijn voorkeur gaat ook uit naar de benzine. Zit dit blok goed qua betrouwbaarheid?

      Comment


      • #4
        Hebben, net als zovele VAG motoren last van licht olieverbruik. Problemen met kettingspanners kwamen ook al eens voor. Maar dat euvel is al verholpen lees ik.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          Zou het kettingprobleem kunnen terugkomen of is dit normaal in orde als die vervangen is? En de 1.6tdi, is die betrouwbaar? Gaat de dsg-bak goed met deze motoren? Ik ga ze morgen allebei bekijken, iets waar ik specifiek op moet letten?

          Comment


          • #6
            Ons moeder heeft een probleemvrije 1.2 tsi dsg van 2015 met ik denk 75000

            Erg zuinig, zelfde verbruik als haar vorige 1.9 TDI dsg van 2007

            Wel in Octavia


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Ik heb zelf 2 jaar een golf 6 1.6 tdi gehad, geen goeie ervaring mee gehad, injectoren gingen na paar maanden al kapot, roetfilter zat verstopt bij 200.000km (auto was steeds onderhouden met onderhoudsboekje)
              uiteindelijk verkocht en nu een golf 6 1.4 tsi 122pk gekocht, is een wereld van verschil qua rijden, ik zou voor de 1.2 tsi gaan indien een 1.4 tsi geen optie is, sws beter als de 1.6 tdi in de golf 6

              Comment


              • #8
                op Welk vlak rijdt de tsi beter dan de TDI? 1.4tsi is ook een optie maar ik dacht dat die nog meer last hadden van de ketting of klopt dat niet?

                Comment


                • #9
                  Maar als het over onderhoudsprijzen gaat

                  Een dsg is duur, elke 60k onderhoud van €600, en theoretisch is het elke 2 jaar... de bc vraagt na 3 jaar om nieuwe remolie, kun je elke keer wegklikken als je niet gaat, ik vind dat niet erg


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Maar als het over onderhoudsprijzen gaat

                    Een dsg is duur, elke 60k onderhoud van €600, en theoretisch is het elke 2 jaar... de bc vraagt na 3 jaar om nieuwe remolie, kun je elke keer wegklikken als je niet gaat, ik vind dat niet erg


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Ook bij de DSG7?

                    Comment


                    • #11
                      1.2 TSI heeft een DSG7, deze vereist geen onderhoud. Daarnaast ga ik bij Audi elke 30k op onderhoud voor mijn versnellingsbak (een DSG6) en kost mij dit nog geen 300 euro (olie, filter en werk).
                      Remvloeistof zou ik zeker tweejaarlijks doen, deze neemt geleidelijk aan water op en wanneer je dan eens sportief rijdt kan je op een bepaald punt wel eens door je rem gaan.

                      Comment


                      • #12
                        Ook de (kleine) DSG 7 met droge koppeling, heeft bij 60.000 km een olie wissel nodig, omdat het slijtage ijzervijlsel, van schakelvorken, kamwielen en holle as, de sensoren van de mechatronic dsg anders op termijn stuk kunnen doen gaan….

                        (bij de concurrentie zitten die sensoren, niet in het olie circuit en bij de grotere echte Audi’s zitten die in een 2e olie circuit….)

                        Vanaf 60.000 km is een versleten dubbele droge koppeling en mechatronic, normaal onderhoud en geen garantie kwestie meer…alles hangt natuurlijk héél sterk van de rijstijl af….
                        https://schnelles-wissen.de/golf-7-i...spektion-60000

                        Na +/- 2014/2015 hebben bijna alle automaten met dubbele koppeling (DSG, TCT, DCT, s-tronic) een aparte hydraulische sturing voor de mechatronic, maar ook die heeft een wissel nodig, maar veel minder frequent…
                        Alleen enkele basis modellen van de DCT 6 (getrag) hebben nog een electro-mechanische sturing
                        Last edited by quovadis; 26/08/2019, 15:40.

                        Comment


                        • #13
                          Van Volkswagen uit wordt er zowel voor het gedeelte met versnellingsbakolie alsook voor het gedeelte met hydraulische olie voor mechatronica voorgeschreven:

                          * Vulling voor levensduur, geen verversing nodig
                          * Olie verversen alleen bij reparatie als de versnellingsbakolie werd afgetapt.

                          Dat het beter is deze na 60.000 km al eens te vervangen ga ik niet betwisten, maar het is geen 'normaal onderhoud' en kan indien problemen aangevraagd worden in coulance.
                          - afhankelijk van ouderdom en kilometerstand -

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb een Golf 7 met DSG en die rijdt fantastisch, maar de oudere DSG's zijn toch wel storingsgevoelig. Zelfs als hij het 'doet' (niet kapot is), kan het zijn dat het schakelen schokkerig verloopt, zeker bij lage snelheden. Toch best een proefrit maken, nagaan of er al iets aan gebeurd is (koppeling vervangen, olie ververst?). Als je echt op safe wil spelen qua extra kosten, ga voor een handbak.

                            Comment


                            • #15
                              En? Wat is het nu geworden?
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #16
                                kennis heeft een Golf 7, met 20.000km, handbak,: koppeling en vliegwiel stuk. Merendeel kms op autosnelweg. Enige bestuurder: vrouw van 50j die 32j rijdt en nooit brokken gereden. Antwoord VW: rijstijl bestuurder. De arrogantie ten top, zoals we hen kennen ...
                                Bij mij komt allang geen product uit de VW-groep meer binnen.

                                Comment

                                Working...
                                X